Kan ik upgraden naar de platinum?

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door Emiratesftw, 12 apr 2020.

  1. Emiratesftw

    Emiratesftw Newbie

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Hallo iedereen,

    Ik ben een grote fan van Amex aangezien ik jaren in Amerika heb gewoond. Ik ben nu in Nederland aan het studeren en dacht ik vraag voor de lol een gold card aan. Ik dacht dat ik never nooit aan de inkomens grens zou voldoen (heb 10,500 per jaar ingevuld) maar lo and behold Ik ontving de kaart. Ik ben er tot nu toe erg tevreden mee en wil eigenlijk upgraden naar de platinum, maar ik heb een paar vragen.

    1.Dit wordt de zesde maand dat ik de gold card heb en ik heb gemiddeld zonder deze maand erbij 1350 euro uitgegeven per maand. Is dit samen met mijn miezerige inkomen voldoende om de platinum aan te vragen?
    2. Als ik rond deze tijd bel om te upgraden is het dan mogelijk om een deal te krijgen? Korting /extra punten of iets dergelijks? Ga er van uit dat niet veel mensen de kaart willen momenteel
    3. Ik heb toevallig net een claim ingediend bij de reis verzekering voor mijn laptop. Zou dit mijn account negatief beïnvloeden als het op upgraden neer komt?
    Ik hoor het graag van jullie
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2020
  2. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Als je je huidige uitgaven allemaal zonder vertraging hebt betaald, hebt je wel iets van history opgebouwd, dus dat werkt dan wel positief mee. Ik weet alleen niet of 6 maanden lang genoeg is.

    Verzekering is apart product, dus dat beinvloedt niets.

    Heb je de classic of de FB card?
     
  3. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je nu een duurdere creditcard zou nemen. Die gebruik ik in ieder geval voornamelijk voor reisdoelen. Verder zitten er erg weinig voordelen aan.
     
  4. Emiratesftw

    Emiratesftw Newbie

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Top, ik ben benieuwd. Ik heb de classic kaart.
     
  5. Emiratesftw

    Emiratesftw Newbie

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Nou eigenlijk omdat ik deze komende maanden echt 0 euro met die kaart zal uitgeven aangezien die in nederland amper geaccepteerd wordt en ik verder niet meer reis.Ik dacht dat mijn kansen op een upgrade zou verminderen. Ook omdat ik dacht misschien een goede deal te krijgen aangezien er niet veel mensen zullen upgraden momenteel?
     
  6. jesse01

    jesse01 Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Mij klinkt het niet echt alsof je een groot voordeel uit de kaart zal halen.
     
  7. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Nee ik zou ook op dit moment niet naar platinum upgraden. De voordelen die de kaart aantrekkelijk maken, maar waar je ook eigenlijk voor betaald die kun je nu niet verzilveren.
    Zelf ga ik mijn platinum kaart downgraden.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  8. Emiratesftw

    Emiratesftw Newbie

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Nou ik vlieg bijna iedere maand wel dus de voordelen haal ik er wel uit :)
     
  9. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Doe wat je wil hoor, maar de komende maanden zijn onzeker, en het zal echt nog wel even duren voordat je met regelmaat kunt vliegen/reizen. Ik zou er persoonlijk pas 60 piek/maand tegenaan willen smijten als ik zeker weet dat ik er in de nabije toekomst iets aan ga hebben (mijn platkaart van de week dan ook gedowngraded).

    Die kaart loopt echt niet weg, het feit dat je er de komende maanden weinig mee zal betalen zal hoogstwaarschijnlijk niet uitmaken voor je kans hem te krijgen (op tijd afbetalen en hoogte van je kredietgebruik wegen het zwaarste mee bij de bepaling van de creditscore).
     
    perpetualtraveler vindt dit leuk.
  10. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    1 april is al geweest toch?
     
    TimKL_90 vindt dit leuk.
  11. Emiratesftw

    Emiratesftw Newbie

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Hahaha wat bedoel je?
     
  12. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Mazzelaar dat je een keer per maand kan vliegen. Dan nog zou ik het bedrag er niet voor over hebben. Wat heb je aan prioritypass als er geen lounges open zijn? En als ze wel open zijn dan zijn het veredelde wachtkamers, want de verzorging is minimaal. Etc etc.
     
  13. Emiratesftw

    Emiratesftw Newbie

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Jullie maken goede punten, ik kan beter wachten. Nogmaals de reden dat ik overwoog om het nu te doen was omdat ik dacht dat het anders lastiger zou zijn. Bedankt allemaal!!
     
  14. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    En Privium.. dat is voor mij wel iets wat meeweegt in de hefty fee die we betalen. Je verliest nu tijd als je je Privium pas in zo'n driepoot moet steken, wachten tot 'ie herkend is, je iris moet scannen. Nu er geen rijen zijn, zijn je medepassagiers met EU paspoort al lachend de Marechausee voorbij. En ook de Privium lounges zijn dicht.

    Het zou Amex overigens wel sieren als ze voor dit lopende jaar standaard wat korting gaan geven op de kaartbijdrage voor bestaande leden. Zelfs het 'uitgebreide verzekeringspakket' doet weinig als je niet reist.
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  15. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Nou ook voor leden die dit jaar voor half geld de kaart uitproberen, zoals ik. Ik kan op deze manier niet berekenen of ik de jaarlijkse volle bijdrage het wel waard vind aangezien ik nu de voordelen niet kan gebruiken.
     
  16. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Ik kan het heel makkelijk berekenen.

    Voordelen:
    *Privium
    *MR-punten
    *Centurion Lounges
    *Priority Pass
    *Autoschade verzekering

    Redelijk:
    *Fine Hotels&Resorts / The Hotel Collection Program
    (Af en toe een goede deal op te vinden)
    *Verhoogde status bij hotels
    *150€ travel voucher

    Waardeloos:
    *Acceptatiegraad
    *Reisverzekering
    *Annuleringsverzekering
    *Geen eenduidig beleid (letterlijk in 1 telefoongesprek 2 compleet verschillende antwoorden gehad op dezelfde vraag).
    *Niet bereikbaar in de avonden en weekenden


    Het bedrag dat ik nu betaal vind ik prima (zelfs een beetje aan de hoge kant), maar voor het volle bedrag? Nooit.
     
    Bosbewoner vindt dit leuk.
  17. Emiratesftw

    Emiratesftw Newbie

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    De travel voucher en telefonische conciërge service vervalt ook nog eens
     
  18. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Daarom is de waarde van de kaart nog minder geworden. IPv 50% korting komend jaar dus 60-75% korting ;)
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina