Dillema.. Landen op ORLY en dan met THA naar huis

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door D3nni2, 6 feb 2019.

Tags:
?

Zou je de 915 durven (met kids)?

Peiling gesloten op 13 feb 2019.
  1. ja

    0 stem(men)
    0,0%
  2. nee

    100,0%
  1. D3nni2

    D3nni2 Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    67
    Trofeepunten:
    18
    Hoi allen,

    Kom op een vroege vrijdagmorgen om 645 vanuit Guadeloupe terug op Orly (TX541) ~42% on time rate (Flightstats.com). Omdat de eerstvolgende HV vlucht om 20:15 gaat, en geen goede andere verbindingen naar AMS / RTM gaan, pakken we thalys (gezin met kids van 6 en 3). Echter dillema bij boeken van Thalys..

    dus zat even te rekenen.. 645 geplande aankomsttijd - douane en koffers - 730 reeele exit tijd en dan naar ORLYVAL en daarna RER. Dus reken dan met OV vanuit ORY naar Gare du Nord is ong 45min; zitten we op 815.. de THA om 915 vertrek zou dan haalbaar zijn met speling van een uurtje.. maar 1015 gaat ook, alleen is die dan weer twee keer zo duur..

    No show = nog duurder.. enfin, jullie snappen m'n dilemma.
     
  2. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Dat is lastig, ook voor de forumleden. Als het fout gaat... je snapt het wel. Andere optie is hotelletje pakken, eventueel dagje Parijs (of Disney) en later naar huis reizen. Ik denk dat ik weet wat je kinders kiezen :cool:
     
    Roberto en D3nni2 vinden dit leuk.
  3. D3nni2

    D3nni2 Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    67
    Trofeepunten:
    18
    haha.. nah. Disney is geen optie. We komen terug van een maand in de Carribean.. en willen dan door naar huis. Denk na een paar weken jungle en basic, een parade op de highstreet op canvas van gillende attracties is te is..

    Hoop dat iemand op t forum deze verbinding wel eens heeft genomen..

    zat ook nog te kijken naar Ouibus of Flix.. maar jeetje 5u met de auto is 9+u met deze 'snelle' busdiensten.. no go dus.
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  4. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Succes! Ben wel een keer aangekomen op Orly, dat we doorvlogen vanaf CDG. Dat was al tijdrovend. Verder met de Thalys kan ik je niet mee verder helpen.
     
    D3nni2 vindt dit leuk.
  5. Nvgfocus

    Nvgfocus Silver Member

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    418
    Trofeepunten:
    63
    Ben je al in Guadaloupe? Anders zou ik rijden en vlakbij Orly parkeren. Andere optie is van CDG vliegen. Volgens mij is er een directe bus tussen Orly en CDG
     
  6. D3nni2

    D3nni2 Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    67
    Trofeepunten:
    18
    Outbound is de verbinding helemaal oké. Dus wilde niet rijden, mede ook omdat een maand (veilig) parkeren ook nogal in de papieren loopt. Maar was wel zeker een optie.
     
  7. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik zou dat niet doen. Over het algemeen is er op Gare du Nord bagage controle, soms ook niet, en je moet toch zeker een kwartier voor vertrek bij de trein staan. 3 kwartier is te krap, ik zou een uur tot anderhalf uur rekenen tussen Olry en het Gare du Nord.

    De reistijden van de reisplanners op bv Google maps haal ik nooit in Parijs op een of andere manier.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  8. D3nni2

    D3nni2 Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    67
    Trofeepunten:
    18
    Dat herken ik ;) En om 8u ‘s ochtends met de taxi omdat je haast hebt, is ook echt geen optie :)
     
  9. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Om welke datum gaat het?
     
  10. RickJansen

    RickJansen Silver Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1.455
    Trofeepunten:
    428
    Flixbus?
     
  11. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    Maak reservering voor de 12:25 van Gare du Nord. Hoef je niet te stressen. Mocht je toch eerder op GdN aankomen, kun je kijken of je al mee kunt, er zijn vaak no-shows.
     
