Hoe AMS-ZUR in BC (120 XP) zakt van 622 naar 581 naar 426 : glitch of niet?

Discussie in 'Premium Fares (Business & First)' gestart door xprunner, 1 okt 2021.

1. xprunner

xprunner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Ik vond deze trip van AMS-ZUR te duur, want boven de 500 EUR. De hoge prijs kreeg ik via de AF site: upload_2021-10-1_5-35-3.png
    Ik vulde de exact zelfde vlucht in Google Flight in:
    upload_2021-10-1_5-37-11.png \\
    Veertig euro eraf, niet slecht. Maar nu komt het. De link van Google leidt opeens naar een veel goedkopere prijs:
    upload_2021-10-1_5-39-44.png
    Bijna 200 euro goedkoper. Hoe kan dit? Het zit 'm kennelijk in de returnfare, die is maar 110 EUR.

De bagageregels zijn anders:

upload_2021-10-1_5-44-8.png
    Op het moment van schrijven, 5.45 uur (moet zo weer vliegen), is de glitch nog steeds aanwezig, en belangrijk bij dit soort dingen, herhaalbaar. UPDATE: de terugreis is economy. Dat was de reden. Dank @TimH

UPDATE 2: KLM haalde er toch zomaar 44 EURvan af via de telefoon, zie verderop

Bijgevoegde bestanden:

Laatst bewerkt: 1 okt 2021
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  2. TimH

TimH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    43
    Had je gezien dat de terugreis in economy is? Wil je deze ook in business dan zit je inderdaad weer rond de 600 euro.

Het is iets wat je regelmatig via Google flight tegenkomt. Je verwacht dat alle vluchten in de door jou geselecteerde klasse worden uitgevoerd maar dat is niet het geval.

xprunner vindt dit leuk.
  3. FlyingFonz

FlyingFonz Blue Tier

Leuk Bevonden:
    182
    Trofeepunten:
    43
    Een draadje openen waarin je een vraag stelt waar je van anderen antwoord op zou willen. Vervolgens lijk je het antwoord te hebben gevonden, maar wil je het antwoord zelf niet openlijk delen. Raar

MoonJ en DirkOnTour vinden dit leuk.
  4. xprunner

xprunner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    nee niet gezien ! dank. Ik ga nu KLM bellen

5. xprunner

xprunner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Het heeft nog een klein staartje dit.. dankzij @TimH kwam ik erachter dat het economy was, moet BC (O) vanwege XP RUN. KLM gebeld. Het blijkt dat je in BC 581 kwijt bent, zoals Google wel zag, maar niet uitvoerde (want deels economy). Maar nu komt het: heb KLM moeten bellen om de stomme fout ongedaan te maken en nieuwe quotes gevraagd. Zij komen voor precies dezelfde reis en zelfde tijden met 44 korting.

2021-10-01_08-07-14.jpg
    Een tweede ticket naar Zurich is momenteel ook 581 online, en zojuist via KLM 537 euro. Heeft iemand enig idee hoe dit zit? Bellen jullie altijd naar de Platlijn om te kijken of het goedkoper kan? De behulpzame medewerker kon het prijsverschil zelf niet verklaren (U zit al in de goedkoopste BC, in klasse O). Hij vertelde ook dat KLM momenteel tussen windstilte en windhoos zit. "Soms hebben we momenten, zoals gisteren van 13.00 tot 15.00 dat het heel erg rustig is en dan breekt opeens de hel los"

6. xprunner

xprunner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Door deze link
    https://wwws.airfrance.nl/search/summary/metasearch?tp=500.18&tf=473.00&curr=EUR&deviationValue=4&connections=AMS:A:[email protected]:AF8239:Z:ZS50OBNB:BUSINESS>CDG:A:[email protected]:AF1414:Z:ZS50OBNB:BUSINESS>ZRH:A-ZRH:A:[email protected]:AF1115:O:OS50OBNB:BUSINESS>CDG:A:[email protected]:AF8234:Z:ZS50OBNB:BUSINESS>AMS:A&cabinClass=BUSINESS&pax=1:0:0:0:0:0:0:0&mp=GF&msp=Google+Flights&activeConnection=1
    alleen de datums (data) te wijzigen, kreeg ik dezelfde goedkope tarieven. Ik dacht even dat het combineren van business class en economy niet mogelijk was en wilde de linkhack daarom maar niet in de openbaarheid gooien ( bestudeer de link en verander de data). Maar dat bleek ijdele hoop: je mag het toch gewoon doen, zo'n combi, sowieso al.

FlyingFonz en TimH vinden dit leuk.
  7. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.269
    Trofeepunten:
    333
    In een van de screenshots is je volledige naam te zien...

8. xprunner

xprunner Blue Tier

Leuk Bevonden:
    232
    Trofeepunten:
    43
    Dank je wel
    @Godenzoon14 ! Ken jij trouwens dit verschijnsel? Dat een ticket via de KLM lijn goedkoper kan zijn dan online?

Godenzoon14 vindt dit leuk.
  9. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.269
    Trofeepunten:
    333
    Het gebeurt weleens (vraag me niet waarom en hoe het komt) :p

Deel Deze Pagina