Brussels Airlines American Express (BE)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door Unusualtravelblog, 26 sep 2020.

  1. Unusualtravelblog

    Unusualtravelblog Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    276
    Trofeepunten:
    63
    Ik weet niet of hier een paar Belgen zijn die gebruik maken van de Brussels Airlines Amex kaart, maar vandaag kreeg ik eindelijk eens een promotie binnen van American Express. Je moet €1000 spenderen in de maand oktober voor 10,000 award mijlen extra.

    Ik lees hier wel vaker dat Amex een promo doet of een bonus geeft, maar voor de Belgische Amex is het de eerste keer dat ik zoiets zie.

    Ook vond ik nog geen topic terug over de Belgische Amex dus dacht, ik start er ééntje :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Synthesis

    Synthesis Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    8
    Hmm, heb die kaart al enkele jaren maar deze promo mail niet ontvangen... Cheeky bastards...

    Ik ontvang eigenlijk nooit mail of nieuws mbt iets gaande bij Amex.
     
  3. vkpeter

    vkpeter Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    28
    Had die mail ook ontvangen, maar vond het een beetje verdacht dat hij doorlinkte naar een Pakistaanse website in plaats van een officiële url van Amex?
    Heb je geregistreerd en de extra punten ontvangen?
     
  4. Unusualtravelblog

    Unusualtravelblog Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    276
    Trofeepunten:
    63
    Geregistreerd en de 1000€ gehaald dus verwacht de punten in december op m'n account, zoals beschreven in de regels :)
     
  5. Philip

    Philip Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Heb je finaal die bonus ontvangen? Ik had ook de 1000€, maar heb nog geen bonus zien verschijnen...
     
  6. Unusualtravelblog

    Unusualtravelblog Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    276
    Trofeepunten:
    63
    Heb ze ook niet ontvangen. Heb gebeld en ze zouden het in orde brengen tegen volgende afrekening!
     
    Philip vindt dit leuk.
  7. Philip

    Philip Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Ik stel me steeds de vraag wat eigenlijk het beste is: Miles&More card of het Rewards programma van amex..?
    iemand tips of ervaring?
     
  8. Unusualtravelblog

    Unusualtravelblog Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    276
    Trofeepunten:
    63
    Ghoh, dat is een persoonlijk keuze.
    De goedkoopste Amex kaart geeft je al €1 = 1 punt.
    Met deze rewards kan je o.a.: omzetten naar Etihadmijlen (2 per Amex punt), Hilton punten (1:1), Avios (3:2), enzovoort. Ook kan je de punten voor vele andere dingen gebruiken (cadeaubonnen) en dergelijke.

    Als je veel spending kan creeëren via je Amex kaart, kan je wel aardig wat mijlen verdienen bij Miles&More met de Brussels Airlines Amex. De duurste geeft je 1,5 mijl per euro uitgave, maar ook bonus bij registratie en jaarlijks 10,000 mijlen als je aan 20,000 euro komt op een jaar aan uitgaven. Spenden is de boodschap. Als nadeel heb je dan weer dat de jaarlijkse kosten hoger zijn dan bijvoorbeeld de Blue of the Green Amex kaart die via het Rewardsprogramma werkt.

    Kortom, het hangt een beetje af van je uitgavepatroon of de mogelijkheden die je hebt om je uitgaven zoveel mogelijk met Amex te doen. Zal je weinig uitgeven op jaarbasis en wil je de jaarlijkse bijdragen zo laag mogelijk? Kies je best voor blue (of Green). De Brussels Airlines Amex kaart is handig voor zoveel mogelijk M&M mijlen te verdienen met veel spending en geeft je tal van extra verzekeringen voor onderweg.


    Bronnen:
    https://global.americanexpress.com/...intlCatalog&action=CatalogHomePage&Face=nl_BE

    https://www.americanexpress.com/be/nl/kaarten/vergelijken/
     

Deel Deze Pagina