CPH-SVO-BKK Deel 1

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door Thijs1978, 15 jan 2017.

  1. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Hier is ie dan, mijn eerste review op InsideFlyer.nl. In januari 2017 wil ik graag met mijn gezin naar Thailand. Er zijn vele opties om vanuit Denemarken in de rest van de wereld te komen. Zowel BLL als CPH hebben goede verbindingen met hubs als LHR, AMS en FRA maar CPH ook met DUB en DOH en prijzen zijn aantrekkelijk.
    Via Google Flights waren er diverse opties maar als FB platinum kijk je vanzelfsprekend toch meer naar Skyteam opties.
    Aeroflot kwam sowieso als goedkoopste uit de bus, samen met TK. Maar via IST was geen optie. Slechte vluchttijden en toch een wat onveilig gevoel. Nu bleek dat dat een goede beslissing was geweest om niet via IST te reizen want sneeuw heeft de luchthaven volledig lamgelegd de afgelopen week.

    Ik heb nog overwogen om met KLM of Air France te gaan maar de aanbieding van Aeroflot was sterk. 5.281 Deense kronen voor een retour van CPH naar SVO in Economy in een A320 en in SVO naar BKK in een 777-300 ER in hun Comfort klasse. Dat is nog goedkoper dan KLM in reguliere Economy.

    Maar eerst vlieg ik in een Airbus A320 van CPH naar SVO.
    [​IMG]
    Het toestel is op tijd binnen maar heeft uiteindelijk een half uur vertraging. Er staan SkyPriority bordjes en ik sta keurig daar opgesteld. Als het boarden begint geeft de agente aan de gate het teken dat iedereen mag komen dus er komt niets terecht van SkyPriority boarden.
    Het toestel is nagenoeg vol. Eerst een glimp van hun business class:
    [​IMG]
    En dan komen we meteen uit bij rij 6 waar we gaan zitten.
    [​IMG]
    De beenruimte is voldoende:
    [​IMG]
    Helaas staat de leuning van de stoel extreem rechtop, te vergelijken met de stoel van Ryanair. Als men de stoel naar achter kantelt dan zit men normaal.

    Omdat ik heel veel short haul Economy met KLM vlieg, is het moeilijk om geen vergelijk te maken en te meer omdat het bijna Skyteam leden zijn. Het valt op hoe weinig er door de gezagvoerder of de purser gecommuniceerd wordt. Er wordt geen welkom geheten, geen verklaring gegeven voor de vertraging van inmiddels een uur door het wachten op de tarmac, geen verwachte aankomsttijden, geen weersvoorspelling, helemaal niets. Er wordt alleen een safety demonstratie uitgevoerd. En dat was het.
    Na het opstijgen kwam er de trolley langs met de gebruikelijke dranken en een klein broodje als snack.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Het smaakte zoals het eruit zag. Het vulde en an sich niets mis mee.

    De vlucht werd verder standaard uitgevoerd maar de norsheid van de staff viel negatief op. Ze stonden daar hun werk te doen en passagiers moeten hen daar niet teveel bij storen.
    Na aankomst, een half uur na schematijd, werd geen informatie verstrekt over de vluchten die wel of niet gehaald konden worden. Ook de aankomst gate en terminal werden niet genoemd. De gezagvoerder heeft geen woord gesproken.
    En toen konden we uitstappen. Welkom in Moskou!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Ties, Daan91, Wilcoleone en 10 anderen vinden dit leuk.
  2. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Leuke review @Thijs1978 , bedankt voor je bijdrage!
     

Deel Deze Pagina