Four Seasons Shanghai Pudong

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door WorldTraveller, 26 aug 2015.

1. WorldTraveller

WorldTraveller Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.858
    Trofeepunten:
    113
    Zoals vele van jullie weten ben ik op dit moment aan het reizen door China. Ik mag mij gelukkig prijzen dat ik tijdens deze trip in veel luxueuze hotels heb kunnen slapen, maar het Four Seasons Shanghai Pudong heeft mij gewoon omver geblazen. Het naastgelegen Park Hyatt Shanghai werd gedegradeerd tot entry-level vijfsterrenhotel.

• Vanaf het moment dat wij arriveerde werden we bij elke interactie bij achternaam aangesproken. Elke medewerker van het hotel wist onze namen
    • Minibar free of charge (o.a. Taittinger en VOSS water) Daarbovenop hadden nog 100 US dollar food & beverage credit (Virtuoso)
    • Personeel sprak uitstekend Engels, iets wat zeldzaam is in China
    • Alles kon geregeld worden via je iPad in de kamer
    • Fantastische infinity pool
    • Attentie voor details. Ik liet mijn opladers achter op het bureau, en bij terugkomst zag het er zo uit: DSC_2254.jpg

Hieronder nog wat foto's

DSC_2195.jpg DSC_2229.jpg DSC_2152.jpg IMG_1848.jpg DSC_2135.jpg

Nielsje, FlyRicky, Basjep en 7 anderen vinden dit leuk.
  2. Flying doc

Flying doc Silver Member Captains

Leuk Bevonden:
    1.312
    Trofeepunten:
    113
    Je maakt me nu heel nieuwsgierig naar de oerhollandse vraag; wat schuift dat nu minimaal voor een nachtje?

3. WorldTraveller

Leuk Bevonden:
    1.858
    Trofeepunten:
    113
    We hadden de City View Deluxe Room geboekt, maar beide kamers geupgrade naar Oriental Pearl Tower View i.v.m. Virtuoso rate. City View Deluxe gaat voor rond de €350 per nacht inclusief belastingen. Virtuoso rate leverde ons per kamer op:
    • Kamer upgrade
    • 100 US dollar food&beverage credit
    • Ontbijt (normaal €50)
    Omdat ze mij loyaal vonden naar Four Seasons kregen ook beide kamers complimentary minibar. Daarnaast kregen we veel dingen gratis zoals paraplu's en Bvlgari sets . We wilde deze eigenlijk kopen, maar we kregen te horen dat ze ons daarvoor niet wilde chargen.

We hebben ook in het Park Hyatt Shanghai en The Peninsula Shanghai geslapen, maar de absolute winnaar was het Four Seasons Shanghai Pudong gevolgd door The Peninsula Shanghai. The Peninsula ligt aan de Bund kant, vanuit het hotel heb je prachtig uitzicht op de Pudong area. The Peninsula is goed, alleen de service is wat inconstant, maar voor toerisme is de locatie geweldig. The Peace (Fairmont) schijnt ook heel erg goed te zijn, en is toch een stuk goedkoper dan Four Seasons en The Peninsula.

In Pudong heb je in principe de beste hotels (service), maar daar is het prijskaartje ook naar. Als je wilt experimenteren met dit soort hotels kan je ook voor Beijing of Bangkok kiezen. De prijs ligt hier vaak lager.
    Andere goede hotels in Pudong zijn het Mandarin Oriental Shanghai en The Ritz-Carlton Shanghai Pudong.

Flying doc vindt dit leuk.
  4. Alias

Alias Active Member

Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    28
    Ben je lid van deze club?

5. WorldTraveller

Leuk Bevonden:
    1.858
    Trofeepunten:
    113
    Volgens mij heeft Four Seasons nog steeds geen loyaltyprogramma. In 2013 hadden ze wel een proef met "By Invitation", maar heb daar al heel lang niks meer over gehoord.

Ik heb een travel agent die toegang heeft tot de preferred rates van o.a. FS, RC, MO, PEN, Starwood, Rosewood, Dorchester, enz.
    Daarnaast bouw je een band op je travel agent, je leert elkaar kennen. Ze weten precies wat mijn voorkeuren zijn. Vervoer van de luchthaven naar het hotel? Zij weten wat ik wil. Wat mijn interesses zijn en wat ik absoluut niet wil zien tijdens tours. Zij kunnen er zelfs voor zorgen dat het hotel je ziet als VIP, dit was het geval bij het Four Seasons Shanghai Pudong en Rosewood Beijing. Aan de hand van jou/jullie profiel, kunnen zij hele reizen samenstellen. Cruise? Privéjet? Safari? Het maakt allemaal niet uit.

Het mooie van deze rates is dat je bijvoorbeeld bij Hyatt gewoon eligible stays en punten krijgt. 6.000 goldpoints om te upgraden naar een suite of een DSU gebruiken? Geen probleem.

6. FlyRicky

FlyRicky Silver Member

Leuk Bevonden:
    433
    Trofeepunten:
    63
    @WorldTraveller13 thanks voor het delen van je ervaringen!

Ik heb al een paar keer naar Virtuoso gekeken maar kom er ten eerste nog steeds niet helemaal uit of een travel advisor iets voor mij is (ik puzzel juist ook zelf graag) en ten tweede wat ik moet doen om een Virtuoso guide te kunnen 'krijgen'. Ik kan me niet zomaar aanmelden volgens mij?

7. WorldTraveller

Leuk Bevonden:
    1.858
    Trofeepunten:
    113
    Elke Virtuoso travel agent is anders. De één hanteert een minimum spend en de ander heeft dat niet, maar charged je wel een zogenaamde 'trip planning fee'.
    Daarnaast moet het voor beide partijen een match zijn. Er zijn Virtuoso agents die het niet erg vinden om af en toe een Virutoso rate hotel voor je te boeken, maar voor de meeste is het niet interessant, en nemen je dus niet aan als klant. Classictravel.com is een Virtuoso agent waarbij je gewoon online kan boeken. De rates staan online. Je krijgt de Virtuoso benefits, maar verwacht verder geen wonderen zoals VIP status. Virutoso rates voor hotels zijn vaak gelijk aan de flexibel/daily rate van het hotel. Plaatst dus benefits/service voor kosten.

Je kan op de website van Virtuoso gewoon een advisor zoeken, en dan contact met hem of haar opnemen. Je kan hier ook selecteren op specialiteiten van de travel agent. Zoals cruises of strandvakanties. Volgens de cijfers van Virtuoso spendeert de gemiddelde persoon $527 à $627 per dag. Hoe meer je spendeert, des te meer de agent probeert je te helpen en extra benefits te geven tijdens je reis. Logisch toch?

8. FlyRicky

FlyRicky Silver Member

Leuk Bevonden:
    433
    Trofeepunten:
    63
    Is duidelijk, thanks voor je hulp!

9. Nielsje

Nielsje Active Member

Leuk Bevonden:
    88
    Trofeepunten:
    28
    Mooie review @WorldTraveller13, ben regelmatig in Shanghai en Suzhou en ben altijd wel benieuwd geweest naar het Four Seasons vanwege de verhalen die ik er over gehoord heb en die worden door jouw review maar weer eens bevestigd! Kan uit eigen ervaring zeggen dat het Ritz in Shanghai ook een uitstekend hotel is, wel is alles heel kitscherig (maar ja, dat is Ritz).
    En wandelen door Lujiazui, dat blijft heerlijk; net alsof je in de toekomst beland bent!

10. high_class

high_class Silver Member Captains

Leuk Bevonden:
    626
    Trofeepunten:
    113
    nog tips? de superbrand mall vond ik niets, IFC wel oké

11. WorldTraveller

Leuk Bevonden:
    1.858
    Trofeepunten:
    113
    Het kitscherig is ook wel iets Chinees. Four Seasons Shanghai Pudong is vrij low key, iets wat ik wel fijn vind. Ondanks dat Lujiazui het financiële centrum is van China, vond ik de mensen uiterst vriendelijk. Ritz-Carlton Pudong ga ik waarschijnlijk de volgende keer uitproberen. Four Seasons en Ritz-Carlton hebben beide ook nog in het centrum een hotel, maar deze zijn aanmerkelijk minder dan die in Pudong.

Suzhou is ook een mooie stad. Koos toen voor het Hyatt Regency, maar achteraf wel spijt van.

12. Nielsje

Nielsje Active Member

Leuk Bevonden:
    88
    Trofeepunten:
    28
    Heb een tijd in Suzhou gewoond en ik kan het Intercontinental in Suzhou wel aanraden, dat is echt een geweldig hotel. Perfect gelegen in SIP en geweldig uitzicht op de stad en Jinji Lake. Het Kempinski in Suzhou (bij Dushu Lake) is ook een aanrader.

13. WorldTraveller

Leuk Bevonden:
    1.858
    Trofeepunten:
    113
    Hyatt Regency ligt om de hoek (Times Square) bij het InterContinental. Jinji Lake is inderdaad fraai, ben er bij zonsondergang geweest.
    Zat inderdaad wel even te kijken naar het Kempinski in Suzhou en Wuxi, maar insiders vertelde mij dat ik daar weg moest blijven.

Deel Deze Pagina