Geld ipv voucher, aanhouder wint :)

Discussie in 'Nieuws' gestart door thom bauwens, 24 mrt 2021.

  1. thom bauwens

    thom bauwens Blue Tier

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    132
    Trofeepunten:
    43
    Dag allemaal!
    Lang geleden dat ik nog wat heb gepost! Maar deze wou ik je niet onthouden ;)
    Ik had via Expedie.DE vluchten geboekt van Auckland naar Tahiti. Wegens heel het covid gedoe werden deze door AirNZ geannuleerd. In 1e instantie voucher gekregen, waar ik weinig mee ben daar je een trip van 7 weken in Polynesie niet 123 verzet. (los van het feit dat we nog steeds niet binnen mogen in NZ)

    Volgens T&C van AirNZ geven ze enkel je geld retour indien ze dit wettelijk verplicht zijn (vluchten van en naar Europa, VS etc), ook al hebben zijn de vlucht geannuleerd!

    Contact opgenomen via Expedia DE maar via de Engelse helpdesk. Ze zouden het regelen, wat uiteindelijk niet is gebeurd. Ik had het ff gehad met alle annulaties van hotels en vluchten voor verschillende reizen en haast was er toch niet. Ook zou het waarschijnlijk minder druk zijn in de call centers.

    Een paar maanden later contact opgenomen via de Duitse helpdesk, waar ze prima Engels bleken te spreken.
    Ze vonden het gek dat ik het niet retour zou ontvangen en gingen het regelen. Het kon wel een paar maanden duren voor ik mn geld terug had.

    De dag erna ontving ik een mail dat ze versnelt gingen retourneren... zowaar enkele dagen later had ik 2K op men rekening :)

    Dus, de aanhouder wint al eens!
     
    bedeve, FlyingFonz, Flyer1981 en 9 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina