Goedemiddag, Mijn vader heeft een boeking DUS <> BNA Op de heenweg DUS > AMS > DTW > BNA, dat vliegt hij gewoon. Dan op de terugweg is het BNA > ATL > AMS > DUS . Dat laatste stukje zou hij willen skippen (dus gewoon in Amsterdam uitstappen). Maakt KLM hier een probleem van? Hij zal alleen met handbagage reizen (ik vlieg zelf BNA > ATL > AMS en zal zijn koffer onder mijn naam inchecken). Hij heeft de platinum status bij FB (via mijn AMEX CC, zelf vliegt hij niet zoveel maar ik wel) Heb dit zelf nog nooit gedaan dus ben heel benieuwd..
Moet geen probleem zijn met enkel handbagage. Houd er wel rekening mee dat de maatschappij een zorgtaak heeft om je vader op zijn eindbestemming aan te laten komen (hier: DUS). Mocht je vlucht ATL-AMS dusdanig vertraagd zijn, dan kan het zijn dat hij dus op de directe ATL-DUS vlucht gezet wordt (of welke andere vlucht met een tussenstop die niet in AMS plaatsvindt, zoals CDG).
Segmenten skippen is over het algemeen geen probleem. Heel af en toe doen maatschappijen moeilijk (anekdotisch bewijs), maar zonder ingecheckte bagage zou ik me geen zorgen maken. Doe KLM en alle medepassagiers wel een lol: zodra je pa op Schiphol landt, zorg dat die zichzelf even uitcheckt voor de vlucht naar Düsseldorf (kan bij elke KLM balie). Vinden ze helemaal prima, en dat zorgt dat de gate niet tot het laatste moment wordt opengehouden omdat ze nog een passagier 'missen'.
Vinden ze dat helemaal prima? Ik dacht altijd dat als je dit te vaak deed je er problemen mee kon krijgen.
Hoewel het netjes is om te melden is het nu ook weer niet zo, zeker als je alleen met handbagage reist, dat je het boarding proces verstoord, men bepaald vooraf of je een connectie haalt en sluit dan de gate op geplande tijd. ikzelf heb een keer een onmogelijke connectie naar Brussel gehaald, ik had beveiliging en immigratiecontrole, gate was 5 minuten voor vertrek dicht, ik wilde eigenlijk ook helemaal niet mee, gaan ze opeens halsbrekende toeren uithalen om mij mee te krijgen, dat is gelukt, maar men had ook zonder mij vertrokken had ik mij niet gemeld. En zeker op vluchten naar Dusseldorf of Brussel houdt men er al rekening mee dat er passagiers zijn die niet op komen dagen.
Ik hebt laatst rak ams dus gevlogen en ams dus geskipped.. niks meer van gehoord (ik had wel een overnight layover in ams)
Nee, de grondstewardessen zijn juist dankbaar dat je het meldt. Het punt is dat men vluchten graag op tijd laat vertrekken, en eerder de deuren dicht kan gooien als ze weten dat iedereen binnen is. Als ze nog op jou moeten wachten, zijn ze verplicht de gate pas 15 minuten voor vertrek te sluiten, ookal weet jij dat je niet komt. Dit vertraagd de vlucht onnodig: ik heb al meermaals gehad dat we flink eerder vertrokken door snelle boarding. Eerder vertrek verlaagt ook de kans op verdere delay door gemiste slots. Natuurlijk, er zijn soms ook andere mensen die niet komen opdagen. Maar als ik weet dat ik een vlucht skip, vind ik het een kleine moeite en meer dan logisch om even te laten weten dat ik niet board, omdat dit echt een verschil kan maken.
Ik heb nu eenmaal een vlucht geskipt en het in de lounge aangegeven. Was absoluut geen probleem en ik werd bedankt voor het doorgeven De XP's en miles krijg je natuurlijk ook niet
Laatst nog een segment geskipt. Had een overnight layover dus had mijn bagage toch al. Uiteindelijk werd het segment dat ik wilde skippen omgeboekt op een andere vlucht vanwege IRROPS op CDG. Vraag me af of het voor artikel 2.7 van de algemene voorwaarden (original routing credit) in dat geval noodzakelijk is om het 'nieuwe segment' daadwerkelijk te vliegen. Het staat er in ieder geval niet. Misschien kan ik alsnog de XP te claimen voor de originele segmenten...
Ik skip vaker het segment Amsterdam - Antwerpen. Haal wel mijn treinkaartje op, maar reis het stuk niet. Tot nu toe elke keer de xp gekregen. Natuurlijk is dit anders als vliegen, maar dacht deel het even.
Volgens de regels moet je inderdaad het treinkaartje ophalen of je hebt gereisd wordt verder niet gecontroleerd.
