Ik kreeg vandaag een mail met het verzoek een enquete in te vullen: "Help us improve Flying Blue". Zeer uitgebreid, kostte me ruim 10 minuten om in te vullen. Ik ben benieuwd of er naar aanleiding hiervan maatregelen genomen zullen worden om het programma daadwerkelijk te verbeteren naar de klant toe.
Of op welke delen ze nog meer kunnen besparen... Zelf niet gekregen en ben wel benieuwd. Kun je wat meer details geven wat men vroeg?
Ik heb hem ook gehad. Het ging eigenlijk over alle aspecten van het programma. Vooral ook wat je belangrijk vind, wat je anders zou willen en of het nieuwe programma duidelijk is.
Inderdaad veel vragen. Echter lijkt het me wel dat ze er iets mee zullen doen. Anders hoeven ze niet te investeren in zo'n vragenlijst lijkt mij? Wat moet FB anders met al deze data?
Verkopen? Na de overstap op xp en de miles afhankelijk van de euro, vind ik het programma erg verslechterd. Miles zijn veel moeilijker om te krijgen met vluchten. Als ik voorheen makkelijk 20 duizend miles met een goede vlucht haalde (wbc) dan nu de helft niet eens.
Een enquête is een heel gebruikelijk middel om van tijd tot tijd een meting te doen. De uitkomst daarvan kan - in combinatie met andere variabelen- een aanleiding zijn om iets te veranderen. Vereenvoudigd voorbeeld: A) uit de enquête van toen en toen blijkt dat elite leden de lounge vaak te vol vinden. B) het aantal FB elite leden met Gold status of hoger is sinds "Reinvented" gestegen met xx.xx%. C). De kosten u.h.v. FB elite leden die wereldwijd lounges bezoeken zijn dan ook met xx.xx% gestegen. Mmaatregel: het aantal XP voor Gold gaat omhoog met xx XP en voor Platinum met xx XP. De verwachte besparing bedraagt € xx per jaar. Ik zou dus naar aanleiding van deze enquête niet direct een al te ingrijpende wijziging verwachten.
Nou, ik heb hem ook ingevuld hoor. Was inderdaad een behoorlijke forse enquete,waarbij er ook een aantal vragen herhaald werden (in een net andere setting). 2 dingen nog aangegeven in het open veld: XP verdienen op basis van daadwerkelijk gevlogen klasse (dus bij een upgrade krijg je ook de bijbehorende XP, in plaats van enkel XP over de originele ticket klasse) Miles verdienen gebaseerd op daadwerkelijk gevlogen miles * daadwerkelijk gevlogen klasse (dus niet meer puur op de kale ticketprijs). Mijn ticket AMS-PTY zou 240 miles opleveren volgens flying blue app, dat is nogal karig .