Er loopt een mooie deal om BKK - AMS te vliegen in business met Alitalia. Retourtje kost €914 met een korte layover in Abu Dhabi en Rome. Segmenten AUH - BKK worden uitgevoerd door Etihad, maar met AZ vluchtnummer. Dit levert zo'n 27K level miles op (200% boekingsklasse I). Precies wat ik nog nodig heb om FB Gold te worden BKK - AMS eind augustus en AMS - BKK eind oktober. Ik wil dit dan combineren met een retourtje economy KLM, waardoor ik er twee trips van kan maken. Ik maak me alleen zorgen over het boeken bij Alitalia. Net AMEX gesproken, en zij vergoeden niet in het geval Alitalia failliet gaat en stopt met vliegen. Zouden jullie de gok nemen?
Point taken, echter gaat me hier niet specifiek om de deal, maar meer om het boeken bij Alitalia en de eventuele consequenties bij het omvallen van de maatschappij. Vandaar ook gepost in "hulp met boeken"
Hi JeroenZeg, Dat vraag ik me ook af - ik zag net een mooie deal met naar SCL die ruim 32k level miles oplevert. Mijn idee is om niet rechtstreeks een maatschappij te boeken maar een OTA die "vliegticketverzekeringen" aanbiedt. zo kwam ik op schipholtickets .com een offer tegen voor €9 per ticket heeft iemand ervaring met dit soort verzekeringen? Ik maak we wel zorgen om artikel 3.2 van de voorwaarden mbt uitsluitingen: Enig verlies dat is geleden door de verzekerde(n) wanneer het certificaat van verzekering of ander bewijs van dekking werd opgemaakt na de datum van de eerste dreiging van insolventie van de lijnvluchtmaatschappij In italics vermelding van schipholtickets website - klinkt als een no-brainer voor igv Alitalia maar weet niet of verzekeraar de claim accepteert mochten ze echt kopje onder gaan. Het gebeurt gelukkig niet vaak, een faillissement van een luchtvaartmaatschappij, maar als het gebeurt ben je het geld van je ticket kwijt. Gelukkig is daar de Vliegticketverzekering die gegarandeerd (tot €1500 per ticket) uitkeert bij een eventueel faillissement. En je sluit hem af voor slechts €9.00 per vliegticket, goede deal toch? Jouw voordeel - Gegarandeerde uitkering tot € 1.500 per ticket - Je bent niet afhankelijk van een aangeboden reisalternatief, als die er überhaupt al komt - Je bent niet afhankelijk van een lange restitutie procedure waarbij de kans bestaat dat je je geld niet terugkomt De verzekering wordt afgesloten via Unigarant N.V. en is geldig voor alle vermelde personen op de boekbevestiging van een in Nederland geboekte vlucht met een dekking tot € 1.500 per gebeurtenis, per verzekerde, per ticket bij een geaccepteerde luchtvaartmaatschappij. Mocht dit je overkomen, wat wij natuurlijk niet hopen, dan dien je binnen 14 dagen Unigarant hiervan op de hoogte te stellen, zodat je aanspraak kunt maken op de Vliegticketverzekering.
Ik ben benieuwd naar de deal die je hebt gevonden Inhoudelijk wat betreft vliegticketverzekeringen heb ik geen idee; je zou ze eens kunnen bellen en vragen of Alitalia gedekt is met deze verzekering. Indien dat het geval is, klinkt het als een goede oplossing.
Het is niet een top deal - maar ok genoeg voor mij - ben vakantie aan het plannen naar Chile voor sep - oct. 2 tickets +/- €3,500 wat niet top top is maar ik vind het wel een ok prijs. zeker gezien je 200% aan miles verdient bij Alitalia. Delta via ATL is ook een optie voor een soortgelijke prijs maar verdient 10k minder level miles. Anyway, helaas de verzekering is niet geldig voor Alitalia - op de corporate site staat een link naar een rechtspraak mbt insolventie van het bedrijf - dus ze hebben formeel bekendgemaakt wat conform de uitsluitingsvoorwaarden van de verzekering is. ga geen risico nemen.