Even een kleine klaagzang. Van het weekend tickets geboekt voor een reis met de familie. Aangezien we met z'n 6en ver weg vliegen een aardig bedrag. Tijdens het betalen kwam er een timeout, maar geen email en ook geen boeking op mijn credit card. Vervolgens heb ik 15min gewacht, en aangezien ik eigenlijk altijd binnen 1 minuut een bevestiging krijg van KLM er vanuit gegaan dat het dus niet goed gegaan is en nog een keer de tickets geboekt. Je voelt m al aankomen, uiteindelijk kwamen de emails en afschrijvingen van beide boekingen Snel KLM gebelt en de tickets waren binnen een uur geannuleerd dus eind goed al goed, ware het niet zo dat de terugbetaling 4(!) weken in beslag kan nemen. Best wel bizar naar mijn mening. Iemand verder hier al ooit ervaring mee gehad? Wellicht het enige voordeel is wel dat ik dan 2x de credit card miles krijg aangezien beide boekingen dan al verwerkt zijn voordat de restitutie plaatsvind.
Alle reserveringen via klm.com kunnen tot 24u na boeking gratis geannuleerd worden, zonder opgaaf van reden. Dat vind ik best flexibel. Ik heb hier best een aantal keren gebruik van gemaakt, bijvoorbeeld nadat prijzen daalden de volgende dag. Bij annulering van tickets betaald met Amex wordt het geld bij mij na 2-3 dagen teruggestort. Ervan uitgaande dat het proces vergelijkbaar is met jouw geval, gezien de reden voor annulering niet uitmaakt, kun je de betaling gewoon binnen een paar dagen verwachten. Mits je geen al te exotische betaalmethode gebruikt hebt.
Ook al een paar keer moeten annuleren. Alhoewel het 4-6 weken kan duren, was het iedere keer binnen een week verrekend. Ze noemen gewoon de maximale termijn
Meestal komt de KLM email snel....maar niet altijd. Vorige week 2 boekingen gedaan. Bij de 1e kwam er in eerste instantie niets, na een halfuur de ticket en een halve dag later de boekingsbevestiging. Bij de 2e kwam de boekingsbevestiging direct en de ticket na minder dan 2 minuten. Ik was ook even in twijfel bij de 1e of ik nou een boeking had of nog niet.
Annuleringen binnen de eerste 24 uur worden door KLM inderdaad snel en zonder vragen verwerkt. De laatste annulering was al na twee dagen en zonder inhouding van kosten teruggestort.
De laatste keer dat ik annuleerde na een foutieve boeking (was iets van binnen een uur), kreeg ik de info dat de betaling pas 's nachts verwerkt wordt. Dit klopte, want de CC werd niet belast. Een BC ticket bij AF overigens dat geannuleerd kon worden zonder kosten had wat meer voeten in aarde. Betaald via bank ipv CC en dat doe ik nooit meer. In totaal 34 mails en 23 (!!!) weken na annulering had ik mijn geld terug.
Wellicht dat dit het probleem is. Ik heb bij KLM tickets geboekt, maar op een vlucht van AF. Inmiddels is het 5 dagen geleden en nog geen terugboeking ontvangen op mijn CC
Ik heb aantal jaren terug telefonisch bagage bij moeten boeken bij KLM omdat het systeem online niet werkte. Ze zouden alleen de extra fee voor koffer afschrijven, maar ze schreven nogmaals de tickets af. Dus die had ik voor een tweede keer betaald. Het duurde toen helaas drie weken eer ik het terug had. Maar dit was dan ook niet vlak na het boeken.