Dat de Franse vakbonden vrij ver kunnen gaan bij hun protesten was al bekend maar vandaag hebben ze Xavier Broseta (Hoofd personeelszaken) aangevallen en konden beveiligers hem ternauwernood in veiligheid brengen... Bron NOS Video van de aanval:
1. vakbonden moeten verboden worden 2. waarom doet dit mij denken aan opstanden tegen bijv koran verbranding of andere geënsceneerde betogingen? Volgens mij staan hier ook vooral algerijnen en/of marokkanen vooraan....
Hoe diep kan je als onderneming zinken dat het personeel het management aanvalt. Bizar en volkomen buiten de realiteit gewoon. Schandalig en daar wil je als KLM niet mee geassocieerd worden. Ik ben bang dat het pas het begin is want stakingen zijn het beproefde recept van onze Franse vrienden. Desnoods tot het bedrijf kapot is en de directie gijzelen is ook een geaccepteerd middel. Is er voor de KLM nog een torkomst in een ander samenwerkingsverband? Delta ? BA? etihad? Iemand een idee???
Ik denk niet dat KLM zonder toestemming van beide partijen zichzelf zal kunnen afsplitsen. Ik denk dat er bij Etihad of Delta wel een samenwerking valt te regelen maar ik denk niet dat Air France KLM zal laten gaan.... Dit is allemaal erg schadelijk voor KLM...
Wat heb ik toch ongelofelijk weinig sympathie voor dit werkschuwe gesubsidieerde gajes. Het is dat ze zulke fijne wijn maken maar anders...
Het is een bekend misverstand dat KLM zonder Air France beter af is. Ondanks dat de naam anders doet vermoeden is KLM simpelweg overgenomen door Air France en niet gefuseerd. KLM heeft erg geprofiteerd van deze actie en had zonder overname niet meer bestaan. Het wij zij denken onder de KLMers is dus misplaatst en moet zeker niet worden overgenomen door de reizigers
Volgens dit artikel op Elsevier is het wel mogelijk voor KLM om zichzelf los te weken (6% aandelen bij de staat een 44,3% bij twee stichtingen) maar dat zal niet eenvoudig zijn...
Op papier, maar praktisch gezien niet. Er zijn nu zoveel afdelingen met elkaar geïntegreerd dat afsplitsen en opnieuw opbouwen voor KLM financieel haast onhaalbaar is.
Nee, dat kan niet 44,5% van de aandelen in KLM is inderdaad in handen van twee administratiekantoren (Stichting Administratiekantoor KLM I & II). Zij hebben op deze aandelen echter zogenaamde 'certificaten van aandelen' uitgegeven, die zijn overgedragen aan het Franse moederbedrijf AF-KLM. De holding heeft hiermee het financieel eigendom van die 44,5%, terwijl de SAK's het stemrecht behouden. In de praktijk zegt dit echter niet zoveel en is het vooral een truc om KLM op papier Nederlands te houden en zo de bilaterale overeenkomsten met andere landen + landingsrechten veilig te stellen. Zie ook het volledige artikel dat ik schreef voor mijn website: http://www.aviavliegwereld.nl/archieven/772.
volgens mij is de beurswaarde van de AF/KLM groep verdampt van 7 naar 2 miljard. zou er een scenario kunnen ontstaan dat het bedrijf zo weinig waard wordt dat de hele groep opgeslokt wordt door een andere grote speler met diepe zakken? wacht nog zo'n 7 maanden en er is weer een miljard verdampt?
Hm, niet echt een 'high class'-reactie... Vind overigens verder ook dat het fysiek aanvallen van personen uiteraard niet kan. Overigens is mijn onbegrip voor de stakende piloten nog veel groter. Extreem egoïstisch.
Wel goed van AF dat ze er nog een bericht uitgedaan hebben naar de klanten. Dear Sir, Madam, I am sure that like all of us, you were shocked by the events that took place at the end of Air France’s Central Works Council meeting last Monday. What we all saw does not represent Air France. These violent acts were the work of isolated individuals and do not reflect the reality nor the ambition of your airline. Furthermore, these events did not disrupt our flights in any way. In a highly competitive world, Air France needs to take brave steps to ensure its future as a leading airline with global ambitions. As you've no doubt noticed when you travel with us, Air France is committed to an unprecedented transformation of its products and services. Our goal is simple: to offer you a high quality product, with a French touch that makes us stand out. We will continue to do this. We are doing all we can to earn your trust and look forward to welcoming you again soon on one of our flights. Frédéric Gagey and the teams at Air France
heeft niets met racisme te maken als je dat soms denkt. ik ben zelf allochtoon. vakbonden kunnen in mijn ogen alleen maar kwaad doen. Om zelf geen gezichtsverlies te lijden en leden en dus geld kwijt te raken, zorgen ze vaak ervoor dat een heel bedrijf failliet gaat ipv dat een paar mensen ontslagen worden
Het heeft op z'n minst weg van in het wilde weg wijzen naar bevolkingsgroepen. Het zijn gewoon een stelletje lapzwansen, hun nationaliteit is volkomen irrelevant en ook niet te bewijzen.
Ten eerste heb jij de beelden denk ik niet gezien of niet geanalyseerd. Ten tweede spreek ik een vermoeden uit en stel ik zeker niets vast. Het zijn inderdaad mannen met een noord-afrikaans uiterlijk. In frankrijk heb je een zeer grote groep algerijnen en daarnaast marokkanen dus die waarschijnlijkheid is hoog, maar je hebt gelijk het konden ook tunesiers zijn.. Dus het in het wilde weg wijzen naar bevolkingsgroepen is een te makkelijke opmerking. Nationaliteit (buiten de franse) is wel degelijk van belang. Sommige mensen hebben door cultuur, religie en geschiedenis andere normen en waarden dan wij hier in het westen gewend zijn en daardoor kan het dus botsen.
Heb de beelden gezien hoor. En ook gelezen dat je een vermoeden uitspreekt. Maar het blijft naar mijn mening een uitspraak die niet van klasse getuigt Je duwt hiermee bevolkingsgroepen collectief in een hoek. Maar goed, dit is eerder een discussie voor Telegraaf.nl en we zullen elkaar toch niet overtuigen. Ik wilde alleen maar zeggen dat ik vind dat de uitspraken niet bij je nickname passen
bedankt voor de informatie....... zou je toch eens verbazen hoe ver je naast je eigen assumpties kan zitten