Bij welke Star Alliance partner punten stallen

Discussie in 'Star Alliance' gestart door Ottorockit, 23 mei 2016.

  1. Ottorockit

    Ottorockit Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Reeds opgelost! Bedankt!
     
    Laatst bewerkt: 24 mei 2016
    Lionell vindt dit leuk.
  2. Melchior

    Melchior Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    186
    Leuk Bevonden:
    111
    Trofeepunten:
    43
    Ik was ook wel benieuwd. Nog tips? Probeer zoveel mogelijk KLM of partners te vliegen maar moet nu wat met SAS doen. Nu heb ik prive niet zoveel aan SAS dus de vraag waar het beste de punten te sparen.
     
  3. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Hangt beetje af in welke klasse in je vliegt. Ik zelf heb ook Eurobonus account en heb meerdere malen met SK gevlogen. Met de punten kon ik de SAS app een awardticket kopen, superhandig. Maar misschien is het programma van Lufthansa iets?
     
    Melchior vindt dit leuk.
  4. Dutchie

    Dutchie Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Ik wil de topic even een nieuw leven inblazen. Jaarlijks vlieg ik zo'n 40 segmenten waarvan 30 binnen Europa op OS, LX, LH stock meestal. Ik stal de miles nu bij UA omdat ik daar relatief veel miles verdien en ik ze ook goedkoop en goed kan uitgeven (bijvoorbeeld enkeltje Japan - Oceanie). Status krijg ik helaas niet omdat ik mijn 4 UA segmenten mis.

    Dit is eigenlijk het enige nadeel wat ik op het moment zie. Een lounge pass en security fast track heb ik van de creditcard al, maar upgrades/gratis stoel/koffer helaas niet.

    Mijn 2e optie is LH, hier heb ik na 30 segmenten in ieder geval benefits op LH airports. De miles kan ik helaas hier niet echt goed gebruiken aangezien belastingen en benodigde miles erg hoog zijn

    Misschien een alternatief programma of zal ik bij UA blijven voor 2017?

    Cheers
     
  5. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    887
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Tja, het is maar net wat je zelf het interessantst vind. UA miles hebben veel meer waarde dan LH miles. Loungetoegang en security fast track heb je al en dat zijn afgezien van de bonus miles belangrijke benefits van een status. Dan is het ook nog maar de vraag in welke boekingsklasse je zit. Niet alle (goedkope) LH boekingsklassen komen in aanraking om miles te verdienen bij UA.
     

Deel Deze Pagina