Dat is ook gelijk het probleem met de Antwerpen segementen, ook op de heenreis kan men dus niet controleren of je de trein hebt genomen. Althans, je moet de stempels overleggen op het kaartje, maar ik reis werkgerelateerd wekelijks naar Antwerpen en men scant dus de kaartjes en je zult echt actief moeten vragen om de stempel. KLM heeft zelf geen mogelijkheden om dit in eigen systemen te controleren. En het is eigenlijk ook bijzonder dat KLM echt op die stempels staat, want je kan het treinkaartje maar vanaf 4 uur voor gepland vertrek ophalen en dat wordt gelogd in het systeem en staat ook op je kaartje. Je bent dus op de aangeven tijd op het ophaalpunt van vertrek geweest, hoe je dan vervolgens naar Schiphol komt om je vliegtuig te halen zou KLM dan natuurlijk niet moeten uitmaken, want als je dat op een andere manier dan de Thalys zal doen kost dat KLM geen geld en enkel jezelf. Ik reis op de heenweg ook nimmer met de geplande trein, heb eigenlijk altijd een trein eerder, ik boek altijd de laatst mogelijke trein in verband met eventueel uitloop van werkzaamheden maar dat is, gelukkig, nog nooit gebeurd, doordat Thalys wel eens treinen uit de planning haalt komt het voor dat ik dus eerder op Schiphol ben dan het eigenlijke ophaalmoment van het ticket, die stagaires van KLM snappen daar helemaal niets van, maar ik blijf rustig, staat op het ticket dat ik ook, mits toestemming van het Thalys personeel ook een trein eerder of een trein later dan mijn ticket mag nemen.
ik heb een keer geboekt met dezelfde constructie, maar toen heb ik de Trein niet genomen. Bij het borden kregen toen een afwijzing op mijn boarding kort, waarna ik naar de balie het gedirigeerd. Daar heb ik een verklaring moeten ondertekenen dat ik de trein had genomen Op Schiphol arriveren.
Ze kunnen alleen bellen naar Thalys om te vragen of je het ticket in ZWE/ZYR hebt opgehaald (wat ze bij mij deden). Meestal kun je tickets voor meerdere mensen afhalen, maar in principe moet iedereen daar zijn ID laten zien. Boeit verder niemand of je dan de trein neemt, maar dat lijkt me wel het snelste vervoermiddel naar Schiphol dan
De vriendelijke medewerkers in Antwerpen vragen, in tegenstelling tot de medewerkers van NS Internationaal niet om ID. Slechts E-ticket nummer is voldoende. Dat vindt ik altijd wel bijzonder, juist met vertrek vanaf Antwerpen zou het gecontroleerd moeten worden omdat je dan iemand anders zou kunnen sturen, terwijl op de terugreis het veel minder van belang is. Ik heb ook wel eens geen stempels gehad, en hoewel KLM ze wil zien kan ik overtuigend genoeg aan de balie overkomen dat men echt standaard niet stempelt en dat het ticket welke ik fysiek in mijn hand heb toch aangeeft dat ik toch echt in Antwerpen geweest moet zijn, wil ik vooral extra tijd voorkomen, men moet sowieso bellen om het ticket vrij te geven, als de stagaires in de avonduren het dan niet zeker weten duurt dit allemaal veel langer omdat men dus niet hun checklist kunnen afvinken. En ik kan mij ook verplaatsen in jonge onzekere werknemers die gewoon hun opgedragen taak uitvoeren en nog niet zelf beslissingen mogen nemen, het zijn dan ook niet die medewerkers die ik de zin en onzin van de procedure zal aangeven, dat heeft niet zoveel zin.
Een aantal maanden geleden via Antwerpen ZWE naar Schiphol gegaan en moesten allemaal onze paspoorten laten zien.
Wacht even, kun je nu je ticket ook eerder dan die 4u voor oorspronkelijk vertrek (zeg, de avond ervoor) ook ophalen in ZWE, of echt enkel 4u voor vertrek?
Ik heb gemixte reacties gehad mbt ticket ophalen AMS-ZWE. Op Schiphol zei men enkel 4 uur van te voren. Op AMS centraal station zei men 24 uur.
Ik werk niet heel ver van het station als ik in Antwerpen ben en haal het ticket eigenlijk vaak wat eerder dan de 4 uur op, 5 tot 6 uur meestal en is nooit een probleem geweest. Ik schat overigens wel in dat men mij herkend want ik koop ook regelmatig reguliere tickets. Die 24 uur is echt incorrect, avond ervoor op Schiphol krijg je de treintickets niet mee moet je dus eerder op het ststion zijn als je de tickets echt wilt hebben of daadwerkelijk mee wil reizen.