ervaringen transport Shanghai - Hangzou?

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door high_class, 19 jul 2015.

  1. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Ik zal vanwege werk 4 maanden in Shanghai zitten (maar wel terug naar europa vliegen) en vroeg me af of het wijs was om via Hangzou te vliegen? Ik zie dat er een Bullet Train is, maar informatie op internet is niet helemaal up to date geloof ik.
     
  2. Quinten

    Quinten Blue Tier

    Berichten:
    167
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Ik ben vaak in de regio geweest en heb regelmatig tussen HGH en PVG gereisd. Vanaf HGH moet je naar het treinstation voor hogesnelheidstreinen, een rit van 30 minuten en zo'n €10. Om het uur gaat er een trein en die doet er tussen de 1 en 4 uur over. Prijzen weet ik niet precies, maar het valt erg mee (€25-€30?). Punt is dat je aankomt op Shanghai Hongqiao, vlakbij de gelijknamige luchthaven. Er is een metrolijn onder dat station waarmee je een uur 'in de stad' bent. Al met al dus minstens 3 uur onderweg en kosten zo'n €50.
     
    high_class vindt dit leuk.
  3. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Snelste verbinding is de G85, doet er 45 minuten over. De Businessclass ziet er wel geweldig uit op de G train.
    [​IMG]
    (C) Travel China Guide
     
    high_class vindt dit leuk.
  4. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Thanks voor de snelle reacties. Ik denk dat ik het maar gewoon ga proberen. Ik zal toch aan de Pudong zijde blijven. en maar 4x op Hangzhou komen zoals het er nu naar uit ziet
     
  5. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Hoe weet ik eigenlijk wat voor vliegtuig KLM inzet AMS-HGH en of deze WBC (nieuwe heeft). IK keek een beetje op seatguru en het was mij niet helemaal duidelijk
     
  6. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar, wij vliegen binnenkort met de 777-200, maar die zijn nog niet allemaal met de nieuwe WBC.
     
  7. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    KLM stuurt zowel de oude WBC als de nieuwe richting Hangzhou. Via KLM.com even een dummy boeking maken en je ziet of je vlucht de nieuwe of de oude WBC heeft.
     
  8. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Bedankt voor de tip, het lijkt alleen of er bij alle vluchten de nieuwe WBC staat :confused:, het zal nog niet bekend zijn welk vliegtuig er werkelijk ingezet wordt. Ze laten je wel een stoel volgens de nieuwe indeling kiezen.
     
  9. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    AMS-HGH op 1 augustus is nog steeds oude WBC.
     
    high_class en Daan3 vinden dit leuk.
  10. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Heb een kleine review geschreven over mijn treinreis in China. Deze kun je hier(klik) vinden.
     
    Daan3 en kevin990 vinden dit leuk.
  11. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    2 dagen voor vlucht was "confirmed" verdwenen bij onze stoelen in de app van KLM. Was ineens een toestel met de oude BC. Op zich geen punt, alleen zou het KLM sieren als ze dat melden. Nu waren er geen stoelen meer gereserveerd. Kom je daar pas achter bij inchecken heb je kans dat je niet eens bij elkaar kunt zitten. En dat is bij zo'n lange reis toch vervelend.
     
  12. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Herkenbaar, hierover heb ik een klacht bij de KLM geuit. Men wil dit in de toekomst wel gaan veranderen maar nu is het helaas geen praktijk dit te melden. Als ik jou was zou ik ze ff mailen, ik kreeg 5k Miles als gebaar van goede wil.
     
    high_class vindt dit leuk.
  13. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Oke, bedankt voor de tip:)
     
  14. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    bedankt voor de tip!
     

Deel Deze Pagina