Fysieke FB kaart verdwijnt

Discussie in 'Nieuws' gestart door Carel1, 3 nov 2021.

  1. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    De plastic pasjes worden na 1 januari 2022 niet meer verstrekt. De digitale kaart die ervoor in de plaats komt biedt volgens KLM een aantal voordelen. Zo hebben deelnemers hun Flying Blue-nummer altijd bij de hand, wat het betreden van lounges moet vergemakkelijken. Wanneer deelnemers een nieuwe status hebben bereikt hoeven ze bovendie niet meer te wachten op een nieuw pasje.

    De verandering maakt deel uit van een transformatiestrategie van de Air France-KLM Group, die digitale innovatie en het milieu prioriteit geeft. Door de productie te stoppen, wordt per jaar 5,8 ton papier en 15 ton plastic bespaard.

    'Platinum for life'-deelnemers zullen als onderdeel van hun welkomstpakket nog eenmalig een fysieke kaart en een fysiek bagagelabel ontvangen. Vanaf 2022 krijgen Flying Blue Ultimate-, Club 2000-, Club 2000 Skipper of the Flying Dutchman- en Hippocampe-deelnemers een nieuwe, milieuvriendelijke kaart en milieuvriendelijke bagagelabels.

    De huidige, fysieke kaarten blijven geldig tot de vervaldatum. De digitale kaart is vanaf nu verkrijgbaar, en kan worden getoond via de KLM-app of de Apple Wallet en Google Pay. Frequente reizigers van KLM worden deze week persoonlijk over de wijziging geïnformeerd.
    Bron: Luchtvaartnieuws
     
    EvdP, VinceG, Amsterdam en 11 anderen vinden dit leuk.
  2. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Ik krijg op long haul economyvluchten per serviceronde 1 tot 2 plastic glazen voor water, wijn, cola etc. Per glas ongeveer het gewicht van een Flying Blue pasje. 8 pasjes per segment, ik vlieg 50 long haul segmenten per jaar, 400 bekertjes / equivalent van 400 pasjes per jaar. Plus bestek, dat prima van karton kan zijn.
    En dan gaan ze dat éne pasje wegbezuinigen, dat álleen die mensen krijgen die ook minimaal 20 segmenten per jaar vliegen. Het eerste leuke hebbedingetje als je van explorer/ivory naar silver gaat. Prioriteiten.
     
    MoonJ, Joost82, MVA20 en 14 anderen vinden dit leuk.
  3. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    474
    Trofeepunten:
    63
    Snap deze stap volkomen, het pasje digitaal hebben en gebruiken is veel gemakkelijker. Maar ik ben het wel met @arjen05 eens dat het een leuke hebbedingetje is :)
     
  4. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Dat pasje is altijd handig bij lounges/check in op sommige outstations en heeft altijd een dubbelrol als ijskrabber op reis:rolleyes:
     
    theflyingrobman, Amsterdam en Carel1 vinden dit leuk.
  5. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    Ik heb de fysieke kaart mee maar gebruik deze nooit, het FB nummer staat ook op je ticket.
    Soms vraag ik me wel af wat achter de balie zit, want de boarding pass op mijn ei-foon is niet heel lastig te achterhalen en het FB nummer ook niet, en het lijkt mij niet dat ik de enige ben die met een digitale boarding pass aankomt dat je het op een gegeven moment wel weet. Maar als hij dan weg springt omdat ze het scherm niet bewegen raakt men in paniek.
     
    theflyingrobman vindt dit leuk.
  6. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Krijgen we geen bagagelabels meer? Die 2 per jaar zijn nu al te weinig. :(
     
  7. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Ik denk het niet. Gelukkig heb ik nog een voorraad ;)
     
  8. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    497
    Trofeepunten:
    63
    Pas gebruik ik zelden, dus da's geen probleem. Een nieuw setje bagagelabels zou wel welkom zijn. Mijne zijn kapot. Ben September weer verlengd, maar heb nog niks gezien.
     
  9. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    1 oktober verlengd en deze week de spullen binnen
     
  10. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Dit is het nieuwsartikel over de forum post:
    https://insideflyer.nl/flying-blue-gaat-fysieke-kaart-voorgoed-afschaffen/


    upload_2021-11-5_1-28-11.png

    Het zou mij benieuwen als iemand deze kaart uit 2017 überhaupt nog in 2022 ontvangen zou hebben, deze kaart is al veeeeel langer afgeschaft.

    Overigens weet ik niet of Goffe de Boer de alias is van Carel1 of vice versa, maar er worden best wel vaak topics van het forum overgetypt als nieuwsartikel op de homepage. Het zou wat mij betreft wel netjes zijn als, zoals @Carel1 hierboven doet, ook insideflyer een bron zou vermelden (ofwel luchtvaartnieuws, ofwel Carels post).
     
    Thijsk, Amsterdam en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  11. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    @arjen05 Goffe de Boer is geen alias van mij ;)
    Mijn kwalificatiejaar loopt van 1 augustus t/m 31 juli en ik heb een kaart ontvangen geldig t/m oktober 2022. In de app en in de wallet stond de kaart geldig t/m oktober 2021. Op 1 november is deze in de app en in de wallet automatisch vervangen door de kaart geldig t/m oktober 2022.
     
    VinceG, Amsterdam en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  12. AA_

    AA_ Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Zojuist per mail de volgende informatie ontvangen:

    Geen plastic, meer gemak
    Wij doen ons best om onze ecologische voetafdruk te verkleinen en sturen u daarom vanaf januari 2022 geen fysieke Flying Blue-kaart en bagagelabels meer toe. Dat scheelt 5 ton papier en 15 ton plastic per jaar!

    Vragen die u wellicht heeft
    Heeft de overstap naar een digitale kaart gevolgen voor mijn deelnemersniveau binnen het programma?
    Nee, de overstap heeft geen enkele invloed op uw Flying Blue-status.

    Blijft mijn huidige fysieke kaart geldig?
    Uw kaart blijft geldig tot de op de kaart vermelde vervaldatum. Tot die tijd kunt u uw kaart gewoon blijven gebruiken.

    Wordt de digitale Flying Blue-kaart overal geaccepteerd?
    De digitale kaart werkt op exact dezelfde manier als de fysieke kaart en u kunt de kaart gewoon op uw smartphone tonen. De digitale kaart wordt overal geaccepteerd, ook in lounges van derden. Verder blijven alle procedures op de luchthaven hetzelfde.
     
    Amsterdam, lloydje33 en Carel1 vinden dit leuk.
  13. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Pasje heb ik nog nooit gebuikt maar de bagagelabels vind ik wel handig, jammer dat die weg gaan. Voor de rest helemaal eens met @arjen05.
    Ik ga over 4 weken naar Platinum en had dan toch wel graag het pasje en labels willen ontvangen, heb daar weinig vertrouwen in want met de snelheid van KLM zou ik deze dan pas in het nieuwe jaar krijgen.
     
    FlyingDutch vindt dit leuk.
  14. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Misschien krijg je ze dan nog net. Zo niet dan moet je 10 jaar wachten op het PFL pasje en bagagelabel ;)
     
    FlyingFonz, arjen05, Amsterdam en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.647
    Leuk Bevonden:
    2.422
    Trofeepunten:
    358
    Haha, nou dan ga ik daar maar voor ;)
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  16. Bosbewoner

    Bosbewoner Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    289
    Trofeepunten:
    63
    Wat zal de volgende bezuiniging zijn? Virtueel vliegen is ook beter voor het milieu…
     
    westi vindt dit leuk.
  17. Christian

    Christian Administrator Captains

    Berichten:
    829
    Leuk Bevonden:
    380
    Trofeepunten:
    63
    Scherp! Ik heb het artikel meteen aangepast. En de link naar het forum gemaakt.

    Overigens zijn er meerdere bronnen die wij voor nieuws in de gaten houden. Vaak komt het voor de officiële release via meerdere bronnen naar buiten. Als wij het enkel van het forum hebben proberen we altijd de link te maken.
     
    arjen05 vindt dit leuk.
  18. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Artikeltje voor De Speld. Voor alle frequent flyers die wel eens mileage runs doen, stelt KLM een Flight Simulator ter beschikking op Schiphol, met foto's van CDG aan de muur, zodat ze het gevoel hebben via Parijs te vliegen. Daarna kunnen ze een directe vlucht nemen naar hun bestemming en daarmee 200 kilo CO2 per passagier besparen.
     
    LordH, Menno, Thijsk en 5 anderen vinden dit leuk.
  19. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.354
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    223
    Krijg je dan wel de XP? :p
     
  20. alfa_x

    alfa_x Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    84
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb vaak genoeg mijn fysieke pas moeten tonen in lounges, vooral in Rusland en kleine vliegvelden waar zie nog nooit een KLM FB pas hebben gezien of twijfelen aan mijn status.
     

Deel Deze Pagina