KL,DL,AF | HEL of MAD - USA | €1020

Discussie in 'Premium Fares (Business & First)' gestart door Sebas, 23 jul 2021.

  1. Sebas

    Sebas Blue Tier

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Diverse bestemmingen in de US met KLM, AF, VS of Delta vanuit Helsinki of Madrid.

    Ook te boeken bij delta.com
    Interessanter voor FB miles om daarmee DL vlucht nummers te hebben.

    Voor delta members:
    As a SkyMiles Member, you could earn

    5,455Miles19,264MQMs$1,091MQDs

    Bron: Flyertalk
     
    MoonJ, Flyer1981, Bosbewoner en 13 anderen vinden dit leuk.
  2. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    413
    Leuk Bevonden:
    642
    Trofeepunten:
    123
    Je kan op starten vanuit Tallin, Riga of vilinus. Prijs is €999. Nadeel dat een deel airbaltic is. Volgens mij geen xp punten.

    Ik heb de volgende combinatie geboekt voor €1034 dat 204 XP punten oplevert
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Ambtenaruh, mchlrv, Urbanjazz en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Als je via KLM/AF kan boeken dan krijg je wel de xp en miles. Business in de a220 van air baltic is geen straf. Lekker eten en best comfortabel.
     
    Ambtenaruh, ppt, lloydje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. dvanurk

    dvanurk Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Grote vraag: is USA al open in het najaar… ?
     
    EBakker vindt dit leuk.
  5. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Ik ga de gok maar weer eens wagen: 22-25 oktober AMS - CDG - ORD - AMS - HEL.

    Oorspronkelijk gewoon met HEL als startpunt geboekt. Daarna belde ik de Plat lijn om de inbound wat te wijzigen (later vertrek op de 22ste AMS - CDG, langere layover dus); die wijziging lukte, maar opnieuw de vlucht HEL - AMS ervoor zetten verliep niet soepel… Hierop zei ik een beetje grappend dat die wat mij betreft niet nodig was, en dat ik enkel daar vandaan vertrok voor de fare - toen vond de medewerker het wel best en heeft ze het erbij gelaten :)

    Dubbel boffen dus. Hopelijk wordt het triple mazzel met een tijdige heropening van de Amerikaanse grenzen…!
     
    MRB, Ready2Board, Carel1 en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Ik hoop voor je dat alles weer open is tegen die tijd! Hoe was het je gelukt om je vlucht te wijzigen zonder kosten? Weg kunnen laten HEL-AMS is wel heel lekker overigens :)
     
  7. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Op de website van AirFrance kon ik meer opties kiezen voor de outbound dan aanvankelijk bij het boeken. HEL - AMS bleef dan hetzelfde, maar AMS - CDG had dan een andere tijd.

    Ja, heel leuk cadeautje. Zo zie je maar hoe je soms met alle openheid kunt krijgen wat je het liefste wil - en het scheelde hier natuurlijk dat er ook een 'win' in zat voor de medewerker; die kon een lastig klusje laten zitten en weer sneller door naar de volgende wachtende.
     
  8. dvanurk

    dvanurk Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    laten we inderdaad hopen dat de USA weer open is in oktober. Voorlopig lijken de cijfers in de USA zich niet echt positief te ontwikkelen, maar ik heb de hoop dat het een laat "Delta" effect is die zorgt dat met name niet gevaccineerden nog even ziek worden. UK en Nederland lijken wat dat betreft weer een beetje de goede kant op te gaan..
     
  9. Heidi

    Heidi Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    het kan ook vanuit MAD,BCN en BIO.

    Ik heb een VS paspoort, dus geen grenzen beperkingen voor mij.

    Ik heb BCN-LAX gebookt, met de dag ervoor BCN op en neer, en een overnachting in AMS op de terug weg om de koffers te dumpen.
     
    Urbanjazz, Thijsk en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  10. EBakker

    EBakker Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    115
    Trofeepunten:
    43
    Nou precies dat!
     
  11. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Waarom is het eigenlijk dat vanuit de VS er veel toeristen naar de EU komen en dat dat omgekeerd niet mag? Wat betreft gezette vaccinaties liggen we hier inmiddels ruim voor op de VS.
     
  12. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ik heb naar Florida geboekt voor december.,We gaan het zien of de boel open is dan. Het is een mooie fare, toch zonde om er geen gebruik van te maken.
     
  13. Heidi

    Heidi Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Omdat er te veel mensen met nog geen vaccinatie, en ze probeeren hun eigen mensen te beschermen, en de spread, en break through cases.

    Dus, al er meer mensen waren de gevaccineerd waren, zou er minder cases, en dan zouden de grenzen openen.... dat waren ze van plan tot Delta variant spike.

    Typisch Amerikaans denken... sorry - - ik kan hun beeld niet beter uitleggen.
     
    Urbanjazz vindt dit leuk.
  14. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Nu we hier over een maandje klaar zijn met vaccineren hoop ik dat de grenzen weer open gaan. Las gisteren dat 93% van de bloeddonoren al antistoffen heeft via vaccinatie of een doorlopen besmetting. Veel beter word het niet.
     
  15. EBakker

    EBakker Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    115
    Trofeepunten:
    43
    Daar zit in mijn optiek totaal geen logica in.. de reden die opgevoerd wordt is de delta variant.. maar die is allang in Amerika . Verder gok ik diplomatieke redenen..
     
  16. EBakker

    EBakker Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    115
    Trofeepunten:
    43
    Dit is totale onzin. Europese landen hebben gelijkwaardige vaccinatiegraad. En als voor binnenkomst een vaccinatiebewijs en pcr verplicht is, doet nationaliteit er niet toe. Dan heeft een terugkerende Amerikaan net zoveel kans om de variant mee terug te nemen. Bovendien zijn er loopholes zoals Mexico of Mexico met hogere covid en lagere vaccinatiegraad die wel de us in mogen reizen.. kortom geen logica
     
  17. Heidi

    Heidi Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Ik ben het me je eens. Dat is logisch, maar dat is de VS niet altijd... dat probeerde ik uit te leggen.
     
    Ambtenaruh, MoonJ en Carel1 vinden dit leuk.
  18. mchlrv

    mchlrv Newbie

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    18
    Wat doe je in die maand als ik vragen mag? Blijf je in de US of vlieg je tussendoor terug?

    Hoe heb je het ticket geboekt, aangezien ik hem niet voor die prijs kan boeken / vinden.
     
  19. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    413
    Leuk Bevonden:
    642
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb een bruiloft in SF en vlieg in oktober weer terug. Kort tripje.

    Ik kan het tarief overigens ook niet meer vinden. Probeerde gisteren een deel van de vlucht te wijzigen en kreeg meteen een tariefverschil van €1500 om mijn oren.
     
  20. mchlrv

    mchlrv Newbie

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    75
    Trofeepunten:
    18
    Er zijn ergere plekken om een bruiloft te hebben ;)

    Een verschil van 1500 is fors, dan heb je precies goed geboekt!
     

Deel Deze Pagina