FB / SKYTEAM XP Run voor 1 jan 2020

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Berie, 3 dec 2019.

  1. Berie

    Berie Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Hoi!

    Heeft er iemand nog een tip wat betreft een XP run voor onder de €1000,-?
    Ik dien voor 31 dec 2019 nog 87XP te halen (ja veel, ik weet het).

    Tel Aviv is een optie? Helaas ben ik (nog) niet zo handig met IATA en andere tools.
    Ik weet namelijk dat via Oslo, Billund en Duitsland vaak ook goede deals voorbij komen maar deze kan ik dus niet vinden.

    Dank is groot! :)
     
  2. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    258
    Leuk Bevonden:
    323
    Trofeepunten:
    63
    Als het je echt waard is...

    28/29 december van Düsseldorf naar Billund via CDG en AMS. Ik vind 'm via Momondo voor 455 euro.
     
    EBakker, Berie en Johan10 vinden dit leuk.
  3. danfl44

    danfl44 Silver Member

    Berichten:
    647
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Ik val in herhaling in deze topics, maar is een run echt wel verstandig? Als je voor gold gaat, dan ben je net over de helft en heb je dus weinig gevlogen. Als je vliegpatroon hetzelfde blijft (en je dus betrekkelijk weinig gebruik maakt van de voordelen) is m.i. zoveel geld voor status niet te rechtvaardigen.
    Als je voor plat gaat, dan zijn de bijkomende voordelen zo miniem dat een dure run al helemaal geen hout slaat.

    Afin, puur een waarschuwing. Misschien heb je een goede reden het wel te willen :)
    Een bekende is HAM-BLL, gewoon te vinden via GF. Via OTA stuk onder de 500 piek. Je hebt vast al een AMEX, maar die kan ook 30-60XP geven, als je hem snel aanvraagt. En heb je Accor account al gekoppeld? Geeft ook weer 5-10XP.
     
    Berie, Fripsmaster, loualex1399 en 8 anderen vinden dit leuk.
  4. EBakker

    EBakker Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    115
    Trofeepunten:
    43
    Gaat het sparen van bijv. xp van 1 januari-31 december of is dat vanaf het moment dat je lid bent geworden?
     
  5. Sebas

    Sebas Blue Tier

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Het was altijd per kalenderjaar, echter bij het overstappen naar het systeem met XP hebben ze het gewijzigd. Nu gaat het nieuwe jaar in op het moment van het behalen van een hogere status. Dit is daarmee voor een ieder die sinds 2018 een hogere status heeft behaald verschillend.
     
    EBakker vindt dit leuk.
  6. EBakker

    EBakker Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    115
    Trofeepunten:
    43
    ahh ok, bedankt!
     
  7. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    dr deal van Saudia is te boeken voor ongeveer €750. Van Athene naar Kuala Lumpur. Kost je minimaal 3 dagen inclusief vluchten naar Athene.
    Verdient 90XP en >10.000 miles én is lie flat stoel op Dreamliner. Stukje leuker dan zo’n Europese vlucht en een dagje of 2 in lekker weer :)
     
    Pedro1989, lloydje33 en Berie vinden dit leuk.
  8. Berie

    Berie Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Volgens mij alleen tot 31 dec. Een kalenderjaar dus. Verder blijven de Miles wel langer geldig. Maar dit is ook enigszins afhankelijk ban een paar dingen zoals American Express
     
  9. Berie

    Berie Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Ook via Momondo? Ik zie deze namelijk niet voor 31 dec 2019
     
    Laatst bewerkt: 4 dec 2019
  10. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Je kan direct op de website van Saudia boeken. Vrij veel keuze
     
    Berie vindt dit leuk.
  11. Berie

    Berie Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Ik keek verkeerd, idd ja. Sorry en dank!
     
  12. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Het ligt eraan wanneer je lid bent geworden, als je na 1 april 2018 lid bent geworden van Flying Blue, loopt je lidmaatschapsjaar van die maand (bijvoorbeeld 14 oktober lid geworden) is 1 oktober t/m 30 sept, op het moment dat je dan bijvoorbeeld 4 maart Zilver wordt, wordt je lidmaatschapsjaar ook gereset en heb je vanaf die maand 1 maart t/m 28 februari weer een jaar om zilver te behouden/gold te worden.
     
    Berie en EBakker vinden dit leuk.
  13. EBakker

    EBakker Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    115
    Trofeepunten:
    43
    helder! bedankt
     
  14. Berie

    Berie Newbie

    Berichten:
    20
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Dank voor je reactie! En ja, er is altijd een goede reden :)
     
  15. Sebas

    Sebas Blue Tier

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Is het niet zo dat je nieuwe periode start de dag na het bereiken ervan? Stel je behaald op 4 maart zilver dan gaat de nieuwe periode in vanaf 5 maart.
     
  16. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.723
    Leuk Bevonden:
    1.954
    Trofeepunten:
    298
    Volgens mij niet, ik heb ooit status behaald begin november, maar mijn periode loopt altijd tot de laatste dag in november om de 300XP te verzamelen.
    Ik denk dat het ook niet wenselijk is om allemaal verschillende einddata in je systeem te hebben om te controleren of de benodigde XP gehaald zijn, 12 momenten per jaar is al meer dan genoeg. (Hoe meer momenten, hoe meer kosten omdat het dan maatwerk wordt).
     
  17. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Nope

    Precies :)
     
  18. Sebas

    Sebas Blue Tier

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    If you become a Flying Blue member after 1 April 2018, your personal qualification period starts when you earn your first Mile or gain your first XP, and lasts up to 12 months.

    If you were a Flying Blue member before 1 April 2018, your personal qualification period starts 1 January 2018 and lasts up to 12 months. If you level up, the day after you level up is the start date of your new qualification period.

    https://www.flyingblue.nl/en/faq/categories/all-about-xp

    Vreemd, dit is wat de website aangeeft.
     
  19. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.605
    Leuk Bevonden:
    3.212
    Trofeepunten:
    508
    Ik ben nog niemand tegen gekomen met een datum anders dan de laatste dag van de maand.
     
  20. Sebas

    Sebas Blue Tier

    Berichten:
    234
    Leuk Bevonden:
    223
    Trofeepunten:
    43
    Dan zou het, ook aan de hand van de reactie van @Ozzietukker, eerder zijn dat je kwalificatie begint na het einde van de maand waarin je naar een hoger niveau doorschuift.
     

Deel Deze Pagina