Help - negatief saldo AMEX platinum

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door JaccoV, 2 okt 2017.

  1. JaccoV

    JaccoV Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Goedendag allemaal,

    Ik ben nieuw op dit forum. Maar ik kom maar gelijk even met een (voor mij) ingewikkelde vraag.

    Ik ben platinum bij FB en heb bij AMEX ook de FB platinum kaart. Nu heb ik afgelopen week per ongeluk (heel dom, weet ik) veels te veel geld overgeboekt naar de AMEX kaart (vooruitbetaling) waardoor ik een negatief saldo heb van 30k.

    Dit wil ik nu teruggeboekt hebben. Afgelopen week werd mij gezegd: "dan moet u direct even bellen zodra u het negatieve saldo verwerkt ziet op het online dashboard en dan regelen we het voor u". Vandaag bel ik terug: "tuurlijk meneer, het staat binnen 56 werkdagen op uw rekening".

    Het vasthouden van een negatief saldo voor maar liefst 11 weken vind ik ronduit belachelijk. Heeft iemand ervaring hoe je dit sneller kunt terugkrijgen? Ik weet dat ik pas 3 maanden klant bij ze ben, maar ik geef een redelijk bedrag uit elke maand (8-15k) dus een beetje service mag je dan toch wel verwachten?
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2017
  2. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    920
    Leuk Bevonden:
    1.191
    Trofeepunten:
    428
    Dat is inderdaad wel erg lang. Wellicht nog eens bellen en aandringen/vragen naar management. Als je daadwerkelijk zoveel uitgeeft als je zegt dan sta je sowieso na twee maanden weer op nul, dus dan heeft het eigenlijk al geen zin meer.
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2017
  3. JaccoV

    JaccoV Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Nee klopt, echter is het geen bedrag wat ik zomaar even twee maanden op zij zet. Ik draai veel omzet met mijn eenmanszaakje maar de kosten zijn ook zeer hoog.

    Ik heb werkelijk nog nooit gehoord dat het ergens zo lang duurt. Als ik google kan ik er ook geen klachten van vinden - en ik neem toch aan dat ik niet de enige ben die wel eens geld terug krijgt van AMEX.

    Nog maar eens management proberen inderdaad...
     
  4. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Kaart opzeggen? Dan verrekenen ze 30 dagen later is mijn ervaring met positief en negatief saldo.
     
  5. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Je zou het kunnen pinnen misschien? Kost misschien wel wat extra, maar wel snel.
     
  6. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Of iets kopen bij de Bijenkorf en meteen weer retorurneren.

    Had laatst een Sonos gekocht met amex en laten afleveren bij de Bijenkorf , maar was gunstiger de MC van Bijenkorf te betalen.
    Administratief even ingeleverd en toen kreeg ik de vraag of ik het op mijn amex wou of cash! :D Cash terug gekregenen en de MC door de machine gehaald :cool:
    Dubbele score
     
  7. JaccoV

    JaccoV Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Haha slim. Echter niet zoveel zin om met dit bedrag over straat te lopen :).
     
    JustinCase vindt dit leuk.
  8. JaccoV

    JaccoV Newbie

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Dit aangegeven aan leidinggevende die ik aan de lijn kreeg. Ik vertelde haar dat ik met geen probleem opzeg en dan later weer een nieuwe kaart aanvraag als dat sneller ging (ik heb immers nog steeds mijn MC van de ING). Dat leek haar toch niet nodig (jóh....). En vervolgens beloofd het geld binnen twee weken terug te storten.

    Dus: opgelost !
     
    JustinCase vindt dit leuk.
  9. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Ben naar de bank gelopen en heb het via het automaat meteen op mijn rekening gestort

    Cash je in ieder geval een deel van je geld
     

Deel Deze Pagina