Hoe 200K FB miles zinvol te besteden?

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door JustinCase, 31 dec 2017.

  1. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Getriggerd door het artikel op de front page, begon ik me opeens af te vragen hoe ik mijn Flying Blue award miles zo efficient mogelijk kan besteden.

    De bijna 200.000 punten zijn zorgvuldig bij elkaar gespaard de afgelopen 5 jaar. We vliegen met enige regelmaat KLM long haul, dus ik denk dat dit zo'n 10% van de punten is :eek:. De rest via Amex referral bonussen, verlengingen en natuurlijk uitgaven via Amex.
    Ik heb al eens 40k kapot geslagen aan een retourtje Dubai, wat een leuke bestemming was voor de miles.

    Ik heb altijd gespaard om 2 redenen:
    1. Long Haul business class ticket of upgrade naar business
    2. flexibel inter europa economy tickets boeken als ze de hoofdprijs kosten qua geld

    Beide is me nog niet gelukt. Business is vaak te duur (ook in de Promo Awards), of geen concurrerend product (A330), of een locatie waar je echt niet wil zijn (Dubai in de zomer). Upgrades met miles van eco naar business zijn ook niet de moeite waard als je ziet wat je bij moet betalen. Met Economy tickets is het zowel short als long haul vaak veel interessanter om gewoon een revenue ticket te kopen dan je zure mils kapot te slaan.
    Ik zat er aan te denken om een familie lid in San Francisco op te zoeken en de 789 in Business te vliegen van KLM. Maar een enkeltje kost al 187.500 award miles :eek:. Als je ziet hoe weinig Avios dat kost (en hoeveel keer sneller je die bij elkaar sprokkelt!)

    Kortom, met alle wijzigingen wordt het tijd om het Flying Blue spaarvarken kapot te slaan en er een gunstige bestemming voor te vinden. Dit kan zowel mezelf zijn naar een knappe bestemming in Business, of samen met de partner of misschien een leuke trip met het gezin (4)?? Maar wat zijn de sweet-spots, om zoals het vaak op de frontpage staat "veel waar voor je miles" te krijgen??:rolleyes:
     
    Laatst bewerkt: 31 dec 2017
  2. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ik zou hier ook meer van willen weten. Ruim 250.000 Miles op de teller, maar ik kan niet eens de regio’s van skyteam vinden. Ligt aan mij, natuurlijk. Een betaald ticket knutselen lukt me wel, maar voor awards graag tips!
     
    Lionell, JustinCase en jongesander vinden dit leuk.
  3. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Als het goed is moet een enkeltje voor 62,5/k miles lukken. Je zou ook voor Slc kunnen gaan met de 787 en dan connecten naar SFO.

    De regio vs/Mexico is redelijk uitgebreid. Ik ben momenteel niet thuis, maar die regio's van Flying Blue staan waarschijnlijk wel ergens op if.nl.
     
    Lionell en Daan3 vinden dit leuk.
  4. noppie

    noppie Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    93
    Trofeepunten:
    28
    https://insideflyer.nl/business-class-vliegen-met-flying-blue-miles/

    Hierin staat een prachtige tabel met de regio’s.
     
    Carel1, Lionell en Daan3 vinden dit leuk.
  5. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Top, ik wist dat er zoiets was.. alleen niet meer waar :rolleyes:
     
    Lionell en noppie vinden dit leuk.
  6. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Wist ik ook niet. Maakt een hoop duidelijk.

    Zit er wat mee te puzzelen, met het principe “hoe verder weg in dezelfde zone, hoe beter”!

    Bijvoorbeeld Amsterdam Sydney 14 maart enkele reis:
    125k FB en €223 met China Airlines in Businessclass via Taipei. Airbus 350-9 all the way naar Sydney. Jammer dat je geen tussenstop in Taipei kan maken.
     
    Daan3 en jongesander vinden dit leuk.
  7. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Zit in hetzelfde bootje, sloordige 250.000 miles te besteden. Had al Dubai heen Abu Dhabi terug geboekt.

    Heb me oog nu laten vallen op AMS - Seoul met Korean Air Business 100k/enkeltje in Business maar slechts €22 tax. Daarnaast is Korean Air vind ik hun een van de prettigste maatschappijen om mee te vliegen. Afgelopen jaar met ze naar CTS gevlogen, was erg goed bevallen.
     
    Carel1, JustinCase en Sandor vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina