Geweldige ervaring: Gold challenge naar Billund

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door EBakker, 5 jan 2020.

  1. EBakker

    EBakker Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    115
    Trofeepunten:
    43
    Op de valreep kon ik nog meedoen aan de FB Gold challenge! Om de 90 xp te krijgen, koos ik voor billund:


    [​IMG]

    Het schema werd dus-cdg-ams-bll en een dag later bll -ams-cdg-dus.

    Ik had een hotel in Dusseldorf bij hbf geboekt. Vanaf hier vertrekken elk uur meerdere treinen naar de luchthaven. Ook in de nacht. Na een prima nacht liep ik in 4 minuten naar het station. Treinrit duurde in mijn geval 8 minuten. Een prima alternatief voor airport hotels ! Vanaf het station de sky train gepakt naar terminal B. Dit is een kleine 10 min.

    Ik had mijn vluchten al ingecheckt en via de app op mijn telefoon kon ik makkelijk via priority naar binnen. Wel jammer dat bij de security lane geen controle was op priority. De priority lane duurde langer dan de andere lanes, maar nou is de security lane ook mijn minst favoriete gedeelte van vliegen. altijd gaat er bij iets piepen (bh?)..

    dus-cdg (met Hop!):
    En toen voor het eerst de lounge in.. De Hugo Jonckers lounge. Een mooi aanbod van (ontbijt) en vers produkten. Ik heb hier heerlijk gezeten, wat een rust en wat een comfort.

    Het boarden ging mede door sky priority vlot. Ik zat op rij 1 en had genoeg beenruimte. Direct na opstijgen werd een ontbijtje aangeboden met warme broodjes en kwark. Daana werd al snel de landing ingezet.



    cdg-ams(klm):
    In cdg had ik maar 1 uur overstaptijd en moest ik van terminal wisselen. Dit wordt heel duidelijk aangegeven met gele borden. Je moet wel even goed doorstappen en wachten op de bus (oranje) lijn. Dit vond ik erg vlot gaan.

    Op tijd kon ik boarden in cdg. Dit was een groter toestel en ik had een stoel op de 3e rij. beenruimte was een stuk minder. Een hele vriendelijke en attente bemanning. Dat ze je naam weten is erg attent. Thee in een mooi delfts blauw kopje (detail) en ook een heerlijk ontbijtje.

    In ams had ik 2,5 uur overstaptijd en heb ik de lounge opgezocht. Deze was niet erg druk en kon een fijn plekje opzoeken

    [​IMG]



    ams-bll:(klm cityhopper):
    na vlot boarden zat ik weer op rij 1. En was ook de enige passagier.. de maaltijd was een heerlijke tonijn maaltijd salade.
    [​IMG]
    bll is een kleine luchthaven en binnen 5 min stond ik buiten. Ik had een "hotel" in het "centum".de bussen rijden 2 x per uur en de bus kwam al met 3 min. De bus accepteerde alleen contant deense kronen of euro (wisselgeld in dkr). Enkele reis was 25 dkr en met een erg ongunstige koers kwam het op 5 euro. De reis ging heel vlotjes de buschauffeur ontpopte zich als gids en vertelde alles over billund (lego!) maar bijna alles was gesloten vanwege het seizoen.

    Billund was mistig, miste een leuk centrum en was eigenlijk heel saai. Het hotel bleek een soort air bnb achtige kamer te zijn. er was zelfincheck met een sleutelkast. Ik heb hier dus alleen geslapen en omdat op mijn kamer geen handdoeken waren me afgedroogd met toiletpapier.. kan ook weer van mijn bucket list.
    [​IMG]


    bill-ams (klm cityhopper):
    de hugo amulet lounge heeft een mooie vernieuwde lounge met geweldig uitzicht op de landingsbanen. het aanbod was bescheiden maar prima. Het uitzicht was een grote bonus.
    [​IMG]

    boarden ging vlot. Wederom werd een maaltijdsalade aangeboden. En hoe grappig... de mr X die naast me zat bleek ook nog xp nodig te hebben en maakte die dag dezelfde route naar dus. Hoe leuk om samen ervaringen te delen.

    ams-cdg (klm)
    Aangezien er nog 2 uur overbrugd moest worden in ams, hebben mr X en ik de lounge opgezocht. Een mooi aanbod van eten en drinken maar echt honger heb je niet.
    Dit werd de leukste vlucht! een gezagvoerder die in business class een praatje kwam maken. via de micofoon alle gasten toesprak. Hij en de crew hadden echt lol in hun werk! Hij stond bij aankomst in cdg bij de uitgang en gaf mij een hand en feliciteerde mij op voorhand als gold member (hij had mijn ongebruikelijke vliegroute gezien). Ook alle lof voor deze crew, zij begrepen hun werk.

    cdg-dus (hop!)
    bij aankomst weer lopen, bordjes volgen en met de bus naar de andere terminal. dit ging zo vlot dat er nog tijd was voor de lounge. deze was redelijk druk. Het aanbod was erg uitgebreid!
    [​IMG]

    Het laatste stukje van de challenge, jammer! het eten op deze vlucht was erg frans georienteerd (pate, artisjok.. niet echt mijn ding) de crew fantastisch! de champagne (toepasselijk) vloeide rijkelijk.
    [​IMG]

    ondanks of misschien dankzij het vliegen was het een geweldige ervaring! de lounges en de ervaring van priority maken vliegen extra leuk!

    [​IMG]

    binnen 2 dagen (!) kreeg ik de gold status al!

    [​IMG]
     
    Wammes_NL, Melchior, Christian en 30 anderen vinden dit leuk.
  2. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.661
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Leuk verslag!
    Kreeg jij snel je fysieke pas binnen? Ben sinds 17dec Gold en moet 'm nog binnenkrijgen.
     
