Flying blue miles sneller overzetten

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Mohal, 26 feb 2020.

  1. Mohal

    Mohal Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    1
    Hoi,

    in mn amex overzicht heb ik 30K punten, deze gaan pas rond de 20e over naar mn flying blue account. Is er een mogelijkheid om deze punten in mn amex overzicht eerder dan de 20e over te zetten zodat ik een ticket kan boeken?
     
  2. Eloy

    Eloy Blue Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Het simpele antwoord is nee. Dat kan niet.

    Het minder simpele antwoord is; je kan je afsluitdatum laten vervroegen. Wat dat doet is dat je op een eerdere datum je afschift gaat betalen en dat ook op een eerdere datum je punten naar je account toe gaan. Dit heeft een doorlooptijd bij AMEX nodig van een aantal dagen en dat geeft alsnog geen enkele garantie dat je de punten alsnog eerder gaat krijgen. Het zou ook zo maar kunnen dat je een maand niet betaald als er onvoldoende tijd tussen heeft gezeten, dan wordt je maand niet verkort maar verlengd.
     
    Mohal en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  3. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Ik weet niet wat je status bij FB is, maar zeker bij platinumleden staan ze wel eens toe dat je een negatief saldo krijgt. Ik heb verleden jaar keer een ticket gekocht waar zo'n 10% van de mijlen pas later in mijn account kwamen (zelfde reden).

    30k is dan weer wel wat veel, maar proberen waard :)
     
    Mohal vindt dit leuk.
  4. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Platinum en Gold leden mogen 10% rood staan. Dwz 10% van het aantal miles dat nodig is voor de te boeken vlucht.
     
    Mohal vindt dit leuk.
  5. Mohal

    Mohal Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    1
    Jammer, ben explorer vlieg weinig maar verdien de miles Door hoge uitgaven via de creditcard (inkopen).
    Weet iemand of t mogelijk is om dan nu een enkeltje dubai te boeken voor 31 maart, en op 20 maart zodra mn nieuwe punten binnenkomen de retourvlucht te boeken?
    Er staat vaak “nog maar 4 stoelen beschikbaar” dus ben bang dat er straks geen business class stoelen meer beschikbaar zijn
     
  6. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    337
    Trofeepunten:
    63
    Dat kun je prima doen - het kost je niets extra's. Maar je loopt inderdaad het risico dat er geen award space meer is op de dag waarop je idealiter je retourvlucht zou willen hebben.
     
  7. Mohal

    Mohal Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    1
    Super! Hoop dat de terugvlucht dan ook voordelig is te boeken, dank!
     
  8. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Als er geen award vluchten zijn voor de terugreis, kan die reis wel eens duur worden. Een enkele reis is geregeld duurder dan een retour.
     
  9. Mohal

    Mohal Newbie

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    1
    Heb je advies voor mijn situatie?

    Huidig aantal miles: 140K
    Totaal verwachte aantal miles op 20 maart: 240K
    Heenreis: 31 maart
    Terugreis 6 of 7 april
    Incheck vanaf schiphol
    Aantal personen: 2

    Wens is vlucht naar dubai in business class (in ieder geval de heen of terugreis), liefst natuurlijk zowel heen en terug

    Vind het niet erg om evt economy terug te vliegen, desnoods betalend of met een ander vliegtuigmaatschappij is ook geen probleem

    ik dacht eraan om heenreis in business te boeken voor 110K miles(2 personen), dan staat dat vast. Terugreis is dan een risico en hopen dat er alsnog business beschikbaar is, anders economy

    eerste keer dat ik de miles inzet dus ben benieuwd naar jullie advies
     
    Didier13 vindt dit leuk.
  10. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.553
    Leuk Bevonden:
    3.581
    Trofeepunten:
    948
    Je zult zelf het risico moeten afwegen. Als je de terugvlucht met miles kunt betalen, zit je goed. Als dat niet kan, betaal je veel te veel voor een enkele reis. Moet je op een bepaalde dag terug of ben je flexibel met de datum?
     
  11. dutchskies

    dutchskies Blue Tier

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    167
    Trofeepunten:
    43
    100k mijlen verdiend in één maand? Wat koop jij in middels je creditcard? ;)
     
    Carel1 vindt dit leuk.
  12. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    661
    Leuk Bevonden:
    842
    Trofeepunten:
    348
    Dat lijkt me wel realistischer dan 5 referrals in een maand... ;-)
     
  13. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Als je geen promo award boekt zijn de kosten voor annuleren 50 euro. Is ook een optie als je eerst de heenvlucht boekt en terug blijkt later heel duur te zijn.
     
  14. james44

    james44 Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    8
    Verouderd topic maar handig voor iemand die hier ook nog ooit vragen over heeft; ik heb gister mijn punten vanuit Amex overgeboekt naar Flying Blue en staan vandaag al bijgeschreven.
     
    Bijzonderetickets en Godenzoon14 vinden dit leuk.
  15. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Ik had mijn Amex punten nog even laten staan, had stiekem gehoopt op een transfer bonus ergens afgelopen anderhalf jaar. In andere landen kwamen er flink wat bonussen voorbij, maar Amex -> Flying Blue blijft stug op 0.8 mile per punt staan helaas.
     
  16. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    Blijf dit lastig vinden. Af en toe is het wel handig dat je online aankopen kunt betalen met reward punten van Amex. Ondertussen heb ik aardig wat FB miles gespaard maar verbaas me steeds over hoe weinig ze waard zijn bij inwisseling, of er moet toevallig een leuke WBC promo voorbijkomen.
     
  17. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Als je Amex MR punten gebruikt om je aankopen te betalen, dan hoor je niet op dit forum thuis, dat is echt zó verschrikkelijk zonde...
     
    VinceG, Javadest en Ruut vinden dit leuk.
  18. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    Sorry, hoe kan ik me uitschrijven?
    Heb er 1x een treinkaartje mee gekocht.... Maar goed, wat is jouw advies?
     
  19. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.611
    Leuk Bevonden:
    3.224
    Trofeepunten:
    508
    Haha sorry, de ;) ontbrak! Maar het doet altijd een beetje pijn als iemand Amex MR gebruikt voor dit soort dingen, je kunt er zoveel meer mee!

    De echte guru hieromtrent is mijn insziens @Bijzonderetickets maar Cathay Pacific F boeken door ze naar Asia Miles over te zettten is naar mijn mening al een betere besteding dan een treinkaartje!
     
    Thijsk, Ready2Board, lloydje33 en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    Mooi, bedankt voor de tip. ik ga me er eens in verdiepen ;)
     

Deel Deze Pagina