Hoe KLM platinum members waardeloos behandeld

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Gerbenr, 4 mrt 2020.

Tags:
  1. Gerbenr

    Gerbenr Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    1
    Beste forum leden,

    Wij vliegen zakelijk veel met klm en dus zijn de meeste collega’s ook platinum. Wat schetst mijn verbazing morgen een klm vlucht naar Athene met 2 mensen die niet eens lid zijn van het FB programma en hun business class upgrade prijzen zijn gewoon lager (181 euro pp) dan die van de platinum members (199euro pp). Alle tickets zijn tegelijkertijd geboekt en dus 1 boeking.

    laatst precies hetzelfde met Parijs-LA. Platinum members 1400 euro BC upgrade en iemand zonder status 699 euro. Klm platinum lijn gebeld maar die konden er niks aan doen maar vonden het ook raar.

    Jullie hier ook ervaring mee dat je als platinum member dus gewoon meer betaald als de mensen zonder status?
     
    Wammes_NL vindt dit leuk.
  2. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Oud nieuws. Dat is standaard business. Check het upgrade offer topic. Denk dat ze de keuze maken om non members proberen over te halen om ze daarmee voor de toekomst vast te leggen (als flyers of als returners voor de BC) ipv dan goedkope upgrades voor members te geven.

    De term waardeloos in je titel begrijp ik persoonlijk niet. Als je persé business wilt vliegen, boek het dan gewoon..

    Ps. Ik zie dat dit je eerste post op het forum is. Leuk dat je het gevonden hebt, stel je ook even voor in het topic dat daarvoor is aangemaakt. *peace*
     
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2020
    Nordic75, r0gerthis, ppt en 6 anderen vinden dit leuk.
  3. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  4. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Ik snap je frustratie, had het ook liever anders gezien. Vanuit zakelijk oogpunt zal het echter vast verstandig zijn niet-statusleden proberen te lokken.

    In mijn ervaring behandelt de platinumlijn leden uitstekend. Al meerdere keren hele goede en flexibele hulp gehad, met coulances die ze niet aan iedereen zomaar geven. Dat, gecombineerd met de reguliere statusvoordelen, maakt het voor mij toch behoorlijk waardevol.
     
    Nordic75, ppt, Carel1 en 6 anderen vinden dit leuk.
  5. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Dat zal de baas niet goed vinden ;)
     
    r0gerthis en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  6. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Vanuit een economisch oogpunt gezien heeft KLM gelijk om juist de 'eendagsvliegers' proberen over te halen om de aanbieding te accepteren omdat deze dan kennis maken met de 'kwaliteit' van deze klasse. De aanbieding moet dan wel scherp zijn want 'eendagsvliegers' maken de keus van het ticket voornamelijk op prijs.

    Je moet als KLM natuurlijk vooral voorkomen dat de frequent flyers 'goedkope' economy klasse tickets boeken welke men dan voor een 'schijntje' kan upgraden, want juist de frequent flyers hebben dat snel door en dan komt je verdienmodel in gevaar.

    Het is een eigen vrij keuze om al dan niet een aanbieding te accepteren en het staat de luchtvaartmaatschappij vrij om upgrades per passagier met een verschillende prijs aan te bieden, want juist dat is yield management.
     
    ppt, Carel1, MRB en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    861
    Leuk Bevonden:
    1.729
    Trofeepunten:
    253
    Ik voel een post in het blowhards topic aankomen :rolleyes:
     
    Flying doc, ppt, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Dit argument zie je wel vaker voorkomen, maar is wat mij betreft gebaseert op het kromme denken dat je wel vaker ziet voorkomen bij de Franse.

    Kijk bijvoorbeeld naar Delta, daar worden alle hogere klasse geüpgraded, gebaseerd op status en ticket prijs. Dit bedrijf is ondertussen het hoogste gewaardeerde carrier op de VS beurs en ook bij klanten, t.v.m. met andere VS carriers.
     
    MoonJ, ppt, lloydje33 en 4 anderen vinden dit leuk.
  9. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    Het beleid van KLM zorgt wel voor winstgevendheid, dus er is voor KLM geen enkele reden om dit aan te passen.
    Waardering is natuurlijk mooi, maar uiteindelijk gaat het echt om zoveel mogelijk omzet te genereren, en dat doe je in de regel weer niet door met free upgrades te strooien, want het zou kunnen dat daardoor men weet dat de premium classes altijd vol zijn en niet tegen een gering bedrag up te graden en dus direct in de juiste 'klasse' zal boeken of men weet dat men de upgrade toch wel krijgt dus boekt juist zo goedkoop mogelijk.
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  10. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Wat is volgens jou de reden dat Delta het wel doet EN heel goede resultaten heeft?
     
  11. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Gigantische interne markt (upgrade op deze vluchten is niet duur voor een maatschappij) tov intercontinentaal
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  12. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.735
    Leuk Bevonden:
    1.973
    Trofeepunten:
    298
    De ene markt is de andere markt niet.

    Daar zit het grote verschil. En mogelijk zit er iets in de waardering naar klanten, maar het huidige beleid van aanbieden en daadwerkelijk verkopen van upgrades levert voor KLM direct geld op en is daarom heel succesvol en er is geen reden om daar van af te stappen.
    De inkomsten uit nevenactiviteiten is voor KLM heel belangrijk en de inzet is om dit te maximaliseren.
     
    DirkOnTour vindt dit leuk.
  13. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Haha, hier word ik niet veel wijzer van ;)

    Hier zit wat in, ja. Bij intercontinentaal zijn ze ook minder gul, dacht ik.
     
  14. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Je zou ervoor kunnen kiezen om de volgende keer niet je flying blue nummer aan je boeking toe te voegen en dat pas te doen bij de check-in?
     
  15. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Dan kan je geen gratis eco+ uitkiezen. Is dan weer een nadeel.
     
  16. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Ik lees vooral dat hij zichzelf wil kunnen upgraden, niet dat hij in Economy Comfort/+ wil reizen.
     
  17. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ik denk dat hij gewoon eco helemaal te min vindt :D
     
  18. Krabnov

    Krabnov Silver Tier

    Berichten:
    476
    Leuk Bevonden:
    798
    Trofeepunten:
    348
    Daar hebben we tegenwoordig een topic voor. Stoom afblazen mag in 'Blowhards' Business'.
     
    Flying doc, Melchior, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Nou die gratis stoel pakken ze ook zo weer af. Had als platinum een stoel geboekt met extra ruimte aan gangpad. Passen ze kort voor de vlucht het toestel aan naar een ander type met minder stoelen en heb je opeens een standaard midden stoel :/
     
  20. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Dan ben je not amused.
     
    Wammes_NL vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina