EC EIN - IBZ (Ryanair) <--> EC IBZ - EIN (Transavia)

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door RickdeJong, 24 mei 2017.

  1. RickdeJong

    RickdeJong Blue Tier

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    134
    Trofeepunten:
    33
    Vorig jaar heb ik met @ErikBenjamin de Ibiza run gedaan en omdat vrouwlief thuis daar ook graag nog eens heen wilde heb ik haar verrast met een tripje in mei dit jaar.

    Geen BC vlucht - ik vind dat binnen Europa sowieso zonde - maar een vlucht met de prijsvechters RyanAir en Transavia. Ik weet niet of dat hier thuis hoort op het forum, maar zo niet, dan kan dit topic altijd verwijderd worden =)

    Ik heb de vlucht geboekt op basis van de prijzen in Google Flights en kwam op die manier uit bij een vlucht heen met RyanAir en een vlucht terug met Transavia. Waar ik regelmatig leuke fouten voorbij zag komen voor retourtjes van ~€50,- is me dit in mei niet gelukt. Waarom dan toch mei? Dat had zo z'n redenen =)

    Omdat ik vast zat aan data heb ik uiteindelijk een "retourtje" samen kunnen stellen voor ~ €90 per persoon. Het parkeren was achteraf nog bijna duurder..

    De vluchten zelf zijn niet dusdanig spannend, dus het lijkt me leuk om in te gaan op de verschillen van beide maatschappijen. Zo viel mij namelijk op dat je by RyanAir nog ouderwets je boardingpass moet printen, terwijl je bij Transavia gewoon gebruik kunt maken van een digitale boardingkaart.

    Groot verschil? Nee. Maar zit je op Ibiza en vlieg je terug met RyanAir, dan mag je dus op zoek naar een printer. Nu was dat voor ons andersom en dat maakte het direct een slag makkelijker. Inchecken en boardgingpass even in de Apple wallet. In mijn ogen een pluspunt van Transavia ten opzichte van RyanAir.

    Ook het vliegtuig zelf van Transavia vond ik fijner. De stoelen bieden iets meer beenruimte en zitten wat zachter. Qua uitstraling, voor wat het waard is, vind ik de Transavia’s ook wat frisser, maar goed. Smaken verschillen =)

    Een kleine ervaring, ik weet het, maar ik deel 'm graag.

    Laat ik afsluiten met een fijne frustratie tijdens de terugvlucht. Ja, de stoelen waren beter en ja, we hadden iets meer ruimte. Maar we hadden ook kleuter en een peuter achter ons die petjes en haar fijn vonden om aan te zitten. Af en toe trok er dus iemand aan ons haar of begon aan mijn pet te zitten.

    Deden ze dat niet? Dan waren ze lekker tegen onze stoel aan aan het schoppen. Ze zeiden keurig "sorry" als we vroegen of ze er een béétje op kunnen letten, maar man o man..
     
    Lionell, lloydje33, jongesander en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Heb in de periode december 2016 - februari 2017 zes vluchten met Ryanair gehad. Voor al deze vluchten kon ik vanaf 4 dagen voor vertrek via de app inchecken en daarbij de boarding pass opslaan in Apple Wallet. Gebruik van digitale boarding pass zou wellicht area restricted kunnen zijn, maar al mijn vluchten waren ook naar Spanje, dus dat is in dit geval niet van toepassing.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  3. Rutger

    Rutger Silver Tier

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    190
    Trofeepunten:
    268
    Ben je eindelijk plat.. ga je met Ryanair vliegen :p
     
    ErikBenjamin vindt dit leuk.
  4. RickdeJong

    RickdeJong Blue Tier

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    134
    Trofeepunten:
    33
    Haha, dit was een week voordat ik plat werd ;)
     
  5. RickdeJong

    RickdeJong Blue Tier

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    134
    Trofeepunten:
    33
    Dan weten ze dat goed te verbergen. Ik kreeg duidelijk in de mail dat als ik niks zou printen, ik €50 per ticket extra moest betalen..
     
  6. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.568
    Leuk Bevonden:
    2.368
    Trofeepunten:
    583
    Dit herken ik wel na vorig jaar wat vluchten met zowel ryanair en transavia.

    Bij ryanair heb ik bewust voor duurdere stoelen op rij 1 gekozen vanwege horrorverhalen over beenruimte. Hier hoorde priority boarding bij en das wel fijn. Staan al die leisure mensen echt te kijken van ''waarom lopen die mensen overal langs heen en sta ik te wachten:D. Over de boardingpassen bij ryanair kan ik simpel zijn. Inchecken via de pc en boardingpass voor zowel heen als terug in mn Apple Wallet.

    Voor transavia werkt die optie alleen als je via je mobiel incheckt en niet via de pc... Hierover wel geklaagd dat ik een pdf kreeg. uiteindelijk werkte dat wel maar het blijft opvallend.
     

Deel Deze Pagina