Hebben jullie ervaringen met claimen van EU compensatie bij KLM? Ik ben nu bezig met en claimen voor een vlucht met overstap waar ik mijn verbinding heb gemist, alleen KLM doet tot nu toe moeilijk. Maar ik heb een uitspraak van een rechter gevonden die mijn zaak lijkt te ondersteunen dus ik heb goede hoop.
Helaas geen ervaring daarmee, wel binnen deze topic: twee KL vluchten richting EDI en VIE waar iemand vrijwillig moest bumpen. Naar EDI werd geboden 75 Cash of 150 Voucher, maar naar VIE 250 Cash of 350 Voucher, mij leek dit niet helemaal te kloppen dat je richting EDI minder zou horen te krijgen, maar ivm mijn ingecheckte koffer geen gebruik van kunnen maken
Geen ervaring met EUclaim vs. KLM. Wel een keer gebruik gemaakt van hun service voor een vlucht met Cathay Pacific in 2011. Afgelopen jaar uitbetaald gekregen. Het duurt dus erg lang maar uiteindelijk wel mn geld gehad. EU claim werkt zoals je wellicht weet op no cure no pay basis voor iets van 1/3 van het compensatiebedrag. Ik kreeg dus 400 ipv 600 euro. Gezien dat ze echt al het werk voor je uit handen nemen is het naar mijn idee een goede deal!
Een keer zelf rechtstreeks een claim gedaan bij Cathay, snelle reactie en gewoon max uitbetaald. Scheelt toch weer 200 euro die je met 30 min werk bespaard!
Zelf toen eerst ook een brief gestuured maar daar kwam een standaard reactie op terug over overmacht etc. Had geen zin er verder veel tijd in te steken dus het toen bij EUclaim neergelegd.
Er zijn verschillende bedrijven die (betaald) een claim voor jou neerleggen bij de maatschappij. Bij sommige rechtsbijstandsverzekeringen kun je hier ook terecht, mits je die hebt natuurlijk. Ikzelf heb goede ervaring met http://vlucht-vertraagd.nl/. Ondanks dat mijn claim 2x is afgewezen door BA hebben zij wel alles in het werk gesteld voor me, waaronder dus 2x een claim indienen bij de maatschappij en 1x een claim indienen bij de 'Federal Public Service Mobility and Transport' afdeling van de 'Belgian Civil Aviation Authority' .
Ik ga bedrijven zoals EU- claim in mijn achterhoofd houden als KLM moeilijk blijft doen. Ik wacht nu reactie af op mijn laatste e-mail waar ik een gelijkende rechtszaak aanhaal.