    EBakker vindt dit leuk.
  3. EBakker

    EBakker Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    115
    Trofeepunten:
    43
    nee de pas moet ik nog krijgen (op mijn foto heb ik die van stewardess geleend);)
     
    BSS vindt dit leuk.
  4. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Leuk verslag, gefeliciteerd met de status! Nu is de hobby pas echt begonnen.. ;)
    Ik weet nog mijn eerste lange reeks met euro-J vluchten richting Irkutsk, vond het fantastisch - maar het moment dat je de eerste longhaul in J/F neemt, dan ben je pas echt verpest! :)
     
    Wammes_NL, TheoS, beuse242 en 8 anderen vinden dit leuk.
  5. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.661
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Ohh haha, omdat ik wist dat we ongeveer gelijktijdig onze gold status haalden, was ik even bang dat ze mijn pas vergeten zijn op te sturen.. :D
     
    EBakker vindt dit leuk.
  6. EBakker

    EBakker Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    115
    Trofeepunten:
    43
    Gewoon stewardess lief aankijken ik heb geen idee hoe lang dit duurt.. hoe was jouw trip naar Krakau?
     
  7. wilma555

    wilma555 Newbie Premium Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    Zelfde gedaan, makkelijk te doen en vond het geen straf om zo’n challenge te volbrengen! Wacht vanaf november op mijn pas. Wel silverpas gekregen omdat ik 1 dagje silver ben geweest in de tussentijd. Nu op naar nog meer mooie vluchten en bestemmingen!!
     
    EBakker vindt dit leuk.
  8. EBakker

    EBakker Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    115
    Trofeepunten:
    43
    Bedankt! Die gaan vast snel volgen.. geduld is een schone zaak. Toch hoop ik dat ik van alle momenten blijf genieten, je word idd wel een beetje ‘verpest’ op een positieve manier..
     
  9. EBakker

    EBakker Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    115
    Trofeepunten:
    43
    Wat leuk Wilma! Je had ook zomaar naast mij kunnen zitten
     
  10. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Tja, voelde me wel een beetje ‘spoiled’ toen je het bij de Hugo Jonckers lounge had over - wat een comfort - ;)
    Dus blijf vooral genieten! Er komen echt veel betere lounges voorbij.
     
  11. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.661
    Leuk Bevonden:
    2.438
    Trofeepunten:
    358
    Ja ging allemaal prima ook! Alle lounges tussendoor kunnen bezoeken :D
    De terugreis om 6 uur in de ochtend was wel pittig na een avondje de locale specialiteit van Polen te hebben gedronken ;)
     
  12. petert

    petert Blue Tier

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Leuk verslag! Prachtig om te lezen over het afdrogen met toiletpapier; doet me denken aan de keer dat ik in Hong Kong een ‘hotel’ pakte ergens in TST. Ik kreeg wél slippers maar geen handdoeken :)
     
  13. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Was dat 'hotel' toevallig in Chungking Mansions...? :D
     
  14. petert

    petert Blue Tier

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    96
    Trofeepunten:
    28
    Haha, nee. Door de verhalen die ik daar destijds over hoorde/las, heb ik die overgeslagen. Uiteindelijk was het niet veel beter. Het had ‘Garden’ in de naam - verder weet ik het niet meer. Te lang geleden :)
     
    danfl44 vindt dit leuk.
  15. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Erg leuk verslag, doet me denken aan toen ik begon met status-runs en alle details begon te ontdekken.

    Veel plezier met je Gold Status :cool:
     
    EBakker vindt dit leuk.
  16. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.737
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Ik moet eerlijk zeggen dat de Hugo Jonckers qua aanbod in catering de laatste tijd wel vooruit is gegaan. Er worden opeens meer items gepresenteerd.
    En hoewel ik er regelmatig ben vindt ik het ook geen vervelende lounge en kan eigenlijk altijd op mijn favoriete plek zitten.

    Uiteraard zijn er betere lounges, maar als je de Tarom lounge in Boekarest of de Diamond Lounge in België hebt bezocht dan weet je dat het ook veel slechter kan.
     
    Bijzonderetickets, EBakker en michiel1 vinden dit leuk.
  17. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    diamond lounge in Brussel is flink vernieuwd enige tijd geleden. Zeker geen superlounge, maar wel een stuk verbeterd (schoon, modern en redelijk ruim)
     
  18. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.737
    Leuk Bevonden:
    1.974
    Trofeepunten:
    298
    Eerlijk is eerlijk, de afgeragde bankjes aan de linkerkant als je binnenkomt zijn inderdaad vervangen voor betere exemplaren. Maar dat was eigenlijk al enige tijd bittere noodzaak.
    Qua catering vindt ik het eigenlijk tegenvallen, is eigenlijk altijd hetzelfde, en ik weet niet helemaal wat men bedacht had met meer wortel den Griekse salade, dat is gewoon niet te doen. Nu is het maar voor een vlucht naar Amsterdam en zit ik er nooit lang, maar in dat opzicht zit ik dan liever in de Hugo Jonkers lounge.
     
  19. tjappie

    tjappie Blue Tier

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    104
    Trofeepunten:
    43
    gefelicteerd, een mooi resultaat. Geniet ervan. Had de pech dat ik net Silver was geworden toen de challenge live ging en kon er niet versneld gebruik van maken.
    Heb nog tot 31/5 om 110 XP te halen..
     
    EBakker vindt dit leuk.
  20. EBakker

    EBakker Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    115
    Trofeepunten:
    43
    whahaha.... dit was mijn allereerste loungebezoek:p
     
    Daan3 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina