Delta Basic Economy ( E-fare)

Discussie in 'SkyTeam' gestart door Goldfly, 28 okt 2017.

  1. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb nu de keuze om Basic-economy (E) te boeken voor 40$ goedkoper retour op 2 vluchten van ongeveer 1,5 uur max ten opzichte van Main cabin (V)
    In mijn optiek heeft een Main cabin boeking geen enkel extra voordeel boven Basic in dit geval en wel om de volgende redenen:

    Ticket kost 90$ basic en 130 Main. In (E) is same day change (SDC) niet mogelijk, en in V kost dit 75$.
    volledig buiten proportie en op de route LAX-SFO kan je altijd nog een last minute southwest voor 60 piek kopen mocht er echt nood aan de man zijn.

    Geen bagae

    Als FB-elite sta je onderaan elke upgrade lijst, dus daar hoef je je geen illusies over te maken, en het is een vlucht van een dik uur, dus lekker belangrijk.

    Vluchten worden uitgevoerd in Embraer dus 2-2 dus je kan toch geen middle seat krijgen.

    Mis ik iets, of zouden jullie ook E boeken?
     
  2. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Eerder deze maand hebben wij een batterij binnenlandse vluchten gemaakt in de US met Delta. Tel kwijt; iets van 14 vluchten meen ik.
    Op ongeveer de helft hebben wij als FB Gold (elite plus) leden een upgrade gekregen naar Comfort+, telkens de beste stoelen (direct achter First Class heb je nog net even iets meer ruimte). SFO-LAX hebben wij 4x gedaan, en 4x een upgrade gekregen.

    Uiteraard geen garanties voor de toekomst, is me ook niet duidelijk welke FB status je hebt, dat kan natuurlijk invloed hebben.

    Ik weet niet of je met E-klasse gratis je stoel kunt kiezen? Dan kun je namelijk ook de nooduitgang kiezen. Dit had ik voor ons initieel gedaan, met onze FB Gold en Main Cabin klasse was dit kosteloos.
     
  3. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Ik vind 2x een uurtje in comfort + zitten geen 40 $ per persoon waard persoonlijk.
    Zelfs first op embraers niet. je krijgt een biertje en een zakje chips.. en 10 centimeter extra ruimte. comfort plus vind ik het waard op vluchten vanaf minimaal 2,5 uur. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Daarom heb ik nu voor Basic economy gekozen.
     
  4. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Zo zie je maar, segmenteren in de luchtvaart werkt prima.
     
  5. Goldfly

    Goldfly Silver Member

    Berichten:
    950
    Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Ik klaag niet... 4 QF voor 123$ op een same day return...
     
    Daan3 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina