Deeplink KL/AF

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door dutchskies, 10 feb 2020.

Tags:
  1. dutchskies

    dutchskies Blue Tier

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    167
    Trofeepunten:
    43
    Zelden bestaat mijn vluchtenschema uit een simpel retourtje. Meestal selecteer ik nauwkeurig specifieke tussenstops en bestaat de boeking uit open jaws, multi-segmenten en/of specifieke vluchten in bepaalde boekingsklassen. Hiervoor gebruik ik zo goed als altijd ITA icm powertools, om vervolgens te deeplinken naar OTA's of bepaalde airlines.

    Het valt me echter op dat de website van KLM en Air France de laatste tijd niet meer zo happig zijn op het slikken van deeplinks (itt bijv DL, maar dat werkt dan weer niet voor intra-europese vluchten), en ik word geredirect naar het standaard multi-segment zoekformulier. Aldaar kan ik de combinaties welke ik in gedachten had natuurlijk niet terugvinden en ben ik overgeleverd aan de zoekalgoritmes van KLM zelf. In dat geval moeten vluchten opgesplitst worden om de gewenste route te vinden, hetgeen resulteert in een andere tariefsklasse (áls het al lukt om de gewenste route te vinden). Graag wil ik een aantal EMDs gebruiken, hetgeen de reden is dat ik in dit geval geen OTA kan gebruiken. Heeft iemand tips hoe ik dit online voor elkaar kan krijgen?

    Ik ben me er van bewust dat ik kan bellen met de airline, maar hoor graag of er wellicht andere tools of deeplink constructies zijn dan die welke gebruikt worden door powertools.
     
  2. MdT

    MdT Blue Tier

    Berichten:
    375
    Leuk Bevonden:
    227
    Trofeepunten:
    43
    Hallo dutchskies,

    Ik herken wat je hierboven meldt. Ik kon helaas geen andere manieren vinden dan toch te bellen met de Platinumlijn. De mevrouw kon me destijds zelfs nog een voordeliger tarief bieden met meer Miles en XP. Je kunt dus je tickets wel enig sinds uitzoeken online, maar dan boeken per telefoon.

    Wellicht heeft iemand anders nog een tip, ook ik ben benieuwd!
     
  3. dutchskies

    dutchskies Blue Tier

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    167
    Trofeepunten:
    43
    Dank, toch maar even gebeld. Geduld is wel nodig, ik heb het idee dat het kennisniveau niet altijd even hoog is. De eerste medewerker gaf aan dat het boeken van dubbele open jaws niet mogelijk was (o_O). Hang Up, Call Again. De tweede gaf een absurd bedrag voor de route, HUCA. De derde gaf aan dat Air France vouchers niet door KLM ingewisseld konden worden, HUCA. De vierde had alles binnen 2 minuten geregeld.

    Blijf benieuwd of iemand antwoord heeft op mijn eerste vraag om dit soort onzin de volgende keer te voorkomen.
     
    Laatst bewerkt: 11 feb 2020
    Wammes_NL vindt dit leuk.
  4. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    787
    Leuk Bevonden:
    1.939
    Trofeepunten:
    253
    Gezien je al over deeplink praat, ga ik ervan uit dat je al een bepaald kennis niveau hebt.

    Een paar tips:
    -Probeer een andere POS (Point-of-sale)
    -Expedia kan een hoop, check ook andere landen.
    -Bookwithmatrix
    -Leer zelf deep links schrijven, AF heeft een oude en nieuwe manier. De nieuwe is wat moeilijker, maar verdiep je erin voor een uurtje, en er is een hoop mogelijk.
    -Vraag op Twitter of ze de reis voor je kunnen boeken, zelf beste ervaringen mee. Vooral makkelijk, omdat je ze dan een screenshot kan sturen met wat je precies wilt.
    -Check vooraf de beschikbaarheid op ExpertFlyer, scheelt je een hoop gepuzzel achteraf.
     
    Joost82 vindt dit leuk.
  5. TimH

    TimH Blue Tier

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    342
    Trofeepunten:
    63
    Inderdaad, via Twitter of whatsapp werkt prima. Bij KLM stuur ik het gewenste vluchtschema meestal per whatsapp waarna zij je een link met de uitwerking sturen en de mogelijkheid om de boeking af te ronden.
     
  6. dutchskies

    dutchskies Blue Tier

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    167
    Trofeepunten:
    43
    Thanks voor je reactie Miya. POS verandert de deeplink structuur bij AF/KL niet. Expedia en BWM zijn leuke manieren om je reis op te halen bij een OTA, maar ook dat werkt niet bij KL en AF zelf mocht je bijv EMD vouchers willen geruiken. Uiteraard check ik middels EF beschikbaarheid alvorens te boeken.

    Twitter/FB kon in dit geval wel, maar het is erg traag. Daarnaast waren er tot voor kort een aantal manieren om brandstoftoeslag te omzeilen en wilde je zo weinig mogelijk menselijke interactie. Dat argument lijkt nu niet meer van toepassing, al zijn er voor sommige citypairs wat eigenaardige routing mogelijkheden en deel ik die liever niet met KL personeel.

    Juist hier gaat het me om. Ik kan prima overweg met deeplinks (ook base64 encoding weerhoudt me niet) maar bij KL en AF worden ze niet meer geaccepteerd voor complexe routes. Als je wel werkende voorbeelden hebt dan hoor ik ze graag :)
     
    Laatst bewerkt: 11 feb 2020

Deel Deze Pagina