Ikvliegveel 'MegaDo'?

Discussie in 'Nieuws' gestart door SVDH, 5 jul 2015.

?

Zou jij mee gaan met een NL/BE 'MegaDo'?

  1. Ja, kosten 0-200 EUR

  2. Ja, kosten 100-300 EUR

  3. Ja, kosten 200-500 EUR

  4. Ja, kosten 300-600 EUR

  5. Ja, keuze uit normaal en premium ticket

  6. Nope.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
Results are only viewable after voting.
  1. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Hi guys & girls,

    ik open dit topic om eens te polsen of er onder jullie serieuze interesse is in een Ikvliegveel variant van een MegaDo.

    We overwegen om zoiets te organiseren, maar dat kost best veel tijd en energie, vandaar dat we (@Mike en ik) nieuwsgierig zijn of jullie ook echt mee zouden willen.

    Locatie nog niet bekend, maar waarschijnlijk 'in de buurt'. Programma: nog niet bekend. Data: Q2 '15 of eerste helft Q1 '16. Kosten: nog niet bekend, maar ga er niet vanuit dat het gratis is. Ter referentie: de 'reguliere' MegaDo kost zo'n 1000 euro voor een weekend.

    Heb je interesse, laat van je horen!

    (in de poll kun je meerdere opties aanvinken, laat weten bij welk kostenniveau het interessant is/blijft).
     
    Arjan69, Basjep en Mike vinden dit leuk.
  2. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Ik vind het lastig om een 'kostenniveau' te kiezen aangezien ik niet goed weet wat ik kan verwachten. De Star MegaDo een tijdje terug had bijvoorbeeld 2 charter vluchten naar Toulouse en Londen. Dag met SAS, LHR T2 en natuurlijk de tour door de A350 fabriek. Voor dit soort dingen ben ik bereid om een grote geldsom op tafel te leggen, maar als het meer een FTU/FTU Advance is, dan is het natuurlijk een stuk minder.
     
    Basjep, Flying doc en SVDH vinden dit leuk.
  3. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Dank je voor de reactie, het is ook een beetje waar wij mee worstelen, wat willen en kunnen we organiseren, en 'hoeveel is dat waard'. Om een beetje context te geven; we denken aan vluchten binnen west-Europa, hotel en wat activiteiten (w.o. FTU achtige presentatie, maar hopelijk ook iets 'externs').
     
  4. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Gaaf initiatief @SVDH! Ik heb een beetje hetzelfde als @WorldTraveller13, het kan heel leuk zijn maar hangt grotendeels van het programma af om te kunnen inschatten hoeveel waarde het heeft. Desalniettemin zou het wel ook een leuk moment zijn om (voor mij iig voor het eerst) een aantal IVV mensen face to face te kunnen ontmoeten.

    Ik weet niet goed of 'we' als IVV zijnde groot genoeg zijn om MegaDO achtige dingen op te zetten, maar als jullie iets van sponsoren kunnen vinden die wellicht iets leuks externs aan kunnen bieden, wordt het al heel snel heel interessant voor veel mensen denk ik.
     
    Jan van Putten, SVDH en Mike vinden dit leuk.
  5. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Ik denk dat je jezelf zou moeten afvragen: Als het puur om een citytripje zou gaan met een groep van ''like minded people'' hoeveel zou ik dan willen uitgeven om een weekendje weg te gaan? - Dat zou ons al helpen en mocht er genoeg animo zijn dan doen wij ons best om maximum value uit die trip te halen! (Ik denk dat we vorig jaar van een FTU al veel geleerd hebben als het gaat om het leveren van ''value for money'' en hoe we daarin beter kunnen worden. Het motto zou zijn: underpromise & overdeliver!)
     
  6. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Heb de poll ingevuld met inderdaad de FTU van vorig jaar in mijn gedachte. (Ik was ook mee met de KLM Tour achter de schermen.) Vond het persoonlijk een leuk programma. Een premium ticket lijkt mij niet echt van toegevoegde waarde op een eventuele West-Europa trip. Voor een "betere" hotelkamer evt wel.

    Leuk idee!
     
