Delta: hoe te boeken met Flying Blue Platinum

Discussie in 'SkyTeam' gestart door jphorn, 30 nov 2021.

  1. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Voor onze aanstaande vakantie naar USA hebben we ook een interne vlucht gepland. Die wil ik vanwege Skyteam graag vliegen met Delta. Hoe boek ik dat het handigst op delta.com met alle Flying Blue Platinum voordelen? Wat moet ik dan precies invullen waar? Ik heb nl. nu een account aangemaakt met SkyMiles, maar hoe krijg ik dan alle Skyteam voordelen zoals Bagage Allowance en Seat Change? Ik kan dat niet goed vinden :-(
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Kun je op de Delta site niet ergens je FB nummer invullen? Vorig jaar lukte mij dat en was het verder eenvoudig geregeld.
     
    jphorn vindt dit leuk.
  3. Menno

    Menno Blue Tier

    Berichten:
    439
    Leuk Bevonden:
    355
    Trofeepunten:
    63
    8DF92C63-E3E9-44E3-A55E-A11704BD2A62.jpeg
    Dan is er iets mis met je pagina want dat vakje kun je wel aanpassen naar flying blue. Pas wel op met de boekingsklasse; er zijn klassen waar je niks verdient.
     
    jphorn vindt dit leuk.
  4. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Ja. Dat komt omdat 'ie mijn prefilled info pakt. Ik moet mijzelf gewoon handmatig invullen en dan met FB ipv SkyMiles.
    Very good point! Thanks. Ik zie dat deze vlucht inderdaad maar 25% vergoeding geeft. Naja. Ik heb vooral de bagage allowance nodig eigenlijk.
     
  5. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.839
    Leuk Bevonden:
    3.244
    Trofeepunten:
    508
    Je had er denk ik al rekening mee gehouden dat je voor losse binnenlandse vluchten geen loungetoegang krijgt op basis van KLM status hè? Wel met Amex, maar dat is voor één persoon.
     
    Ambtenaruh en jphorn vinden dit leuk.
  6. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Nee, ook niet, maar die heb ik ook niet per se nodig. En we hebben beiden PriorityPass.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  7. jphorn

    jphorn Blue Tier

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    772
    Trofeepunten:
    123
    Bedankt voor jullie hulp. Het is nu gelukt met ook de bevestiging dat alle bagage mogelijk is en een fijn rood SkyPriority labeltje op de bevestiging.
     
    Escape, Urbanjazz en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  8. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.839
    Leuk Bevonden:
    3.244
    Trofeepunten:
    508
    En straks een welverdiende plaats op de upgrade list, voor beide passagiers. Dat is wel even wennen hoor, geen KLM'ers die hun kinderen en vrienden voorin zetten, maar gewoon een openbare lijst op basis van je status.
     
    Escape, Emile Wielaart, Bosbewoner en 10 anderen vinden dit leuk.
  9. E**

    E** Newbie

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Niet helemaal, aangezien FB veel lagere prioriteit heeft tegenover Delta Medaillon & andere statussen bij Delta. Twee weken geleden stand ik met FB Platinum als 35e op de upgrade list JFK - LAX. Helaas dus niet rekenen op upgrade bij Delta.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  10. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.839
    Leuk Bevonden:
    3.244
    Trofeepunten:
    508
    En waar op de upgradelijst sta je bij KLM als KLM platinum?
     
  11. E**

    E** Newbie

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Nergens, KLM heeft geen complimentary upgrade beleid. Je kan wel een economy plus stoel selecteren indien beschikbaar met KLM FB Gold & Platinum.
     
    jphorn vindt dit leuk.
  12. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    286
    Leuk Bevonden:
    496
    Trofeepunten:
    63
    Nu is Platinum Medaillion, en zeker Diamond, ook wel even andere koek. Even buiten Covid, FB Platinum kan je bijna hobbymatig nog elk jaar halen. Dat gaat je met die beide status echt niet redden. Je moet dan flink aan de slag.

    Voor alleen de MQD voor 1 jaar Silver status bij Delta, kan je al >600XP scoren :)
     
  13. Mark_85

    Mark_85 Blue Tier

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    308
    Trofeepunten:
    63
    Bij Delta had ik in het verleden als FB Gold regelmatig een upgrade op binnenlandse vluchten in de US als het niet tussen twee grote hubs of grote steden was. Inderdaad een stuk beter als bij KLM….
     
  14. Timo

    Timo Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    233
    Trofeepunten:
    43
    Hier vergeet je toch even de IBP'ers die hebben natuurlijk prio 1;)....
     
  15. Nordic75

    Nordic75 Blue Tier

    Berichten:
    140
    Leuk Bevonden:
    131
    Trofeepunten:
    43
    Terechte opmerking van @arjen05 . In het verleden werd er weleens feedback gedeeld met KLM vanuit dit forum. Ik herinner me bv de discussie over handbagage wat met hen gedeeld werd.
    Is dit rare IPB beleid weleens met hen gedeeld?
    Ik vlieg wekelijks binnen Europa (Platinum - jaar 6) en heb nauwelijks upgrades naar die vermaledijde EBC. Mijn vriendin is sinds vorig jaar Platinum for Life, maar zelfde verhaal. Is toch te zot voor worden dat KLM die plekken voor het Friends&Family programma in stand houdt?
     
    VinceG en Emile Wielaart vinden dit leuk.
  16. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.839
    Leuk Bevonden:
    3.244
    Trofeepunten:
    508
    Op een recent KLM evenement had ik een leuk en positief gesprek met een KLM topman. Op het einde gaf ik aan dat ik het evenement geen gepaste omgeving vond, maar best nog een keer wat feedback zou willen delen met iemand wat hoger in de organisatie dan het customer service formulier op de website. Tot mijn verbazing deze week een mail in de inbox van zijn secretaresse, met de uitnodiging om binnenkort langs te komen in Amstelveen op het hoofdkantoor. Mocht iemand nog input hebben, stuur gerust een DM. Bij voorkeur met concrete beschrijvende voorbeelden.
     
    SvnKngs, MRB, VinceG en 6 anderen vinden dit leuk.
  17. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.839
    Leuk Bevonden:
    3.244
    Trofeepunten:
    508

Deel Deze Pagina