(Extra) minder bekende voordelen AMEX Platinum card?

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door Rem76, 31 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rem76

    Rem76 Blue Tier

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    132
    Trofeepunten:
    33
    Goeiedag,
    Onlangs mijn AMEX Gold card ge-upgraded naar een AMEX Platinum card. Buiten de voordelen waarmee AMEX adverteert (verzekering, Life Style Service, Platinum for 2 ect) kwam ik via een app erachter dat er mogelijk nog meer voordelen zijn met deze kaart. Graag wil ik weten of jullie hiermee ervaring hebben en zo ja, welke mogelijkheden zijn er nog meer die bij AMEX minder bekend zijn (en waar ze waarschijnlijk dus niet mee adverteren).
    Ik gebruikte de app "Loungebuddy" waarna ik er achter kwam dat de toegang voor de Aspire Lounge op Schiphol gratis was met een AMEX Platinum card. Kent iemand nog meer "handigheidjes of voordelen" bij de Platinum card?
    Alvast dank ;)
     
  2. Melchior

    Melchior Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    Hier ben ik ook wel heel benieuwd naar; ik verwacht mijn platinum kaart ook binnen enkele dagen in huis te hebben.
    Heb jij de Flying Blue kaart of 'normale' Platinum?
     
  3. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
  4. Rem76

    Rem76 Blue Tier

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    132
    Trofeepunten:
    33
    Ik heb een Flying Blue kaart ;)
     
  5. Melchior

    Melchior Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    Hier ook ja. En dus niet de gratis Priority Pass erbij. Maar dan alsnog gratis lounge toegang. Dat is een 'minder bekend' voordeel inderdaad.
     
  6. Rem76

    Rem76 Blue Tier

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    132
    Trofeepunten:
    33
    Yep... en ben benieuwd naar dat soort voordelen.

    Op 3 december 2015 heeft Kilian een artikel geschreven op deze website over nieuwe hotelpartners bij een Platinum kaart, maar als ik het goed lees en heb begrepen is de "hotel-status" alleen van toepassing bij een "gewone" AMEX Platinum kaart en niet bij een FB kaart.
    https://insideflyer.nl/american-express-platinum-partners/
     
    Kilian vindt dit leuk.
  7. jvz

    jvz Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    146
    Trofeepunten:
    43
    Heren, is dit geen misverstand? Volgens mij is er geen sprake van loungetoegang met de Flying Blue AMEX Platinum kaart, alleen met de traditionele AMEX Platinum.
    Dit lijkt me ook logisch, omdat FB Amex Platinum kaarthouders vaak ook status hebben bij Flying Blue en gratis in skyteam lounges kunnen.

    Met een FlyingBlue Amex Platinum krijg je idd geen priority pass en heb je bijv ook geen toegang tot de Amex Centurion Lounges (itt traditionele Amex Platinum).
     
  8. Melchior

    Melchior Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    Precies dat zeg ik; daarom verbaasde het mij en zou het een 'minder bekend' voordeel zijn dat je toch met AMEX FB in Lounges kunt.
     
  9. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.129
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Misschien een fout van LoungeBuddy?
     
  10. Melchior

    Melchior Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    Je zou het wel denken inderdaad.
     
  11. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb Loungebuddy even geopend en er is alleen een AMEX toe te voegen aan het account en geen Flying Blue Amex. De voordelen zijn zoals genoemd dus ook alleen voor de AMEX en niet voor de FB AMEX (I know het blijft verwarrend), zoals al eerder genoemd.

    Misschien kan @Rem76 zijn openingspost aanpassen om verwarring te voorkomen van nieuwe lezers
     
  12. Rem76

    Rem76 Blue Tier

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    132
    Trofeepunten:
    33
    Zelf net even wat tijd uitgetrokken om een en ander verder uit te zoeken.

    Er is wel een Air France/KLM American Express Platinum Card toe te voegen in Loungebuddy, maar helaas staat er tussen haakjes erachter (FRANCE). Ik ga er dus vanuit dat de AMEX FB Platinum Card die in Frankrijk wordt uitgegeven andere voorwaarden heeft als de Nederlandse kaart. Het lijkt erop dat ik dus de verkeerde kaart heb toegevoegd. (hmm...waarom staan de Nederlandse kaarten er eigenlijk niet bij...?)

    Geprobeerd om zelf contact te maken met de lounge om het telefonisch te vragen. Lukte helaas niet, maar via een online chat kreeg ik een medewerker online.
    Er werd vertelt dat de gratis toegang in het verleden inderdaad klopte, maar tegenwoordig niet meer. Ze wilde verder niet ingaan op aanvullende vragen ;)

    Openingspost ga ik aanpassen... en een ieder bedankt voor het meedenken en de reacties ;)
     
  13. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina