Kan dit tijdens de wereldealweken

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Egbert1970, 1 jan 2018.

  1. Egbert1970

    Egbert1970 Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    hallo,
    Vol spanning zit ik te wachten op de werelddealweken. Vorige jaar reeds in december gelanceerd.... u nog wachten.
    Vorig jaar een retour geboekt naar een plaats. Nu zit ik te denken om te vliegen naar Miami en vanaf Atlanta terug. Ik rijd dus met de auto naar AtlantaKan een dergelijke vlucht ook via de KLM werelddealweken en zijn ze dan ook intressant? Heeft iemand daar ervaring mee?
     
  2. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Ja, een "open jaw" kan met KLM. In mijn N=1 ervaring was de reis dan zo duur als het goedkoopste segment (of ontbound segment ) in mijn geval.
    Ofwel, het was goedkoper om van Amsterdam naar B te vliegen en terug vanaf C, dan naar C te vliegen en terug op B.

    Hangt er natuurlijk wel allemaal vanaf wat er in de werelddeal weken te beleven is. Dus vooralsnog denk ik dat je het moet afwachten.
     
  3. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Een open jaw zou moeten kunnen. De prijs is dan het gemiddelde van wat de retouren zouden kosten over het algemeen.
     
  4. MdT

    MdT Blue Tier

    Berichten:
    375
    Leuk Bevonden:
    227
    Trofeepunten:
    43
    Een open jaw is vaak erg interessant, omdat je dan dus ook een roundtrip kunt maken en meer plekken aan kan doen in dezelfde tijd.
    Het kan vaak ook zo zijn dat het voordeliger is om vanaf een andere plek (C) terug te vliegen, omdat de eerste bestemming (B) misschien duurder is.
    Bijvoorbeeld:

    Brussel/Antwerpen/Amsterdam (A) - Toronto (B)
    Ottawa (C) - Amsterdam/Antwerpen/Brussel (A).

    OF

    Dusseldorf/Amsterdam (A) - Seoul (B)
    Beijing (C) - Amsterdam/Dusseldorf (A).
     
  5. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Vorige jaar AMS-SEA//SFO-AMS gedaan en dit jaar staat AMS-FUK//CTS-AMS op het programma. De tweede was bijvoorbeeld goedkoper dan op en neer naar TYO of OSA en je hoeft niet meer terug naar het beginpunt.
     
  6. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    is het bekent wanneer de KLM WereldSteal weken zijn?
     
  7. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Die werelddeal weken zijn toch helemaal niet interessant?
    Vorig jaar vlak voor de werelddealweken AMS-LAS-AMS geboekt voor €475 en tijdens de wdw was deze route in de "aanbieding" voor €550! En zo heb ik er nog wel een paar meer gezien.

    Ik boek vrijwel altijd open jaw. Voor volgende maand AMS-PHX/SAN-AMS was zeker €150 goedkoper dan AMS-PHX-AMS.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  8. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Ik laat me inderdaad ook nooit leiden door "aanbiedingen". Is algemeen bekend dat dit bijna nooit de moeite waard is.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  9. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Hier zelfde ervaring. Heb echter familie die vol verwachting is mbt de KLM Werelddeal weken Marketing Machine. Zelf was ze ook al opgevallen dat de prijzen aan het oplopen waren de afgelopen weken.

    Zag met op social media dat de KLM marketeers op 4 januari los gaan.
     
  10. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Zou niet zeggen dat de wereldweken slecht zijn, maar ook niet de mega actie die het is als je KLM of Facebook moet geloven.

    Er zijn vaak best een paar leuke fares te boeken. Binnen Europa vaak een paar tientjes korting en US of Azie vaak wel wat meer.
     
  11. noppie

    noppie Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Net bevestiging in de mail dat de WDW over 2 dagen beginnen. Ik hoop op een goedkoop retourtje naar Alicante in maart.
     
  12. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    WDW acties zijn zelden onder de 99€ binnen Europa. Als ik zie dat je voor 7 tientjes al retour vliegt met een LLC, en KLM +300€ is, dan zou ik eerder een staatslot kopen dan hopen dat het goedkoper is dan de huidige LLCs ;-)
     
  13. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Die kun je vergeten denk ik...
     
    JustinCase vindt dit leuk.
  14. noppie

    noppie Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    Helaas kan ik dat inderdaad vergeten. Blijkbaar is Alicante geen interessante bestemming, nu Transavia en EasyJet ook vluchten aanbieden vanaf AMS.

    De deals vallen mij verder erg tegen. Retour AMS - YYZ (5-20 mei) hebben wij 3 wkn geleden voor iets minder dan €400 gekocht. De deal is nu €449 :(
     
    JustinCase vindt dit leuk.
  15. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Ik vind dat er best wat goede deals te vinden zijn, met name op routes waar aanbod groot is en concurrentie intens, zoals sommige locaties in Noord Amerika. Rechtstreeks naar New York of Boston onder Eur 400 is erg aantrekkelijk en was voorheen zeldzaam. Nu volop beschikbaar!

    Tarieven naar Azie en Midden Oosten ben ik minder enthousiast over. Komt denk ik doordat de golfmaatschappijen minder concurrentiedruk dan voorheen opleveren. Klm biedt nu Dubai en Abu Dhabi voor Eur 479. Dat was voorheen vaak onder Eur 400,-. Ik denk dat het komt doordat Emirates en Etihad ook duur zijn en minder scherp prijzen dan voorheen..
     
  16. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Het is precies wat je zegt; KLM vliegt op Alicante om het premium-deel van de markt mee te pakken. Dus hogere prijzen (dan Transavia, Easyjet, etc.). De zeer beperkte frequentie nu (slechts één retourvlucht per week) leent zich ook niet om mee te stunten, er zijn maar weinig stoelen beschikbaar.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  17. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.356
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Ik heb tijdens de wereldeal weken geboekt, maar nu blijkt dat hetzelfde ticket nog steeds te koop is voor dezelfde prijs. Het is dus mooie marketing voor KLM.
     
  18. FBR89

    FBR89 Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    18
    dat is balen, de tickets die ik heb geboekt zijn nu 250 euro duurder dan tijdens de wdw. bij mij dus wel een besparing..
     
  19. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Zelf RT AMS - TRD (Trondheim) geboekt was €41 goedkoper tijdens wereld werken dan nu.
     

Deel Deze Pagina