Doel: Platinum for Life; issue met juiste bookings codes in ITA

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door silvernaarPFL, 1 sep 2014.

  1. silvernaarPFL

    silvernaarPFL Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    18
    met 3 vrienden een doel gesteld; platinum for life te worden met zo m,in mogelijke kosten. Ideeën hoor ik graag van jullie. Vanzelfsprekend heb ik al uren zitten spelen met ITA Matrix alleen ellende zijn de boekingsklassen die niet qualifying zijn. Bijv L is niet qualifying bij AZ maar wel bij KL of AF. Als ik dan zonder klasse L doe dan pakt deze weer niet de qualifying flights bij AF of KL. N is weer niet bij AF maar soms weer wel. Hoe lossen jullie dat op?

    NYC, BRU, GVA, TLV, SLC, DTW, CDG, MXP, IAD, BWI, DCA, FLR, LIN, SVO, MAD, LYS, FCO, ATL, OTP, HNL :: X X+ / f ~bc=L; alliance skyteam werkt dus niet

    Wordt of segmenten run doen of goedkoop business naar HNL; gaat ook snel namelijk 25000 punten per retourtje
     
  2. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Als je voor goedkoop gaat zou ik sowieso segment runs gaan doen. Zeker als het je alleen om de status doet. Kijk is op de KLM site naar ZWE-BLQ runs. Die kosten ongeveer 175 euro per stuk en leveren 6 segmenten op. 12x doen en je bent platinum. Kost je in het totaal 2100 euro. Stukken minder dan in J van HNL naar BCN. Nadeel van de segment run is dat je heel weinig miles spaart =/- 14.000 in totaal.
     
  3. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Misschien vergis ik me, maar volgens mij is 10x genoeg. 60 segments nodig voor platinum: 10x6 = 60. 10*175-1750 euro ;)
     
  4. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Je hebt helemaal gelijk. Ik zat met de 70.000 Miles in m'n hoofd.
     
  5. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    wow crazy amazing doel :D

    Mag ik je uitdagen om gewoon voor LH Hon te gaan ipv KL Plat4life?
     
  6. WorldTraveller

    WorldTraveller Silver Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    799
    Trofeepunten:
    478
    Het blijft een risicovol doel, AF-KL mag op ieder moment de stekker uit het Platinum for Life trekken. Ik zelf denk dat Flying Blue beter af is met een revenue-based model. HUH? WorldTraveller13 are you freaking nuts? Nou kijk eens naar de earning rate van de meeste Y fares en kijk dan eens hoeveel miles je zou verdienen bij bijvoorbeeld Delta revenue based model.

    Ik ken een paar Platinum for Life leden, allemaal zeggen ze, Loyalty? my ass. Ik ben net zo'n grote onbekende als de persoon naast mij.
     
  7. Gajanp

    Gajanp Newbie

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Gezien het feit dat HON miles alleen worden toegekend voor reizen in C of F denk ik dat de kosten/baten analyse voor de meesten hier niet tegen op zullen wegen...
     
  8. Gajanp

    Gajanp Newbie

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Ik krijg niet de indruk dat dit thans aan de orde is, maar kan natuurlijk altijd gebeuren. Kijk maar eens naar SQ PPS Club, al hanteerden zij nog wel een overgangsregeling voor een groep die er in de buurt was (halverwege ongeveer - al weet ik de precieze details ook niet meer).
    Als je helemaal vanaf het begin moet beginnen, dan is het natuurlijk wel wat meer onzeker.
     
  9. stijnec

    stijnec Blue Tier

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    142
    Trofeepunten:
    43
    hebben jullie al concrete plannen en/of vluchten om je platinum status te bereiken? Ben zeer geïnteresseerd hoe je dit doet!
     
  10. Sand0rf

    Sand0rf Blue Tier

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    137
    Trofeepunten:
    43
    Ik ook! Denk niet dat het voor mij haalbaar is maar het kan me zeker wel helpen
     

Deel Deze Pagina