Hotel Kopenhagen

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door HarmDommisse, 28 jan 2019.

  1. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Eind februari een weekend weg naar Kopenhagen. Echter hebben ze daar geen Hilton zitten. Iemand een ander goed alternatief om te verblijven?
     
  2. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik kom al jaren 4 a 5 keer per jaar in Kopenhagen en verblijf dan in het CP Copenhagen towers. Als IHG Spire Ambassador altijd een upgrade naar een executive kamer en gratis loungetoegang. Hotel ligt niet in het centrum, maar wel vlakbij metro/trein station Orestad. Trein gaat 6x per uur en in 7 minuten sta je op het Centraal Station. Vanaf de luchthaven is het 10 minuten met de trein. Er rijdt ook 2x per uur een shuttle bus van de luchthaven naar het hotel. Ik heb een tijdje geleden een verslag over dit hotel op dit forum gezet.
     
    HarmDommisse en Tim82 vinden dit leuk.
  3. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Zo'n clubkamer kan nog best wel eens gunstig zijn met de alcoholprijzen daar in Denemarken. Als je alleen een goede slaapplek zoekt en verder voornamelijk in de stad bent, is het misschien niet zo aantrekkelijk. Zonder Ambassador status kan je meestal ook lounge toegang kopen, volgens mij ongeveer 50€ per kamer per nacht? Ik zou dat daar zeker er voor over hebben.
     
    HarmDommisse vindt dit leuk.
  4. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Ik weet zo niet wat de meerprijs is voor de lounge. Voor € 50 zou ik het zeker doen. Het ontbijt is inbegrepen en is uitstekend, zeker als je het in het restaurant mag gebruiken waar het nog uitgebreider is. Er is 24 uur per dag koffie, thee, water, fris en bier (Heineken en biologisch), daarnaast cake, fruit, nootjes etc. Vanaf 18u00 is er rode en witte wijn en sterke drank, bovendien kaas, olijven ed.
     
    HarmDommisse en lloydje33 vinden dit leuk.
  5. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Radisson Blue Scandinavia in Kopenhagen. Ligt net iets uit het centrum (nog steeds goed beloopbaar), maar daardoor heb je wel een schitterend uitzicht op de stad. Daarnaast is de gym in het hotel de beste die ik ooit gezien heb.
     
    HarmDommisse vindt dit leuk.
  6. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ik heb in sept vorig jaar 3 weken in diverse hotels gezeten in kopenhagen.
    • Scandic webers (duur en superkleine kamers) (zou ik niet weer boeken)
    • Imperial hotel. Gunstige prijs, ruime en nette kamer en goed ontbijt. Ook midden in het centrum. (zou ik zeker weer boeken!)
    • Tivoli Hotel en congres center. Gezellige en ruime kamers. Goed ontbijt. Groot hotel aan de rand van het centrum. Ze hebben fietsen beschikbaar (maar misschien niet zo aantrekkelijk voor eind februari ;))(zou ik zeker weer boeken!)
     
    HarmDommisse vindt dit leuk.
  7. Nordic75

    Nordic75 Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    Tivoli gezellige kamers? Als er nou iets ongezelligs en onpersoonlijk is, dan is het dit conference hotel...

    Marriott is goed en soms gunstig geprijs, aan Kalvebodd Brygge tov Tivoli.
    Verder Skt Petri en Nobis goed als boutique hotels.
    Nog geen Hilton aanwezig, pas in 202o.
    Evt AC Bella aan de rand van de snelweg, spaar je wel SPG punten.Ligt wel overal ver vandaag.
     
    VinceG en HarmDommisse vinden dit leuk.
  8. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Tenzij je 's avonds een wandeling in een natuurgebied wilt doen (of heel erg van saaie conferentiecentrums houdt), is de enige troost, dat er een metrostation dichtbij is. Ik zou Bella alleen kiezen voor conferenties, of als het echt bij Marriott/SPG moet zijn.
     
    HarmDommisse vindt dit leuk.
  9. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Ga Skt Petri maar eens bekijken. Hebben ook een programma en doen aan status match.
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  10. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Iemand hier ervaring met I Prefer programma van hun?
     
  11. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Ach smaken verschillen (gelukkig!) ;)
    Ik vond dit echt wel een leuk hotel. Kamers met een thema en op de gangen kunst en andere grappige dingen.
    Voor een conference hotel wel een van de gezelligste.
    Daarnaast vond ik het personeel echt heel warm en gezellig. Ik ben niet iemand die snel spontaan een praatje maakt met iemand, maar daar echt een aantal mensen die een gesprek aangaan. en dan niet over het weer ofzo :rolleyes:
     
    HarmDommisse vindt dit leuk.
  12. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    Admiral hotel tegenover de nederlandse ambassade. perfecte ligging mooi oud verbouwd pakhuis.
     
  13. Nordic75

    Nordic75 Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    Nog niet echt mbt I Prefer ervaring. Ben pas sinds 1,5jr lid van I Prefer, vanwege Hotel At Six in Stockholm, wat ook gebruik maakt van dit programma.
    Krijg wel geregeld een upgrade als I Prefer member, zonder noemenswaardige elite-status.
    In de regel wel de betere hotels die deel uitmaken van dit netwerk, Huis ter Duin in Noordwijk is bijvoorbeeld ook een member,
     
    HarmDommisse vindt dit leuk.
  14. Nordic75

    Nordic75 Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    Half Juni drie dagen conferentie in Bella....ik vrees het ergste Erwin qua gezelligheid
     
  15. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Heb een statusmatch aangevraagd en gekregen van ze. Jammer dat voor de Elite geen ontbijt inclusief is zoals bij HHonors.
     
  16. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Apart, boek je I Prefer rate, krijg je geen optie om ontbijt extra te boeken. Staat ook nergens bij dat het inclusief is.
     
  17. HarmDommisse

    HarmDommisse Blue Tier

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    338
    Trofeepunten:
    63
    Is inclusief blijkbaar. Zal als het lukt met de tijd een review over het hotel posten.
     
    Laatst bewerkt: 19 feb 2019
    Thijsk en Carel1 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina