Delta en het niet matchen van je Flying Blue status

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door Roberto, 25 aug 2019.

  1. Roberto

    Roberto Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    18
    Afgelopen zomer heb ik een rondreis gemaakt aan de westkust van de VS. De reis begon vanaf Genève alvorens via Amsterdam naar Los Angeles te vliegen met KLM. Vanaf LA had ik een overstap naar San Diego waar mijn rondtrip begon.
    Omdat ik de lounge bezocht in L.A. gaf de lounge agent gelijk een ander ticket want mijn oorspronkelijke ticket was gewijzigd. Ik kreeg gelijk een stoel aangewezen in DeltaOne! Wat voor een vlucht van 45 min wel een leuke start van de vakantie was. Achteraf heeft de lounge agent mijn status van FB overgenomen bij het inchecken in de lounge en dit aangepast op mijn ticket. Dankzij de automatische upgrades bij Delta kreeg ik mijn DeltaOne op die manier.
    Tot zover ging alles dus goed!

    Nu het vervelende.
    Halverwege de vakantie vloog ik vanaf San Diego via LA naar San Francisco en natuurlijk met Delta om binnen het ST te blijven.
    Bij het inchecken bij de Priority viel al gelijk op dat mijn bagage geen priority label kreeg ( ik maakte er geen punt van want in de regel heb je bij een overstap niet zo heel veel aan een priority label). Maar op mijn ticket was geen SP en ook stond er silver medallion als status. Gezien de geringe tijd die we hadden besloot ik om gelijk naar de gate te gaan en er verder niets mee te doen. De tweede vlucht kreeg ik wel weer een upgrade naar Delta Confort en daar zit al SP bij. Contact opgenomen na afloop met FB en de situatie uitgelegd maar ze waren ervan overtuigd dat met het tonen van de Gold kaart het probleem zou worden opgelost (dit had ik overigens ook gedaan).

    Toen de laatste binnenlandse vlucht op een Delta ticket. Ik vloog van Las Vegas terug naar San Diego en inderdaad hetzelfde verhaal. De FB Gold kaart nog laten zien maar dat veranderde niets aan de situatie en ze konden niets doen aan de check-in want het systeem zei dat ik Silver was. Wederom gezien de korte afstand en de tijd besloten om het maar daarbij te laten. Wel bij aankomst in San Diego contact opgenomen met de KLM en gevraagd of het probleem voor morgen (2 vluchten met Delta terug naar Europa) kon worden opgelost. Want Delta gaf aan aan de check-in dat KLM mijn status niet goed had doorgegeven. KLM gaf aan dat met het tonen van de Gold kaart we gewoon de privileges die daarbij horen zouden krijgen.
    Uiteindelijk heb ik een levelcertificaat gekregen via de mail en die kon ik laten zien en dan was het allemaal opgelost. Wel kreeg ik terloops te horen dat dit vaker voorkwam bij Delta omdat het FB systeem niet helemaal lekker synchroniseert met Delta. FB Vertelde mij dat dit vaker voorkomt? Komt dit vaker voor? Hebben meer mensen hier hinder van ondervonden?

    Uiteindelijk heb ik daar stampij lopen maken bij het inchecken naar Europa (KLM ticket). Ik heb een manager erbij laten komen en de situatie uitgelegd en geeist dat ik een priority label zou krijgen en SP maar nog steeds deden ze moeilijk, zelfs met het levelcertificaat. Puur alleen omdat hun systeem mij nog steeds als Silver zag. Ondanks dat ik al geruime tijd de Gold status heb.
    Uiteindelijk stonden we in een impasse. Ik vroeg nog een keer heel beleefd of ik een label kon krijgen en dan maar met hand bijgeschreven op mijn ticket 'Skypriority' en dat wilde de manager wel doen.
    Zodoende toch nog daarvan gebruik kunnen maken en dat was wel fijn met volle vluchten maar wat een gedoe. Gelukkig was het personeel, met name op de vlucht SLC-AMS super vriendelijk en attend!

    Overigens een klacht ingediend maar na 1,5 week een ontvangstbevestiging na nog niets vernomen van Delta.
     
  2. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Ja in het verleden ook last van gehad bij KLM. Sowieso duurt het een tijdje voordat je nieuwe status wordt doorgegegeven. Mij is ooit verteld dat dit ongeveer 6 weken duurde/ de systemen elke 6 weken worden gesynchroniseerd.

    KLM handelt normaal in NL alle klachten af, ook voor Delta Air Lines.
     
    Laatst bewerkt: 26 aug 2019
  3. Timo_de_frys

    Timo_de_frys Blue Tier

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    43
    Toen ik met Delta vloog tussen LAX -> LAS op de heenweg waren de XPs (2) binnen paar uur bijgeschreven; op de terugweg duurde het langer (ongeveer een weekje). Bij volgende keer via de FB pagina de "claim missing miles" module keer proberen? (niet zeker of dat ook voor de delta vluchten werkt).
     
    Roberto vindt dit leuk.
  4. silvernaarPFL

    silvernaarPFL Newbie

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    18
    Als plat lid gewoon van overboekte vlucht KL vlucht gehaald omdat Delta uitvoering deed en status helemaal geen ding voor hun is. Ook plat line kon niet oplossen omdat afhandeling bij delta is ondergebracht. Delta bellen ook kansloos.
     
    Roberto vindt dit leuk.
  5. STK9

    STK9 Blue Tier

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    319
    Trofeepunten:
    63
    Zelfde situatie gehad! Ik was toen ik boekte Silver en toen ik reisde Gold. Bij de Delta check-in geloofden ze niet dat ik Gold was. Ik heb toen KLM gebeld of zij wat konden doen. De KLM medewerkster heeft in de Delta boeking mijn FQTV verwijderd en opnieuw ingevuld. Ik stond op dat moment bij de incheckbalie. De dame printte 30 seconden na het telefoontje de boarding pass uit en opeens stond de juiste status erop!
     
    Wammes_NL en Roberto vinden dit leuk.
  6. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Hoeveel €€ heeft dit grapje je opgeleverd?
     
    Roberto, Thijsk en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  7. Roberto

    Roberto Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    18
    Bedankt voor jouw reactie. Ik ben echter al veel langer dan 6 weken Elite plus.
    De klachten hebben betrekking op 2 vluchten (tickets) die rechtstreeks bij Delta zijn gekocht en de laatste vluchten die onder een KLM ticket zijn gekocht. Mocht ik niet zeer snel iets horen van Delta dan ga ik de klacht indienen bij KLM, bedankt voor de tip!
     
  8. Roberto

    Roberto Newbie

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    79
    Trofeepunten:
    18
    Tja dit is bij mij dus niet gedaan! Fijn dat het dus toch zo snel geregeld kan worden!
     
  9. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Als toenmalig FB Gold ook met Delta gevlogen en daar stond toen op de tickets "Silver Medallion". Ik kreeg wel gewoon priority boarding en kon de lounges in, omdat ik ook mijn FB Gold pas kon overleggen.
     
    Roberto vindt dit leuk.
  10. Ambtenaruh

    Ambtenaruh Silver Member

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1.718
    Trofeepunten:
    253
    Voor mn aankomende trip (gedeelte AMS-ATL-CUN) via de Delta app geprobeerd op de upgradelist te komen, lukte niet. Via facebook messenger (mn vriendin :rolleyes:) contact gezocht met Delta. Daar printscreens gekregen dat we a. Met de juiste status in systeem staan, adhv dit topic toch even gevraagd en b. Dan we automatisch al op de lijst staan, zowel voor comfort+ en First. Ik ga het wel zien.

    :cool:
     
    Roberto en Thijsk vinden dit leuk.
  11. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Kan je via je profile in the app doen (Profile en dan preferences- medallion upgrade requests) of via Delta.com;

    Home-My Delta-My Profile-Flight preferences:

    Set your preferences for Medallion Complimentary Upgrades for all your flights.
    Request upgrade for First Class
    Request upgrade for Delta Comfort+™
    Note: Aisle, middle or window seats will be assigned based on availability.

    Changes made to your Flight Preferences will reflect on all reservations booked after updating your settings. Already existing itineraries will not be changed.

    Als het geen codeshare is kan je volgens mij al C+ op de TATL leg krijgen na de boeking.
    Als FB pax kom je wel alleen in aanmerking voor dod upgrades op de ATL-CUN leg.
     
    Laatst bewerkt: 29 aug 2019
    Roberto vindt dit leuk.
  12. denuyl

    denuyl Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    3
    Ik kom in “my profile”-“preferences” niet verder dan het kiezen tussen “window” or “isle”
     
  13. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Het is 3 opties boven de 'windows/aisle' optie, Bij de home > My Delta > My Profile > Flight Preferences tab: :
    Delta flight preferences.jpg
     
    ppt vindt dit leuk.
  14. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    2,2 miljoen Miles :eek:
     
    MRB en ppt vinden dit leuk.
  15. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Die optie werkt alleen als je daadwerkelijk een gold/plat/diamond medallion bent. Voor de normale gebruiker, of geen-status gebruiker, kun je alleen kiezen tussen "Aisle"of "Window".
    Desalniettemin bedankt voor het delen :)
     
    arjen05, Roberto en Grouchy vinden dit leuk.
  16. denuyl

    denuyl Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    3
    Dan zijn we weer terug bij het originele onderwerp van dit topic: het niet-matchen van Delta en KLM status: ik ben dus wél Platinum bij AF/KLM, ik vlieg op een KL vluchtnummer op een bij KLM geboekt Ticket op de route Amsterdam Atlanta in een Delta vliegtuig, maar voor Delta ben ik dus niks. Er komt zelfs geen mogelijkheid naar voren in de Delta app om tegen betaling te upgraden.
     
    Roberto vindt dit leuk.
  17. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Vreemd! Mijn FB status wordt altijd erkent door Delta. Zowel als een deel Delta is en een deel KLM. Ook als ik domestic Delta vlieg.
    Platinum zien ze altijd als Elite plus.

    Op internationale vluchten kun je zover ik weet niet upgraden indien ticket via KLM is gekocht. Indien je KLM vliegt vanuit een aantal Delta hubs naar Amsterdam kun je zelfs niet upgraden op de KLM vlucht.

    Op de domestic flights krijg ik in 85% van de vluchten, zo ook gisteren, een upgrade naar comfort+ of naar First. Op de schermen en in de app zie ik dat ik vaak zelfs voor Delta eigen klanten sta.
     
    Roberto, Grouchy, lloydje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Grouchy

    Grouchy Silver Member

    Berichten:
    756
    Leuk Bevonden:
    1.140
    Trofeepunten:
    428
    Als je bij KLM een ticket koopt met KL codeshare moet je voor eventuele upgrades ook bij KLM zijn. Je boekt bij hun, zij innen je geld & zij zijn eigenaar. Omgekeerd ook zo het geval.

    Het afhandelen van elkaars vluchten en die codeshares zijn al jaren regelmatig een issue wat betreft status, upgrades, C+, EC,voorkeursstoelen en EER stoelen. Genoeg Delta en AF/KLM draadjes op de diverse FF forums.

    Als laatste, heb de laatste maanden 2x gezien dat op Delta domestic flights, FB plats op de dod gewoon in het systeem als Delta SM Plat..en dus voor gaan op Delta SM golds & silvers, erg raar allemaal.
     
    Urbanjazz en Roberto vinden dit leuk.
  19. RuudHier

    RuudHier Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    69
    Trofeepunten:
    28
    Ik ben Gold geworden tussen 2 Delta-reizen in, dus het is binnen een week veranderd bij mij.

    Heb het idee dat FB Silver niet zo veel voorstelt bij Delta, maar als je Gold bent dan sta je best ver vooraan voor upgrades vergeleken met Delta-passagiers!
     
    Roberto vindt dit leuk.
  20. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Klopt, pas als FB plat en gold beide als Delta platinum medallion op de BP, upgrade gehad.
     
    Roberto en Grouchy vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina