Ervaringen met in Amsterdam uitstappen en dan moeten bijbetalen ?

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door OilFlyer, 27 jan 2016.

  1. OilFlyer

    OilFlyer Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Hallo allemaal,

    Stel: je koopt een retour LIN-AMS-SIN-AMS-LIN met KLM en stapt op de terugweg uit in Amsterdam en laat de vlucht naar LIN schieten. O.g.v. de algemene voorwaarden lijkt het erop dat KLM dan de ticketprijs kan herbereken en een bedrag in rekening kan brengen voor het van boord halen van je eventuele voor de vlucht AMS-LIN doorgelabelde bagage.

    Heeft iemand van jullie daar wel eens mee te maken gehad ? Wellicht is het minder problematisch als je alleen met handbagage reist ?

    Ik heb ook wel eens gehoord dat je je bagage slechts naar AMS kunt labelen als je een lange overstap zou hebben. Weet iemand hoelang dan zo'n overstap minimaal moet zijn ? 8 uur, 12 uur, een nacht ?
     
  2. Maan

    Maan Guest

    Sowieso NIET je bagage inchecken als je dit van plan bent! Voor de rest, ik heb dit een paar keer gedaan, je krijgt geen boete, die boete is bedoeld voor andere bedoelingen, volgens mij met omboeken ofzo.
     
  3. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb zelf wel vaker mét nachtelijke overstap mijn bagage ingecheckt en deze op de tussenstop opgehaald. Het is wel erg belangrijk dat je dit bij inchecken van de bagage duidelijk aangeeft en controleert voordat de agent je bagage de band af laat rollen. Heb al meerdere keren gehad dat het 'allemaal geregeld was' maar op het bagage label nog steeds de eindbestemming stond.

    Over het algemeen gebeurt dit volgens mij automatisch als de layover minstens 24 uur is, maar zoals @Maan aangeeft is het veel veiliger en minder opvallend gewoon zonder ruim bagage te reizen.

    Meerdere mensen op het forum hebben dit al zonder problemen gedaan, maar voornamelijk als je dit meerdere keren achter elkaar doet heb ik meerdere keren gelezen dat bij voorbeeld je FB account gesuspend wordt.

    Bij betalen heb ik nog nooit van gehoord op de terugweg (dus het laatste segment niet maken bij voorbeeld) maar wel andersom. BRU-AMS-LAX boeken en pas op Amsterdam proberen in te stappen gaat je niet lukken, en inderdaad ter plekke heel wat kosten omdat óf je hele ticket gevoid wordt (zoals bij KL, AF en dergelijke), óf je originele ticket op basis van de nieuwe vertreklocatie herberekend wordt (ex-UA, LH).

    Kortom: wil je dit doen, doe het dan niet te vaak, zonder ruim bagage en het belangrijkste misschien nog: op eigen risico :).
     
    SVDH vindt dit leuk.
  4. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    ik heb het afgelopen jaar 3 a 4x gedaan. laatste keer zelfs met ruimbagage, maar heb moeten beloven dat ik dan het laatste segment wel zou maken. natuurlijk lekker uitgestapt. waarsch sta ik wel in het systeem nu aangezien ik het 3x op dezelfde route achter elkaar heb gedaan :D, deze zomer ga ik het waarsch weer doen op een andere route
     
  5. OilFlyer

    OilFlyer Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    N.B. een lay-over van meer dan 24 uur geldt als een reguliere stop-over en die zijn meestal niet toegestaan op discounted tickets. Ik doel meer op bijv. een situatie waarbij je 's middags uit Azië of USA in Nederland aankomt en pas de volgende ochtend (d.w.z. binnen 24 uur na aankomst van je vorige vlucht) doorvliegt naar je "eind"bestemming.
     
  6. OilFlyer

    OilFlyer Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Bedankt voor de trip. Ik zie dat je binnenkort naar IGU vliegt. Geniet van de watervallen; die zijn prachtig !
     
    Maan vindt dit leuk.
  7. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Als er een nacht tussen zit ('s avonds aankomen, 's ochtends weer weg) doen de agents sowieso meestal niet zo moeilijk, aangezien het vrij logisch is dat je 's avonds je spullen wilt hebben. Maar wat ik eerder al zei: dubbel check het bagage label want het labelen van de bagage naar een tussenstop schijnt nogal lastig te zijn soms, zeg ik uit ervaring (lees: agents die moeten pielen met de computer en pas na 3x het juiste label uit de printer krijgen).
     
  8. thom bauwens

    thom bauwens Blue Tier

    Berichten:
    185
    Leuk Bevonden:
    133
    Trofeepunten:
    43
    De keren dat ik een layover met overnachting had adviseerde de agent om de baggage op te halen. Heb moeten aandringen om het te labelen tot men eindbestemming! Dit komt omdat de kans op verlies of te laat aankomen van de baggage groter is.
     

Deel Deze Pagina