FB Award ticket one way stopover wél mogelijk?

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Robinho, 17 jul 2019.

  1. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    613
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Zit te kijken om vanaf Honolulu een one way award ticket te boeken naar Amsterdam.
    Dit ticket is met tussenstop in Los Angeles. Graag zou ik daar een aantal dagen verblijven, is dit mogelijk?
    Lees wel dat FB is gestopt stopovers voor return tickets, maar geldt dit ook voor one way?
     
  2. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.127
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Nee, dit is helaas niet mogelijk voor een one way ticket.
     
  3. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    Het was tot vorig jaar alleen mogelijk bij retourvluchten en nu dus helemaal niet meer.
     
  4. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    28
    Mogelijk kun je 2 one-ways kopen, en is dat niet eens zo veel duurder. Om beschikbaarheid op Delta te hebben voor HNL-LAX moet je wel ruim van tevoren boeken en even zoeken, wordt nogal ontmoedigd maar kan de moeite waard zijn als je ze vindt!

    Je kunt altijd ook nog zoeken vanaf één van de andere eilanden met Delta, dan moet je wel even heen en weer vliegen met Hawaiian ofzo (of die andere, naam kwijt, maar met Google Flights vind je 'm wel).

    In het kader van XP sparen is het sowieso gunstiger om de internationale vlucht te betalen en de domestic vlucht met miles te boeken als je die keuze nog zou moeten maken (Hawaii in economy levert namelijk maar 2 XP op, ondanks dat je toch ruim 4 uur vliegt). Succes en laat even weten wat het geworden is! :)
     
  5. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    613
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Thx allen voor de tips, ik ga weer even puzzelen!!

    Wellicht dat we Honolulu nog vervangen voor Fiji of een ander eiland...of vanuit Australië westwaarts naar huis..
     
    Laatst bewerkt: 18 jul 2019
  6. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    28
    Waar ben je op zoek naar op zo'n soort locatie? Dan kan ik misschien nog wat nuttigs toevoegen hier ;)

    Je zou trouwens nog eens kunnen kijken naar PPT, is wel duurder dan Hawaii maar is goed te doen met SkyTeam.
     
  7. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    613
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Ik zoek eigenlijk een mooie tussenstop vanaf Australië naar huis, maar niet met veel extra tussenstops of heel duur. PPT ook gekeken, maar dat wordt weer lastiger(duurder) doorvliegen. Zit ook te kijken om weer terug westwaarts te vliegen en dan te stoppen op Phuket/Bali/Maldediven. Zou mooi zijn als ik laatste lange leg een directe vlucht kan pakken met FB Miles!
     
  8. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    28
    Hawaii en Honolulu zijn wel mooie bestemmingen dan. De natuur is er zo rijk en alles ziet er zo vruchtbaar uit, het is een stuk mooier dan Bali. Phuket en Malediven ben ik nog niet geweest. Hawaii is wel prijzig overigens qua hotels etc.

    Ik heb zelf destijds ook met LA als tussenstop gevlogen (kleine week ofzo), maar dat was niet met award tickets maar een Delta-retour binnen een KLM-retour ;)
     
  9. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    613
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Neig ook wel naar oostwaarts doorvliegen, zodat we iig de wereld zijn rondgevlogen.:) En Hawaii is dan de enige "voordelige" stop. Misschien ook wel prima om daar te eindigen!
     
  10. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    613
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Kom trouwens met FB miles redelijk goedkoop via LAX terug naar Amsterdam, dus dit wordt toch een serieuze optie!;)
     
  11. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    28
    Vergeet wel niet dat Hawaii qua hotels e.d. een stuk duurder is dan bijvoorbeeld Bali. Ook tours zijn duurder als je ze neemt. Alles is echt maal 3 ofzo.

    Maar qua natuur kan echt bijna niets tippen aan Hawaii. Het is echt een idyllisch paradijs en het is Amerika maar ook weer niet :)

    HNL - LAX zou ook te vinden moeten zijn met wat geluk, en zo nee check dan even Google Flights en ga voor een vlucht met Delta, kost je rond de 200 euro p.p. in economy (vlucht van 5 uur) en je spaart er weer miles mee. Als je in je eentje reist moet je wel wat bijbetalen als je je stoel wil kiezen, afh. van je status heb je dan ook een goede kans op een upgrade want dat gebeurt nog weleens met Delta bij domestic :)
     

Deel Deze Pagina