Hilton credit card (Duitsland)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door kcaluwae, 5 nov 2018.

  1. kcaluwae

    kcaluwae Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Iemand succes met het aanvragen van de Hilton kredietkaart in Duitsland?
    Ik heb een Duitse rekening bij N26 en dacht dat ik daarmee wel in aanmerking zou komen maar bij het aanvragen van de kaart online krijg ik de melding dat dit enkel voor inwoners van Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk kan. Anderen moeten een brief sturen.
    Maar dan vraag ik me dus af of die brief überhaupt wel zin heeft....
     
  2. Ein_Kessel_Buntes

    Ein_Kessel_Buntes Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb hem al vanaf 2012 of zo.

    Wel gekoppeld aan een DKB-rekening (die is sowieso niet meer te krijgen buiten D-A-CH), maar het is in principe dus mogelijk.

    Wel vragen Duitse creditcardproviders bij je huisbankier een kredietlimiet aan. Nederlandse banken (en N26 volgens mij) doen hier niet aan mee. Als het daar op stuk loopt kun je vragen om een kaart met € 0 limiet, op 'Guthabenbasis'.

    Ook daarmee heb je dan Goud en bij € 20.000 omzet je Diamond. Als nadeel heb je dan natuurlijk wel dat je vooraf geld op de kaart storten moet.
     
  3. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    In principe moet je als EU burger in elk Europees land een bankrekening kunnen openen. Of is dat iets te optimistisch gedacht? Ik zou die brief eraan wagen. Blij dat ik de Hilton card ook al een paar jaren bezit, maar die 20.000 euro omzet haal ik niet....
     
  4. Ein_Kessel_Buntes

    Ein_Kessel_Buntes Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Nou nee, iedereen die zich legaal in de EU bevindt moet inderdaad een basisrekening kunnen openen.

    Maar... dit gaat niet op als iemand als een bankrekening in dat land heeft en die ook echt gebruiken kan, òf wanneer de bank zijn bijzondere zorgplicht niet kan nakomen ten opzichte van zijn klant. Dat zou al snel zo zijn als je de voertaal van de bank niet (goed) machtig bent. De bedrijfsprocessen van de DKB zijn 100% Duitstalig, anders dan bijvoorbeeld de ABN in Nederland.

    Desondanks... hier kun je een EU Basiskonto openen bij de DKB. Da's dan zonder de VISA-kaart en alle leukigheden (roodstaan tegen 7% bijvoorbeeld).

    Voor een kredietkaart geldt het principe van de EU basisrekening niet en mag een uitgever gewoon op 'woonland' klanten toelaten of uitsluiten.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  5. kcaluwae

    kcaluwae Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    N26 gaf mij vlotjes en zonder bijkomende vragen een Mastercard inderdaad.
    De DKB account had ik enkele jaren geleden al eens geprobeerd. Aanvraagformulier ingevuld, kreeg ik enkele dagen later plots telefoon op het werk van een onbekend nummer. Bleek dat DKB. Overviel men mij met enkele vragen in het Duits waarop ik zei 'spreken jullie soms ook Engels'. 2 dagen later brief in de bus dat men mij weigerde omdat mijn Duits niet voldoende was.

    Ik denk dan niet dat het nut heeft de brief te sturen als men bij een kredietkaart op land kan weigeren. Aangezien het terug DKB betreft en dus 100% in het Duits zal zijn zal men hetzelfde argument hanteren vermoed ik.

    Zonde...
    Moet ik eens zien of die N26 rekening nog nuttig is voor iets anders. Anders sluit ik die beter af.... N26 Black misschien?

    Zijn jullie beiden goed Duitstalig of was men vroeger minder strikt op taalgebied bij DKB? Ik trek mijn plan bij het skiën en op de Weihnachtsmarkt maar dat was niet voldoende voor DKB :)
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  6. Ein_Kessel_Buntes

    Ein_Kessel_Buntes Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Nou ja, de DKB HH-kaart heeft dat niet in de voorwaarden staan, dus dat hoeft geen beletsel te zijn.

    Ten tijde van het openen van de DKB-rekening (toen PaySquare ophield met de M&M kaart) waren ze inderdaad nog niet zo streng (en hadden ze ongetwijfeld veel compliance gedoe). Ze hebben niet gebeld, maar ik moest toen wel PostIndent doen bij een postkantoor en bij een willekeurige bank in Duitsland een stempeltje laten zetten.

    Als ze mijn Duits wel hadden willen toetsen was het ook niet zo'n probleem geweest, ik spreek inderdaad goed Duits.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  7. kcaluwae

    kcaluwae Newbie

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    OK, we gaan ervoor. Ik ben eens benieuwd.
    Er dient inderdaad een soort van verificatie te gebeuren als je geen rekening bij DKB hebt. In Duitsland op een postkantoor of door een bankier in het buitenland. Dat staat allemaal netjes uitgelegd :)
     
  8. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Succes ermee!
     
  9. Marty

    Marty Newbie

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Is dit uiteindelijk gelukt? Ik probeerde het vandaag zonder succes dus vroeg me af of een brief schrijven zin heeft?
     
  10. Chefit

    Chefit Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Iemand nog recent gelukt om een Hilton Credit Card aan te vragen?
     
    FindingFlyer vindt dit leuk.
  11. FindingFlyer

    FindingFlyer Blue Tier

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    213
    Trofeepunten:
    43
    Jazeker. Daarvoor is het wel van belang eerst een Duits virtueel adres aan te vragen die officieel postadres van je is en de communicatie kan aannemen . DM me voor een naam.
     
    Wogie, thomassmit en ppt vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina