Vreemd dat AMS-PTY-AMS de O boekingsclass heeft? Dit werd altijd gebruikt voor Award tickets en geeft alleen miles bij FB volgens: https://www.wheretocredit.com/klm/o Zou dit de nieuwe discount boekingsclass van AF/KL zijn?
Wat ik me afvraag is of deze O boekingsklasse ook bluecredits oplevert bij bluebiz. Hij staat in ieder geval niet op het lijstje op de bluebiz website.
Nog erger, sommige maatschappijen, zoals Czech Airlines, laten de boekingklasse niet zien tijdens het boeken. Pas in het e-ticket is die aangegeven. Afhankelijk van het prijsverschil, wil ik best wat extra geven om in een punt/XP gevende klasse te komen, dus ze laten daarmee gratis geld liggen. Soms veel geld, want dan vlieg ik wel met een andere maatschappij, die wel punten opleveren.
Klopt, maar die geeft alleen de laagste klasse met vrije stoelen aan. Bij het kopen direct bij CSA, kun je kiezen voor extra "services", zoals een klein beetje flexibiliteit ipv geen mogelijkheid voor cancel/veranderen. Daar moet je dus raden of die hogere boekingklasse hoog genoeg is voor punten. Er is geen een-op-een tabel tussen boekingklasses en de Lite, Plus en Flex producten, waar je tussen kan kiezen.
Ah op die fiets. Das onhandig inderdaad. Ach, lang leve het transparante Flying Blue van nu heh, geen gezeur met boekingsklassen..