Blackcatcard

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door budjepaul, 1 jul 2020.

  1. budjepaul

    budjepaul Blue Tier

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    74
    Trofeepunten:
    28
    Kwam via Instagram een kaart tegen die ik nog niet kende: Blackcatcard. De voordelen lijken interessant, met onder andere:
    • Geen maandelijkse kosten
    • Gratis MasterCard prepaid debit card
    • 2,2% cashback (rente?) bij minimaal saldo van € 300 en € 200 maandelijkse bestedingen
    • 0,1% cashback op alle kaartbetalingen
    • Inclusief IBAN account

    Heeft er iemand hier al ervaringen met deze partij? Ik zie namelijk ook wel wat punten waarbij ik mijn wenkbrauw omhoog voel gaan:
    • Onduidelijkheid over hoe veilig je geld bij hen is:

      Are the funds on BCC account safeguarded?

      Yes. Your funds shall be deposited in a bank account, separated from our account, in a credit institution domiciled in a reputable jurisdiction. So in the unlikely event of any insolvency, funds that have reached your BCC account will be protected against claims by our creditors.


      Het bedrijf is gevestigd op Malta, maar met de vage omschrijving van 'a credit institution domiciled in a reputable jurisdisction' kan het account naar mijn idee in iedere bananenrepubliek zijn dus hoe safe is dit dan? De organisatie heeft een licentie als Electronic Money Institution (EMI), maar dat biedt volgens mij op zich geen enkele garantie zoals bijvoorbeeld het depositogarantiestelsel van banken dat wél geeft.
    • Geen enkele info over exchange rate en eventuele koersopslagen.
    • Niet duidelijk of je beide bonusprogramma's naast elkaar kunt gebruiken (en extreem complexe voorwaarden als ik het zo snel lees op https://fintechassetsou.com/loyality-program.html).
    • Op de community page op Facebook bericht over mogelijk datalek met identiteitsbewijzen (weet niet of klant dan zelf die afbeeldingen deelt met klantenservice?).
    • Fintechs die met crypto bezig zijn maken mij meestal ook extra alert...
    • Lijkt extra gericht te zijn op Russische markt; waarom zou een bedrijf op Malta met accounts in EUR dat doen?
     
  2. FlyRemco

    FlyRemco Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    77
    Trofeepunten:
    28
    Card Top Up
    3,5%

    Dan is het eventuele voordeel snel verdwenen..
     
  3. budjepaul

    budjepaul Blue Tier

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    74
    Trofeepunten:
    28
    Als je een kaart gebruikt inderdaad wel, maar overschrijving via IBAN is kosteloos.
     
  4. ppt

    ppt Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    De Fintech industrie op Malta heeft niet de beste reputatie, om het op z'n zachtst te zeggen... Het bedrijf achter de kaart heeft als shareholder een Let en een Maltezer LTD. Deze LTD heeft vervolgens als shareholder een holding op de Britse Virgin Islands.

    ymmv, maar ik zou er met een boog omheen lopen.
     
    JustinCase, MVA20 en budjepaul vinden dit leuk.
  5. budjepaul

    budjepaul Blue Tier

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    74
    Trofeepunten:
    28
    Kijk, dat is het betere speurwerk! Veel dank!!
     
    ppt vindt dit leuk.
  6. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.839
    Leuk Bevonden:
    3.244
    Trofeepunten:
    508
    Maar wel beter dan die van Duitsland :D:D
     
    TXL-ler, ppt, Erwin en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. FlyingDutch

    FlyingDutch Blue Tier

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Het probleem van dit soort bedrijven is dat ze wellicht de juiste dingen zeggen, maar dat er vanuit de maltese overheid nauwelijks controle is op de uitvoering ervan. Genoeg verhalen over oplichting met dit soort vage bedrijven
     
    7Dave en ppt vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina