Flymble vliegtickets in termijnen betalen

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door flykoen, 29 mrt 2017.

  1. flykoen

    flykoen Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Zojuist zag ik op facebook een reclame voor een nieuwe startup ; Flymble.
    Het is een Nederlands bedrijf welke vliegtickets ism KIWI aanbied voor betalingen in termijnen.
    Bij betaling in 3x betaal je 4% rente. Je kan tot maximaal 12 maanden spreiden.

    Ik heb zojuist gekeken, ziet er leuk uit. Niet alle vluchten zijn beschikbaar. Maar... ik ben van mening dat de tarieven vaak erg duur zijn , veel duurden dat tarieven via bijv google flights.
    Je betaald ook extra 15 euro boekingskosten.

    Hoe ze de credietcheck doen is me een raadsel, en of ze die doen is al helemaal de vraag.
    Betalen kan via Ideal. Waarschijnlijk betaal je veel te veel om een risico van niet niet betalen in te dekken.

    Ik denk dat dit een uitkomst is voor mensen die snel een tickets moeten hebben maar deze niet kunnen betalen. Maar je betaald dus wel veel te veel.

    Tevens kan je met je amex fb card natuurlijk zonder kosten in 3x betalen (via klm site geboekt).
    Wat vinden jullie hiervan?
     
  2. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    3rd party sites: ik hou er niet zo van en ik zie er de voordelen er niet zo van in. Ze zijn waardeloos als er een fout is gemaakt en/of er vluchtwijzigingen/IRROPS etc zijn en in dit geval nog duurder ook.

    Houd zelf altijd meer dan een miljoen miles aan en wat GUC/RUC's. Als ik snel tickets nodig heb ben ik flexibel en kan kiezen uit cash, CC, miles, GUC's/RUC's of een combinatie ervan.
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2017
  3. Rutger

    Rutger Silver Tier

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    268
    Er zal vast een markt voor bestaan. Laatst ivm begrafenis twee tickets naar Kaapstad moeten boeken. AFKLM durfde voor een retourvlucht iets van €4500 pp te vragen. Ik snap best dat sommige mensen dat niet zomaar voor handen hebben en dan gebruik zouden maken van een dergelijke service.
     

Deel Deze Pagina