Hallo iedereen, Ik ben een grote fan van Amex aangezien ik jaren in Amerika heb gewoond. Ik ben nu in Nederland aan het studeren en dacht ik vraag voor de lol een gold card aan. Ik dacht dat ik never nooit aan de inkomens grens zou voldoen (heb 10,500 per jaar ingevuld) maar lo and behold Ik ontving de kaart. Ik ben er tot nu toe erg tevreden mee en wil eigenlijk upgraden naar de platinum, maar ik heb een paar vragen. 1.Dit wordt de zesde maand dat ik de gold card heb en ik heb gemiddeld zonder deze maand erbij 1350 euro uitgegeven per maand. Is dit samen met mijn miezerige inkomen voldoende om de platinum aan te vragen? 2. Als ik rond deze tijd bel om te upgraden is het dan mogelijk om een deal te krijgen? Korting /extra punten of iets dergelijks? Ga er van uit dat niet veel mensen de kaart willen momenteel 3. Ik heb toevallig net een claim ingediend bij de reis verzekering voor mijn laptop. Zou dit mijn account negatief beïnvloeden als het op upgraden neer komt? Ik hoor het graag van jullie
Als je je huidige uitgaven allemaal zonder vertraging hebt betaald, hebt je wel iets van history opgebouwd, dus dat werkt dan wel positief mee. Ik weet alleen niet of 6 maanden lang genoeg is. Verzekering is apart product, dus dat beinvloedt niets. Heb je de classic of de FB card?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je nu een duurdere creditcard zou nemen. Die gebruik ik in ieder geval voornamelijk voor reisdoelen. Verder zitten er erg weinig voordelen aan.
Nou eigenlijk omdat ik deze komende maanden echt 0 euro met die kaart zal uitgeven aangezien die in nederland amper geaccepteerd wordt en ik verder niet meer reis.Ik dacht dat mijn kansen op een upgrade zou verminderen. Ook omdat ik dacht misschien een goede deal te krijgen aangezien er niet veel mensen zullen upgraden momenteel?
Nee ik zou ook op dit moment niet naar platinum upgraden. De voordelen die de kaart aantrekkelijk maken, maar waar je ook eigenlijk voor betaald die kun je nu niet verzilveren. Zelf ga ik mijn platinum kaart downgraden.
Doe wat je wil hoor, maar de komende maanden zijn onzeker, en het zal echt nog wel even duren voordat je met regelmaat kunt vliegen/reizen. Ik zou er persoonlijk pas 60 piek/maand tegenaan willen smijten als ik zeker weet dat ik er in de nabije toekomst iets aan ga hebben (mijn platkaart van de week dan ook gedowngraded). Die kaart loopt echt niet weg, het feit dat je er de komende maanden weinig mee zal betalen zal hoogstwaarschijnlijk niet uitmaken voor je kans hem te krijgen (op tijd afbetalen en hoogte van je kredietgebruik wegen het zwaarste mee bij de bepaling van de creditscore).
Mazzelaar dat je een keer per maand kan vliegen. Dan nog zou ik het bedrag er niet voor over hebben. Wat heb je aan prioritypass als er geen lounges open zijn? En als ze wel open zijn dan zijn het veredelde wachtkamers, want de verzorging is minimaal. Etc etc.
Jullie maken goede punten, ik kan beter wachten. Nogmaals de reden dat ik overwoog om het nu te doen was omdat ik dacht dat het anders lastiger zou zijn. Bedankt allemaal!!
En Privium.. dat is voor mij wel iets wat meeweegt in de hefty fee die we betalen. Je verliest nu tijd als je je Privium pas in zo'n driepoot moet steken, wachten tot 'ie herkend is, je iris moet scannen. Nu er geen rijen zijn, zijn je medepassagiers met EU paspoort al lachend de Marechausee voorbij. En ook de Privium lounges zijn dicht. Het zou Amex overigens wel sieren als ze voor dit lopende jaar standaard wat korting gaan geven op de kaartbijdrage voor bestaande leden. Zelfs het 'uitgebreide verzekeringspakket' doet weinig als je niet reist.
Nou ook voor leden die dit jaar voor half geld de kaart uitproberen, zoals ik. Ik kan op deze manier niet berekenen of ik de jaarlijkse volle bijdrage het wel waard vind aangezien ik nu de voordelen niet kan gebruiken.
Ik kan het heel makkelijk berekenen. Voordelen: *Privium *MR-punten *Centurion Lounges *Priority Pass *Autoschade verzekering Redelijk: *Fine Hotels&Resorts / The Hotel Collection Program (Af en toe een goede deal op te vinden) *Verhoogde status bij hotels *150€ travel voucher Waardeloos: *Acceptatiegraad *Reisverzekering *Annuleringsverzekering *Geen eenduidig beleid (letterlijk in 1 telefoongesprek 2 compleet verschillende antwoorden gehad op dezelfde vraag). *Niet bereikbaar in de avonden en weekenden Het bedrag dat ik nu betaal vind ik prima (zelfs een beetje aan de hoge kant), maar voor het volle bedrag? Nooit.