Bumping vouchers sparen

Discussie in 'InsideFlyer Lounge' gestart door jongesander, 18 dec 2015.

  1. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    De laatste tijd worden frequent flyer programma's behoorlijk gedevalueerd. Of, het wordt veel moeilijker om miles te verdienen met vliegen.

    Het verzamelen van bumping vouchers heeft mijn aandacht inmiddels getrokken. Onlangs stond ik in het weekend na thanksgiving op Phoenix, waar je als vrijwilliger $500,00 kreeg als je een vlucht later zou nemen.

    Nu weet ik dat bijvoorbeeld Ben Schlapig voorspelde welke vlucht overboekt zou zijn. Hij deed dit aan de hand van data.

    Het zou mij best leuk lijken om eens een "bumping voucher run" te plannen, maar wil dit dan wel op enigszins kansrijke momenten doen.

    Wie weet waar je de data vandaan kunt halen om zo je momenten te prikken?

    Ook ben ik natuurlijk benieuwd naar jullie ervaringen of gedachten over dit onderwerp.
     
  2. Mike

    Mike Blue Tier

    Berichten:
    1.139
    Leuk Bevonden:
    651
    Trofeepunten:
    143
    ik heb heel vroeger via Ebay Duitsland allemaal vouchers lopen kopen.

    Nederlanders willen voor een USD500 voucher USD495 hebben (Want hey, je krijgt wel ff USD5 korting) en op Ebay Duitsland lekker vanaf 1 euro bieden.

    Maar dat is wel echt bijna 6/7 jaar geleden.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  3. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    dit is vragen naar het gouden ei. die data is denk ik niet beschikbaar. Mijn eigen kansrijke route is DXB-AMS ondertussen voor 2000 euro aan emd's op "verdiend", maar vanwege vertragingen en niet werkende ife's
     
  4. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Nou ik snap dat er geen pasklare data is, maar travel peaks ofzo zou toch ergens te vinden moeten zijn? Het blijft natuurlijk vervolgens een kans en geen garantie, maar dat heeft z'n charme ook wel weer.
     
  5. vkpeter

    vkpeter Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    28
    Kunt proberen op vluchten met TK IST - BRU, op zondagnamiddag, einde van schoolvakanties
     
  6. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Dan lijkt het me dat je handmatig Expertflyer zou moeten checken en bijhouden. Tenzij je een mol binnen revenue management hebt. ;)
     
  7. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Een goede graadmeter is ook de drukte bij US customs. Maar volgens mij heb je hier niet iets vergelijkbaars.
     

Deel Deze Pagina