    Laatst bewerkt: 5 jul 2015
    Sand0rf, Ipponmaster, SVDH en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  7. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    448
    Goed idee ;)
     
    SVDH vindt dit leuk.
  8. menzo2003

    menzo2003 Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    18
    Kan heel interessant zijn ja!
     
  9. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Leuk idee!
     
  10. Ipponmaster

    Ipponmaster Blue Tier

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    +1
     
  11. Sand0rf

    Sand0rf Blue Tier

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    136
    Trofeepunten:
    43
    Poll ingevuld, ik vond de prijs van de MegaDo te hoog maar het idee vind ik hartstikke leuk :)
     
  12. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Mijn reactie komt denk ik ongeveer op hetzelfde neer als de reacties van hierboven:) Lijkt me gaaf om er met een IVV-groep op uit te trekken, maar de prijs voor de reguliere MegaDo lag voor mij te hoog. Vind het nu ook moeilijk om de poll in te vullen, aangezien er nog geen concreet plan op tafel ligt met wat er inhoudelijk mogelijk is. Uiteraard ben ik wel bereid om meer geld neer te leggen, als we een uniek bezoek aan iets kunnen brengen, net zoiets als het fabriekbezoek tijdens de Star MegaDo.
    Een optie zou wellicht kunnen zijn om meerdere pakketopties samen te stellen, waarbij er democratisch wordt gekozen welk pakket het wordt en alle IVV'ers aan de hand daar van kunnen beslissen of ze mee gaan of niet. Maar, zoals je al aan gaf @SVDH, dat kost uiteraard MegaMega veel tijd. Ik hoor het wel als ik wellicht iets kan betekenen:)
     
  13. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    Bedankt voor je feedback! We zouden in ieder geval heel hard ons best doen om er iets heel leuks van te maken!
     
  14. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Leuk idee zolang de kostprijs niet in de buurt komt van de Star MegaDo :)
     
  15. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Ik ben reuze benieuwd, Mike ;).
    Alvast veel succes
     
  16. Alias

    Alias Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    De MegaDo waar WorldTraveller13 aan refereert, daar was ik in eerste instantie enthousiast over maar wat er nog bij kwam om er te komen en ook weer thuis plus het hotel dempte het enthousiasme. Uiteindelijk ben ik niet gegaan.

    Afhankelijk van het gebodene, € 600 van deur tot deur voor het totale pakket vind ik op dit moment wel te doen.
     
    AnthonySneek en Mike vinden dit leuk.
  17. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Heb het destijds wel voorbij zien komen en watertandend gelezen, maar de totaalprijs werd mij ook teveel... Een bezoek aan een fabriek of de bezichtiging van een operationel center had mij ook zeker boeiend geleken.
    Ben een startend FT'er, en vlieg bijna alleen maar met Skyteam en verblijf bij Accor of Carlson hotels. Zou leuk zijn voor mijn status om segmenten of nachten met een MegaDo aan te vullen. Maar ik begrijp dat eenieder zijn eigen voorkeuren heeft voor airline of hotel.

    Misschien is Eurocontrol een idee? Of een segment run SkyTeam, met een van de airlines als sponsor? Of misschien kunnen ze onze groep een gezamenlijke uitdaging aanbieden? En misschien is er ook nog een hotelketen als sponsor te vinden met een leuke aanbieding/uitdaging.

    Een ander idee: in een weekend naar de noordelijkste luchthaven van Europa en de zuidelijkste? Met een bijzondere vlucht van noord naar zuid? Zomaar een idee om wat los te maken.. :)
     
    Valentijn, high_class en Sand0rf vinden dit leuk.
  18. Sand0rf

    Sand0rf Blue Tier

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    136
    Trofeepunten:
    43
    Vind ik alle drie leuk om te doen ;) Zuidelijkste luchthaven, is dat Kreta?
     
  19. AnthonySneek

    AnthonySneek Blue Tier

    Berichten:
    187
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    Het idee lijkt mij ook wel leuk! Tijdens de Seoul trip al een 3-tal IVV'ers mogen ontmoeten!

    Wat ik uit wil geven hangt ervan af, ik heb tot 600 aangeklikt. Afhankelijk van wat er geboden word uiteraard
     
  20. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Ik denk dat van de internationale luchthavens Paphos en Larnaca zuidelijker liggen.
     
    AnthonySneek vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina