Hong Kong

Discussie in 'Bestemmingen' gestart door KarinS, 3 mei 2015.

  1. KarinS

    KarinS Blue Tier

    Berichten:
    228
    Leuk Bevonden:
    692
    Trofeepunten:
    123
    Hallo allemaal,

    Over twee weken ben ik een paar dagen in Hong Kong. Hebben jullie misschien goede insider tips om die dagen optimaal te benutten?

    Alvast bedankt.
     
  2. Chek Lap Kok

    Chek Lap Kok Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    13
    Hongkong is en blijft een geweldige stad waar het onmogelijk is om je ook maar een seconde te vervelen. Je kan er met gemak een week of langer verblijven. Hongkong is compact, daarom easy om je verplaatsen. En naast drukke centrum heeft Hongkong ook prachtige natuur, denk aan schitterende tropische eilandjes, mooie zandstranden en verlaten groene bergzame gebieden waar je urenlang kan hiken. Daarnaast zou je zelfs nog een dagtripje naar Macau kunnen maken (slechts een uur met de ferry), mocht je daar de tijd voor hebben (zeker aanrader!)


    Er is eigenlijk teveel voor een paar dagen, daarvoor een kleine selectie die je zeker niet mag missen;


    1) Na aankomst is het leukst om te beginnen in Tsim Sha Tsui op de promenade waar je een schitterend uitzicht hebt op de skylink van HK Island. Hier kan je na een lange vlucht rustig tot besef komen dat je echt in Hongkong bent.

    Aan de promenade ligt het fameuze Peninsula Hotel. Mocht je het leuk lijken en je even als een echte Royalty wilt voelen dan is een high tea daar in het hotel een belevenis. Alleen al voor de toiletten, maar het eten is natuurlijk ook fantastisch haha.


    2) Van de promenade op TST het water oversteken naar HK Island met de Star ferry. Zelfs na 100x blijft dit leuk


    3) Je komt aan bij IFC building. Bovenin de shopping mall van IFC heb je een leuke bar met groot terras (Red Bar) waar je heerlijk buiten wat kan drinken met een schitterend uitzicht op Kowloon. HK heeft weinig terrasjes dus het is vrij bijzonder dat je in de buitenlucht wat kan drinken.


    4) van de IFC kan je zo doorsteken naar de roltrappen die je omhoog brengen in de wijk Central en Midlevels. Deze omgeving zit vol met leuke hippe voonamelijk Westerse restaurants, barretjes enzo. ‘s avonds is Lan Kwai Fong the place-to-be!


    5) Vanaf de roltrappen is het leuk om via Hollywood Rd richting de wijk Sheun Wan te lopen. Van een Westerse wereld beland je automatisch in een Chinese wereld met allerlei typische Chinese shops.


    6) De dubbeldecks tram op Hongkong Island. Kost bijna niets en een hele leuke manier om je te verplaatsen ipv de metro.


    7) The Peak uiteraard. Raad je aan om ‘s ochtends vroeg te gaan, dan staat er nog niet zo’n lange rij bij de peaktram.


    8) De parken op Hongkong Island. Je vind hier bijzondere tropische vogels en planten die je bij ons eigenlijk alleen in Artis kan vinden.


    9) Elke week op woensdagavond zijn de de paardenraces (sport nr1!) op Happy Valley. Is altijd een giga happening in een mega stadion.


    10) Drankje doen in de hoogste bar ter wereld. Ozone bar in ICC. Midweeks van 5 tot 7 is het elke dag Happy Hour. Let op; je moet wel een beetje gepast gekleed gaan, dus geen flipflops en korte broek. Maar het is de moeite meer dan waard.


    11) Cocktails drinken in de Aquabar. Het uitzicht op de skyline is by night geweldig, de cocktails ook trouwens ;)


    12) Bezoek een dagelijkse versmarkt. De wetmarket aan de Fa Yuen st in Mongkok is een aanrader en makkelijk te bereiken.


    13) Stanley, makkelijk vanaf Central (busstation IFC) te bereiken. Het heeft een hele gezellige boulevard met allerlei terrasjes. Het lijkt alsof je hier in Zuid-Frankrijk bent.


    14) Bezoek met de ferry een eiland. Ik vind persoonlijk Cheung Chau de leukste, omdat je hier nog tradiotioneel HK terug kan vinden.


    15) Won Tai Sin temple. Dit is verreweg de leukste en meest actieve temple van HK.


    16) En sja verder kan je er wel aardig shoppen. In HK heft men bijna geen tax op luxe goederen vandaar liggen de prijzen op kleding/schoenen heel erg laag muv de Westerse ketens zoals Zara, H&M, A&F enzo die liggen op hetzelfde niveau als bij ons.

    Mocht je verder nog wat willen weten....let me know :)
     
    Laatst bewerkt: 4 mei 2015
    vdb1988, LVH, Jan van Putten en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. KarinS

    KarinS Blue Tier

    Berichten:
    228
    Leuk Bevonden:
    692
    Trofeepunten:
    123
    Hey Chek Lap Kok,
    Super deze tips & ik ga ze zeker gebruiken!
    tnx
     
    Chek Lap Kok vindt dit leuk.
  4. KarinS

    KarinS Blue Tier

    Berichten:
    228
    Leuk Bevonden:
    692
    Trofeepunten:
    123
    Hallo Allemaal,

    Hong Kong is het bezoeken zeker waard. De tips van @Chek Lap Kok waren goud waard.

    Na mijn bezoek heb ik een paar aanvullingen. Na het bezoeken van de levendige Wong Tai Sin temple biedt een bezoek aan de Chi Lin Nunnery een mooi contrast.

    Kowloon Park is een verscholen juweeltje. ’s Morgens waren mensen daar aan het sporten (taichi?) en er zijn verschillende soorten vogels te spotten.

    Ik heb geslapen in Novotel Nathan Road(met mijn platinum kaart toegang tot de premier lounge met ontbijt, afternoon tea en ’s avonds cocktails en canapés en een kamer upgrade) en Novotel Citygate(met platinum kaart een mooie upgrade gekregen en toegang tot de lounge). Naast het Citygate hotel is een outlet mall met de bekende internationale merken.

    Verder nog een ferry genomen naar Macau. Het oude centrum bekeken en een show meegepakt(the house of the dancing water). Ik heb geslapen in het Sofitel en heb een upgrade naar de executive floor gekregen met toegang tot de club sofitel lounge. En dit was puur genieten.
     
  5. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Iemand ervaring met Din Tai Fung in HK?
     
  6. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
  7. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Welke branch in HK ben je geweest en hoe waren de wachtrijen? We zijn er maar kort en de familie wil geen dagdeel in de rij staan. :p
     
  8. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Meerdere keren bij de vestiging van de link van Foursquare die ik stuurde. Wachttijd was bij lunch gemiddeld 45 tot 60 minuten voor 2 personen....
    Wachten op eten moet je in Hong Kong bijna overal :rolleyes:.
     
  9. Chek Lap Kok

    Chek Lap Kok Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    13
    @KarinS Super gaaf om te horen dat je HK helemaal te gek vond. Ik kom er net weer vandaan, het blijft een indrukwekkende stad met zoveel gezichten waar je je niet kan vervelen. Chi Lin nunnery is zeker prachtig. Zo ben ik dit keer in Sai Kung geweest, plaatje ligt aan de oostkant van New Territories en vandaar kan je oa boottochtjes op een Sampan maken naar een van de vele schitterende eilandjes, ik ben naar Sharp eiland geweest.

    Voor de volgende keer is een bezoekje aan Shenzhen ook erg leuk. Bij de grens kan je een visum voor de regio Shenzhen kopen a 15eu, zodra je de grens over ben sta je gelijk in het centrum van Shenzhen en waan je je gelijk in een andere wereld, Mainland China :)
     
  10. Chek Lap Kok

    Chek Lap Kok Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    13
    Iedereen die een bezoekje brengt aan HK raad ik aan om niet de airport express maar de bus te pakken. Voor Kowloon/ Nathan Road bus A21, en voor HK Island A11. De bushalte vind je bij terminal 2 rechterkant. 1) hoef je niet over te stappen en te slepen met je bagage, 2) is aanzienlijk goedkoper 40HKD 3) je stapt altijd voor de deur uit 4) je ziet onderweg veel meer oa de Tsing Ma brug 5) free wifi onboard :) 6) de bus is net zo snel
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2015
    LVH en Lionell vinden dit leuk.
  11. Alias

    Alias Blue Tier

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    28
    CLK: in januari 2011 zag ik s'avonds een "zeil"'boot/prauw rondvaren, hoe heet z'n ding in het echt en kan je als bezoeker meevaren?
     
  12. Dutchie

    Dutchie Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Ik ben op zoek naar een budget hotel in HK voor 2 nachten in (18-20) September. Heb me vorige keer begeven in het Chungking Mansion in een dodgy hostel, dat gaat hem niet worden, dus iets luxer mag wel. Budget rond 100 euro p.n. Iemand ideeen?
     
  13. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik kom voor die data op Hotels.com 5***** The Panglin Hotel tegen voor €203 voor 2 nachten. Ik weet niet wat je voor eisen stelt aan je hotel (sterren, locatie, faciliteiten, keten gebondenheid etc.), maar ik denk dat er voor ieder wat wils wat is te vinden voor onder de €100 per nacht. Ben zelf overigens niet bekend in Hong Kong, dus zou je zelf helaas geen aanbeveling kunnen doen! @Dutchie
     
  14. Chek Lap Kok

    Chek Lap Kok Newbie

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    13
    Butterfly on Morrisson is een tophotel en voor HK begrippen goed betaalbaar.
    http://www.butterflyhk.com/eng/

    En wil je iets luxer dan CK mansion, maar wel de HK sfeer proeven in een niet al te sjieke ambiance maar wel heeeel betaalbaar dan is dit een absolute aanrader; Al Shan Hostel
    Ik verblijf hier namelijk altijd als ik in HK ben. Het zit in hartje Mongkok recht tegenover het begin van de lady's market. Super locatie, schoon&cheap!

    Houdt er wel rekening mee dat halverwege september het hoogseizoen begint, veel business verkeer vanwege de vele fairs.
     
  15. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Mini Hotel zat ik ooit en dat was dacht ik binnen deze prijsklasse
     

Deel Deze Pagina