Geboekte vlucht wijzigen

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door Egbert1970, 18 feb 2016.

  1. Egbert1970

    Egbert1970 Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    hoi,
    Ik heb eens een vraag waarvan jullie het antwoord wel weten en waaruit blijkt dat ik echt een newbie ben.
    We hebben een aantal maanden geleden een vlucht geboekt van ams naar Lax met KLM. Nu zouden we ons verblijf in LA willen verlengen. Kan ik die vlucht aanpassen en zijn daar extra kosten aan verbonden?
     
  2. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.699
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Dat hangt van je tariefklasse af. De goedkoopste kan je niet wijzigen. De wat duurder wel tegen betaling en op basis van beschikbaarheid op de nieuwe vluchten. De full-fare tarieven zijn gratis te wijzigen.
    Weet je welke boekingsklasse je hebt?
     
  3. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Hoi Egbert,
    De kosten die een ticketwijziging met zich meebrengt, zijn afhankelijk van de ticketklasse waarin het ticket is geboekt. Voor een fully flexible (=duur) ticket, zal je geen kosten voor wijziging hoeven te betalen, maar voor een discount economy ticket wel. Sommige deep-discount tickets kan je soms niet eens wijzigen. Per boekingsklasse kan je dat zien op de website van KLM.
    Ongeacht de boekingsklasse waarin je ticket is geboekt, zal je altijd het verschil in ticketprijzen tussen je bestaande en 'nieuwe' ticket moeten betalen.
     
  4. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Bovenstaande zaken zijn natuurlijk correct, maar als je even belt met KLM kun je soms toch nog geluk hebben. Be nice en geef aan dat je "een fout gemaakt hebt".

    De afgelopen periode een paar keer gehoord namelijk dat ze erg flexibel zijn daar.

    Natuurlijk geen garantie en je hebt geen rechten. Je kunt alleen maar blij zijn als het lukt! En hou ons op de hoogte van de uitkomst.
     
  5. Daan

    Daan Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    81
    Trofeepunten:
    128
    Naast je boekingsklasse kan het ook van belang zijn waar je je ticket hebt geboekt. Bij KLM rechtstreeks nooit problemen gehad om te wijzigen (al dan niet met bijbetaling). Laatst wilde ik een via cheaptickets geboekte vlucht wijzigen, werd me door KLM verteld dat ik dit via Cheap moest regelen. Die gaven aan dat de vlucht niet te wijzigen was.
     
  6. Egbert1970

    Egbert1970 Newbie

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    10
    Trofeepunten:
    8
    Top dank jullie, heb inmiddels contact gehad en de kosten zijn 27,50.
     
    Flying doc, DirkOnTour en jongesander vinden dit leuk.
  7. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Dat valt alles mee!
     
  8. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Dit kan inderdaad véél erger, 27,50 is peanuts!
     

Deel Deze Pagina