Emirates First Class

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door EvdP, 23 feb 2020.

  1. EvdP

    EvdP Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    369
    Trofeepunten:
    63
    In februari met Emirates First Class gevlogen.
    HAM-DXB-BKK

    2 Nachten in Dubai verbleven als stopover.
    Dit is gratis te boeken doormiddel van een Multiple Destination trip tijdens het boekingsproces.

    Pick up in Hamburg wordt door Sixt Ride verzorgt en was uitstekend met een nieuwe Mercedes S klasse.

    Aangezien het een dagvlucht (B777) was naar Dubai geen amenity kit en geen pyjama’s. Iets wat je bij bijvoorbeeld La Première wel krijg.

    Daarentegen, voldoende tijd om te genieten van het eten en drinken aan boord!
    Wat altijd fijn is dat je zelf kan bepalen wanneer je wil eten.

    Op deze vlucht was het nog de oude First Class wat voor mij een prima product is. Ook aangezien er geen overheadbins zijn, maar een “sterrenhemel”.

    Een nadeel met Emirates First Class vindt ik de service aan de grond (tov bijvoorbeeld Air France la Premiere). Na het landen was het nog ongeveer 30 minuten lopen tot aan de douane.

    De First Class lounge in Terminal B is prima en aangezien ik een nachtvluchten had heb ik uitgebreid gegeten. Een deel van de lounge was afgesloten ivm een verbouwing.

    De vlucht van DXB naar BKK was met een A380. Hier heb ik alleen een voorgerecht genomen en een drankje bij de bar gedaan. Daarna direct geslapen aangezien het een vrij korte vlucht was.
    En een uur voor het landen een douche genomen - wat een top begin is van de nieuwe dag!

     
    Ruut, Turn, ppt en 7 anderen vinden dit leuk.
  2. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.287
    Leuk Bevonden:
    3.175
    Trofeepunten:
    483
    Leuk! Zou ook nog wel eens Emirates F willen Vliegen.

    Hoe heb je dit geboekt? Gewoon first class ticket gekocht, miles of revenue J ticket geüpgraded?
     
    EvdP vindt dit leuk.
  3. EvdP

    EvdP Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    369
    Trofeepunten:
    63
    Ticket is gewoon gekocht.

    Ik vlieg zelf maar een enkele keer met Emirates aangezien ik met name naar zuid/midden/noord Amerika vlieg voor werk. En dat is vaak met AF/KL.

    Naar Azië/(zuid)Afrika is Emirates vaak competitief qua prijzen vanuit HAM. Echter heb ik zelf graag een langere vlucht vanuit Europa naar bijvoorbeeld BKK, zodat ik goed kan slapen. En niet 2x 5-6uur een vlucht via Dubai, tenzij ik naar Dubai zelf wil wat nu het geval was.
     
    MoonJ en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  4. malateeoll

    malateeoll Newbie

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Laatst bewerkt: 5 feb 2024

Deel Deze Pagina