  12. PJOTR

    PJOTR Blue Tier

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    259
    Trofeepunten:
    63
    Vanaf 31 maart gaat er op vrijdag ook een Thalys vanaf CDG naar Nederland. Je zou dan een AFbus van ORY naar CDG kunnen nemen. Thalys vertrekt dan 12:19
     
  13. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Flex ticket voor de Thalys?
    Ik reis deze route zakelijk en dan hebben we altijd de mogelijkheid om op te stappen wanneer we willen, zelfs met het het goedkoopste tarief :eek:
     
  14. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    253
    Waarom niet door via CDG, als je gold of hoger bent heb je gratis vervoer met Le Bus direct. Daarnaast gaat er elk uur wel vlucht met KL/AF. Lijkt me raar als daar niets te regelen is. Ook als er vertraging is zetten ze je gewoon op volgende vlucht omdat je met zelfde maatschappij vliegt.
     
  15. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Dan heb je hoogstwaarschijnlijk het ''The Pass'' tarief, wat voor een gemiddelde reiziger niet van toepassing is. Wat je in jouw situatie wel hebt, is dat je het prijsverschil moet bijbetalen. Als je nu voor bv een vrijdag in april een ticket van 35€ weet te kopen met jouw pass, en op dag van vertrek ga je het omboeken omdat je vlucht te laat landde, kost een enkeltje 60€ meer. Met een heel gezin loopt dat ook aardig op lijkt me zo.

    Wat @PJOTR zegt lijkt mij nog het verstandigst, om de Thalys van 12.19u uit CDG vertrekken. Ik zie dat die meestal nog het goedkoopste tarief van 35€ heeft op vrijdagen waar de Gare du Nord Thalyssen op vergelijkbare dagen/tijden 59€/82€ kost.

    Kan je nog even ontbijten in Parijs :)
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2019
  16. HaikoW

    HaikoW Silver Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    Is een one way huurauto een optie? Denk dat dit zo rond de 3-400 euro is (geen idee hoe zich deze prijs zich verhoudt met het OV) en biedt als voordeel dat je vrijwel zonder wachten met je gezin onderweg naar huis kan en het waarschijnlijk de minst stressvolle optie is, zeker met jonge kinderen na een lange vlucht.
     
  17. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    336
    Trofeepunten:
    63
    Deze route heb ik min of meer gedaan, maar dan wel vanaf Amsterdam met KLM/Air France.

    AMS-CDG v.v.
    CDG-ORY v.v. met de bus
    ORY-PTP v.v.

    Wat heb je eigenlijk qua tickets geboekt?
    Zo te zien kom je aan op Orly en wil je wsl met de Thalys terug, vanwege de slechte verbinding naar RTM.

    Ik zag even snel een vlucht van BA om 11:40AM iedere dag van ORY-RTM (via LCY) voor € 168 en iedere dag vertrek.

    De route ORY naar CDG met de bus was een drukte van jewelste door de ochtendspits, arrival time was 7:15AM bij mij. Door de nachtvlucht ben je helemaal kapot, laat staan als je 2 kids en dito bagage mee torst door de ochtendspits. Je gaat niet voor de lol met ov reizen. Ik had een (gratis) bus die klaarstond op ORY en die ons bracht naar CDG, ook dat vond ik niet ideaal. Nu moet jij alles nog zelf gaan regelen. Als je van uitdagingen houdt, dan is reizen na een nachtvlucht, in de spits met kinderen een goede test voor je.

    Advies: boek die BA enkele reis ticket a € 168 dan ben je van al het gedoe af en ben je 14:50 in Rotterdam. Het is iets duurder dan met ov van ORY naar GDN (€10-€20) en vervolgens Thalys naar RTM (€ 120 trein van 12:00, want de eerdere trein haal je wsl niet), maar aanzienlijk minder gedoe. Met de trein kom je 15:00 aan in Rotterdam. Je betaalt een paar tientjes meer voor het gemak.
     
    D3nni2 vindt dit leuk.
  18. D3nni2

    D3nni2 Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    67
    Trofeepunten:
    18
    27 april; vrijdag na pasen
     
  19. D3nni2

    D3nni2 Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    67
    Trofeepunten:
    18
    Thanks voor de moeite om te reageren. Die overstap met BA ook gezien, maar vrouwlief wilde niet nog meer efs. Dit ook omdat we vanaf onze plek van vertrek (Dom in Rodau dominica) al twee vlujtjes nemen in een atr42; zij vliegt niet graag..
     
  20. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    336
    Trofeepunten:
    63
    Wat ga je nu doen? Met metro enz naar Paris Nord?
     

Deel Deze Pagina