Italie Domestic

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door Timo_de_frys, 5 jul 2019.

  1. Timo_de_frys

    Timo_de_frys Blue Tier

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Hi All,

    Eind Juli ga ik naar FCO; heb net gehoord dat ik eerst naar MXP moet en dan door naar FCO. Ik heb gezien dat Alitalia domestic van MXP naar FCO vliegt (1 uur vliegen)... However... Ik heb ook gezien dat er een FrecciaRossa (trein) gaat die er ongeveer 3 uur over doet.

    Heeft een van jullie ervaring met domestic vliegen in Italie en MXP (zelf nooit geweest)? de trein klinkt wat aantrekkelijker (wifi etc).

    In dubio!

    Thanks! groeten.
     
  2. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Ik zou het voor de 2 XP niet doen als de prijzen vergelijkbaar zijn. Maar voor iedereen is dit persoonlijk.
     
    Timo_de_frys en Tim82 vinden dit leuk.
  3. Timo_de_frys

    Timo_de_frys Blue Tier

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Nee voor de XP hoeft het niet; gaat me meer om MXP (ken de luchthaven niet) en Alitalia Citylink
     
  4. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik heb ervaring met de trein; dikke prima! Je kan voor de Freccia Rossa gaan en als je de 1000 hebt (staat zo ook in de boekingsmodule) heb je het modernste type, erg mooi! Als de tarieven meevallen zou ik voor de Business gaan, dan krijg je ook op werkdagen wat eten en drinken inclusief. Je kan ook nog voor Italo gaan; de tweede vervoerder op die route. https://m.italotreno.it/?sc_lang=en deze maatschappij heb ook mee gereisd en was ook dik in orde.
     
    Timo_de_frys vindt dit leuk.
  5. Timo_de_frys

    Timo_de_frys Blue Tier

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Top, dank voor de tip @Tim82 !!!
     
    Tim82 vindt dit leuk.
  6. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Mag ik vragen welke railplanner je gebruikt? Ik vind die route via Trenitalia alleen maar met 5,5-12u reistijd en flink wat overstappen..

    Op de link hierboven vind ik alleen vertrek vanaf Milaan centrum ipv MXP.
     
  7. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Je hebt helemaal gelijk, ik was er even vanuit gegaan dat de topic starter al in Milaan was, en naar MXP moest afreizen om vervolgens naar Rome te vliegen.

    In het geval van een vlucht naar MPX en dan met de trein verder naar Rome kom ik inderdaad ook op 4u20, met 1 overstap in Milano Centrale.

    Ik heb het vanuit Linate gedaan, en dan scheelt het zeker een uur tot je in de snelle trein zit ten opzichte van MXP.
     
  8. Timo_de_frys

    Timo_de_frys Blue Tier

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Excuus; had wat duidelijker gemogen :)... Vlieg eerst van AMS naar MXP, daar paar dagen en dan door naar FCO :).
     
  9. Sander92

    Sander92 Newbie

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    3
    Ik ben vorig jaar een week naar Milaan en Rome geweest. Ik had een retour gekocht van MXP naar Milano Centrale met Malpensa Express. Dit duurt ongeveer een uur. Na een aantal dagen Milaan ben ik toen met Italo naar Rome gereisd dit duurt iets meer dan 3 uur. Op de terugweg heb ik de eerste trein vanuit Roma Termini naar Milano Centrale gepakt. Dit maal met de Frecciarossa in business class. En vanaf Milano Centrale direct weer door naar MXP.
     
    Timo_de_frys vindt dit leuk.
  10. Timo_de_frys

    Timo_de_frys Blue Tier

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Gisteren met de FrecciaRossa van Milaan Centrale naar Roma Termini in BC - Was super; heel goede keus gemaakt om niet een uur van Milaan city center naar MXP te reizen om daar nog anderhalf uur te hangen voor een vlucht van een uur en n paar minuten. Dank voor alle tips; trein is lang zo gek nog niet (buiten NL/BE :p)
     
  11. Timo_de_frys

    Timo_de_frys Blue Tier

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Begrijp nu overigens ook waarom KLM (en elke andere maatschappij) sinds 27/7 niet meer op LIN vliegt.... De luchthaven is 3 maanden gesloten ivm werkzaamheden. :>
     
  12. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Ah, thanks voor de tip! Heerlijke luchthaven vind ik dat. Vorige keer half uur voor vertrek aangekomen en zonder stress het vliegtuig in :)
     
    Timo_de_frys vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina