Cruise in mrt/april

Discussie in 'Hotels & Anderen' gestart door Flying doc, 7 jan 2017.

  1. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.762
    Leuk Bevonden:
    1.775
    Trofeepunten:
    523
    Net als vele van jullie ben ik mij aan het oriënteren op tripjes dit voorjaar. Nu meen ik mij te herinneren dat in het voorjaar sommige cruises voor een appel en een ei over de toonbank gaan omdat het met name transportvaarten zijn tussen de middellandse zee en het Caribisch gebied. Nog nooit heb ik een cruise gemaakt maar dit lijkt mij een perfecte manier om geheel verzorgt te kunnen werken op locatie. Wie weet waar ik dit soort deals kan vinden?
     
  2. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Een paar keer heb ik op het SF blog posts voorbij zien komen van Portugal naar Brazilië voor heel erg weinig. Ook was er wat gaande met een Noorse site die van Brazilië naar Spanje ging... Maar dat was getarget op de Noorse markt.
     
  3. Desley

    Desley Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb er wel eens van gehoord, hetzelfde principe als SF maar dan voor cruises. Helaas weet ik de site niet meer, enige wat ik nog weet is dat het een engelstalige site is.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  4. Heidi

    Heidi Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    ik heb veel cruises gedaan. Hier een paar tips.

    Zoek op meerdere sites qua taal, NL, Norwegen, of Italie, maar vooral op de VS. Net als vluchten, zijn de prijzen dagelijks anders. In principe, als de prijs daalt, en je hebt meer dan 90 dagen voor de cruise, dan kan je een prijsverlaging aanvragen. Dit is hit & miss by a TA, maar zelf boeken bij Royal Carribean is het zeker.

    Boeking in de VS is meestel meer voordelig omdat er geen BTW overheen gaat. Maar bij Royal Carribean, moet je en adres in de VS hebben. (Dat heb ik).

    Idd kan de repositioning cruises heel interessant zijn. Ik heb er twee gedaan. Het is een compleet disconnect, en heel rust gevend. Ik heb van Southampton naar NYC en van NYC naar Barcelona. Voor de eerste heb ik 600 pp betaald voor 9 nachten en 800 voor de tweede, maar kreeg ik ook een super upgrade. Maar vaak kan je ook de med cruises in de shoulder season goedkoop doen.

    Ik heb status bij Royal, maar MSC komt met nieuwe leuke schippen, en men hebben veel goeds te zeggen over Norwegian. Ook grappig, komt er meer scheppen naar Amsterdam - al heeft de ambentaar in AMS gezegd, dat ze moeten niet op de mooi nieuwe poort in Amsterdam komen, maar in Ijmuiden en met een bus naar Amsterdam... idioot, dat... maar goed.

    Altijd goed verzorgd bij een cruise... ik zeg doen.
     
    Lionell en JustinCase vinden dit leuk.
  5. Wouter

    Wouter Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Je hebt soms goedkope cruises in de Middellandse zee. Ik heb ooit Barcelona - Marseille - Genua gedaan voor 99 euro. Voor 25 euro per dag oid konden we alle drank afkopen dus voor 150 euro pp hadden we 2 dagen hotel + 2 x 3 gangen diner + onbeperkt drank + onbeperkt snacks + onbeperkt entertainment. Prima om een keer mee te maken, en dit was goed in te plannen in een weekend waardoor het ook nog eens geen vakantiedagen kostte.

    Een relocation cruise lijkt me ook tof. Het liefste als onderdeel van mijn 'misschien ooit' plan om rond de wereld te reizen zonder te vliegen :)

    PS Let overigens goed op de extra kosten. Drank en internet aan boord zijn megaduur, dus maar vooraf even een berekening hoeveel je daar aan kwijt wil / gaat zijn.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  6. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Flying doc en VinceVoyage vinden dit leuk.
  7. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523

Deel Deze Pagina