Boekarest OTP de smerigste lounge denkbAar

Discussie in 'Reisverslagen' gestart door Huib, 8 okt 2019.

  1. Huib

    Huib Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Laatst bewerkt: 8 okt 2019
    solofarie, ADHGreetje en FlyingDutch vinden dit leuk.
  2. OilFlyer

    OilFlyer Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    118
    Trofeepunten:
    43
    Maar je hebt daar wel zo te zien gratis muizen die aan de bekleding knagen en jouw chipsresten opeten !
     
    ADHGreetje en Ambtenaruh vinden dit leuk.
  3. Huib

    Huib Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Yep, dat dan weer wel.
     
    ADHGreetje vindt dit leuk.
  4. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    298
    De lounge in OTP is inderdaad bedroevend slecht, zeker omdat dit ook de lounge is van de nationale trots en daar zou je nog wel iets van mogen verwachten.

    Al moet worden gezegd dat ik bij voorbaat al niet positief ben, het beste van Roemenië is de vlucht terug...
     
    Thijsk en ADHGreetje vinden dit leuk.
  5. Yreal

    Yreal Newbie

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Eerlijk, zo slecht is otp toch niet? Ik ben wel eens in triestere vliegvelden en lounges geweest.

    En het kan de wodka zijn, maar ik heb toch een leuke tijd gehad in Boekarest...
     
    solofarie, Tim82 en MichaelNight vinden dit leuk.
  6. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    Deze foto's zijn zo te zien niet van de Tarom lounge maar mastercard lounge op OTP "de overkant'. De tarom lounge zelf is wel ten opzichte van hoe het was flink verbeterd door de renovatie. Tegenwoordig broodjes/croissants die voldoende werden aangeleverd.
    Ik kom er al jaren en ik heb ook wel slechtere lounges gezien. Maar die Mastercard lounge is wel aan renovatie toe.
    En verder Is Roemenie een prachtig land en meer dan alleen Boekarest . Ongerepte natuur , de bergen, enz.
     
    lloydje33, Daan3, Ambtenaruh en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Huib

    Huib Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    O. ja. de overkant. Die ga ik volgende keer proberen. Kom al in de lounges sinds 1992 (!) Kon helaas niet alles fotograferen, want wellicht klappen. Maar als je op de vloer kijkt. Ongelofelijk smerig.
    maar als Tarom lounge is gerenoveerd....

    Overigens hier tegenwoordig ook broodjes en blikfruit. Er was heerlijke chocola, maar die zag ik nu niet meer. Ook waren de pinda's tijdelijk in zakjes, maar nu weer scheppen.
     
  8. Huib

    Huib Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
  9. Huib

    Huib Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Nou, dit is dus niet de Tarom lounge.
     
    Ambtenaruh vindt dit leuk.
  10. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Niet dat ik je foto's wil ontkrachten, maar op een lichtgele of oranje vloerbedekking ziet het er natuurlijk snel smoezelig uit. Bij de Crown lounge is alles van donkerder grijs tapijt, laminaat en plavuizen. Die laatste 2 zijn natuurlijk makkelijk met een swiffer schoon te vegen, maar bij de grijze tapijten bij KLM zie je een gemorste koffie of vieze schoenen niet zo snel op als dat geel van de OTP lounge. Allicht is het verschil in hygiene dus niet zo groot als het in eerste instantie lijkt.

    Neemt natuurlijk niet weg dat het voor een ''premium'' product heel erg teleurstellend is zo'n entourage.
     
    Laatst bewerkt: 9 okt 2019
    MichaelNight vindt dit leuk.
  11. Huib

    Huib Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Allicht is het verschil in hygiene dus niet zo groot als het in eerste instantie lijkt.

    Het is nog veel erger dan op de foto's. Er wordt, in ieder geval overdag,. N i e t schoongemaakt.

    Kom kijken, zou ik zeggen ....:)
     
  12. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik ben het met je eens dat het er meer uitziet als de wachtkamer van een bedrijfsarts waar je eigenlijk niet wilt zijn, dan als een lounge. Ik bedoelde alleen te zeggen dat ik betwijfel of de vloerbedekking in de Crownlounge schoner is dan deze; doordat die donkergrijs is zie je de viezigheid er niet zo snel op. Heb je ergens een klacht ingediend? Misschien dat er dan wat aan gedaan wordt.

    Ik ben vaak op OTP geweest, maar heb nooit de tijd gehad om een lounge aan te doen of wat dan ook. Paar keer hopeloos vast gestaan met zowel bus als taxi naar de luchthaven waardoor er nog maar een minuut of 40 over was tot de vertrektijd om door de security en grenscontrole te komen, wat daar altijd prima lukte.
    Wat dat betreft vind ik het een fijne luchthaven, redelijk modern, nooit druk.
    Op dit moment is er trouwens een spoorlijn naar de luchthaven in aanleg die voor het voetbal EK van 2020 klaar moet zijn, zodat de bereikbaarheid flink moet toenemen, en ook is de financiering voor de nieuwe metrolijn M6 naar OTP rond, en zijn de aanbestedingen in de afrondende fase, zodat er over een jaar of 5 ook een metro zal komen en de verkeersproblemen verholpen moeten zijn.

    Ben vroeger ook wel eens op het naburige Baneasa geweest, dat was pas een chaos, weet niet of dat nu nog in bedrijf is.

    Verder ben ik het helemaal met @MichaelNight eens, Roemenië is een prachtig land en veel meer dan Boekarest alleen. Mijn eerste vliegreis ooit was naar Roemenië en sindsdien ben ik min of meer verkocht geraakt.
     
    MichaelNight vindt dit leuk.
  13. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    Ik moet inderdaad bevestigen dat ik , terwijl ik er wel eens 11 uur heb verbleven vanwege een sneeuwstorm, ook nog nooit iemand echt grondig heb zien schoonmaken. Het opruimen van de vaat en doekje over de natte tafel daargelaten. De bar/buffet wordt wel regelmatig schoongemaakt. De oude Aspire lounge 26 op Schiphol was trouwens ook niet veel beter.

    De lounge is overigens 24 uur per dag open..Daar kunnen veel lounges nog wat van leren! (alwaar je bij sommige al om 21:00 uur wordt weggejaagd vertraging of niet ). Als ook mensen op de banken gaan liggen slapen wordt het moeilijk schoonmaken en slijt het ook sneller.


    @Tim82 dat van die spoorweg is goed nieuws.. Baneasa dat was inderdaad vreselijk 1x geweest in 2008 geloof ik via Wizz air. Was later gesloten nu open voor privé jets en ik hoor dat ze die ook weer hebben gerenoveerd en in 2020 voor commerciele vluchten gaan openen ook tegelijk met dat voetbal..

    Maar het blijft Roemenie. Er wordt al sinds de jaren zestig/Ceausescu gesproken over een snelwegennetwerk en dat ligt er nu nog niet...
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2019
  14. Huib

    Huib Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    18
    Wat dat betreft vind ik het een fijne luchthaven, redelijk modern, nooit druk.

    Zeker. En altijd prettige sfeer bij paspoort controle etc. Soms lijkt het druk bij de bagage check, maar het gaat altijd razendsnel.
    De taxistandplaatsten met dat TV scherm waar je kan bestellen, zijn ook OK.
    Verder is Uber weer volledig in werking na wat gedoe.
    En de bussen 783, 780 en sinds kort 782 zijn gemoderniseerd, na de verkoop van RATB. 782 is voor de kenners. Brengt je in tien minuten naar Baneasa shopping centre waarvandaan een flinke bak bussen verder de stad in gaat.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  15. Flying_Roxy

    Flying_Roxy Newbie

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    3
    Tarom lounge is inderdaad verbeterd Mastercard lounge nog niet. Deze was mooi toen hij nieuw was, maar sommige van mijn landgenoten weten alles te slopen en vies te maken...laatste keer drie stomdronken kerels en bierfles viel op de bank enz. Hadden zich naar binnen gekocht puur om zich dan vol te gieten,
     

Deel Deze Pagina