FB miles slim spenderen aan ICA vluchten

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Jeffrey Schäfer, 24 okt 2019.

  1. Jeffrey Schäfer

    Jeffrey Schäfer Newbie

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    13
    Beste allen,

    na veel lezen op dit forum lees ik vooral berichten over slim miles sparen en minder over ze slim uitgeven!

    Ik wil graag met mijn vrouw eens miles inzetten op een verre vlucht en vind het nogal prijzig (beiden in aantal miles en de belastingen).

    Wat ik zou willen doen is een retourtje oostkust VS of midden-Oosten voor +/- 1 week, of een bestemming verder die binnen mijn huidige range valt. Een retourtje in economy of 2x enkeltje in WBC kan ook!

    Ik heb momenteel 85K FB miles, waar ik maar moeite mee heb wat goeds in economy te vinden, laat staan 2x enkeltje WBC.

    Hebben jullie tips?

    Thanks!

    Jeffrey
     
  2. Thom

    Thom Newbie

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    18
    Als je flexibel bent met je data kun je altijd de maandelijkse Promo Rewards overwegen, deze bieden vaak de beste waarde voor je FB miles.

    Ik heb zelf laatst met de Promo Rewards Special Edition een leuk retourtje YYZ geboekt voor 64 K miles.
     
  3. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Inderdaad was de laatste actie best prima. 28.000 retour naar SFO vind ik netjes. JFK was begin dit jaar 25.000 retour. Met 2 p in J zal je nog even door moeten sparen. Ben zelf voor 60k in J retour naar Canada geweest dit jaar. Maar dat is wel het laagste tarief voor J wat ik de laatste tijd gezien heb. Kijk ook eens vanaf Bru of Dus, vaak vlieg je dan voor minder miles.
     
  4. PierreV

    PierreV Newbie

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    18
    Ams Washington. Toronto Ams in BC 128.000 miles en belastingen betaald.
     
  5. Peter14

    Peter14 Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Als ik het goed begrijp zijn in Economy Award Tickets binnen Europa voordeliger dan intercontinentaal toch?
     
  6. PierreV

    PierreV Newbie

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    18
    Wat bedoel je precies?
     
  7. Peter14

    Peter14 Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Waar je over het algemeen meer waar voor je Miles krijgt in Economy, op Europese of intercontinentale vluchten?
     
  8. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Vraag me altijd af waarom de belastingen in de honderden euro's lopen bij een BC Reward ticket? Geeft me altijd het gevoel dat je een stuk minder voor je miles krijgt aangezien je nog even 150€+ cash moet aftikken...
     

Deel Deze Pagina