Bestaat de Centurion Kaart in Belgie?

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door Synthesis, 7 mrt 2019.

  1. Synthesis

    Synthesis Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    8
    Weet iemand of de Centurion Card van Amex bestaat in Belgie? Zijn er hier Belgen die in Belgie wonen en daar ook zo een kaart hebben?
     
  2. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    336
    Trofeepunten:
    63
    Amex NL zegt van niet, maar ik betwijfel dat.

    Om er echt achter te komen moet je met Amex Belgie bellen. Als je in aanmerking komt in welk land dan ook, dan ontvang je automatisch een uitnodiging...:D

    If not? Dan ben je nog geen big spender volgens hen;)
     
  3. Synthesis

    Synthesis Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    8
    Denk dat je gelijk hebt.

    Was vorige week aan de lijn met Amex Belgie voor iets anders, en ze begonnen toen over een Platinum upgrade. Heb zelf de Miles & More Premium kaart en hou het voorlopig bij deze omdat voor mij miles interessanter zijn dan de punten van het Amex rewards schema zelf.

    De man aan de telefoon begon zelf ook over Centurion, maar vertelde wel dat dat niet via Amex Belgie/Alpha Card gebeurd, maar hij wist niet of Amex UK daar zelf contact voor op neemt - vroeger kon je een Dollar of Euro charge card bij hen aanvragen, en dan kon je ook wel invites krijgen voor Centurion maar schijnbaar verwijst Amex UK nu aanvragen terug door naar Amex Belgie (zelf niet geprobeerd maar over gelezen).

    Heb vernomen van Amex Belgie dat ze geen Centurion uitgeven.
     
  4. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.841
    Leuk Bevonden:
    3.250
    Trofeepunten:
    508
    Ik vind het eigenlijk ook vreemd dat Amex zijn product niet uniformer maakt. Over de AF/KLM platinum kaart begin ik niet eens, want die verdient de naam platinum niet en het is geen Amex platinum (probeer er maar eens een Amex lounge mee binnen te komen). Maar de classic Amex Platinum US card is 217 euro per jaar goedkoper, heeft meer travel credit, gratis Uber ritten (30 usd per maand), punten overboeken naar Flying Blue levert 25% meer punten op dan de NL kaart, reizen direct bij luchtvaartmaatschappij boeken verdient 5 punten / dollar tov 1,5 per euro in NL. Om maar wat op te noemen.. En dan krijg je een plastic kaartje, terwijl de Amerikaanse van metaal is.

    Moet wel eerlijk zeggen dat de NL kaart nog een groot voordeel heeft: Privium Plus twv 215 euro per jaar.

    Was het aanbod dat je kreeg voor de Belgische Amex platinum interessant overigens..?
     
    Thijsk vindt dit leuk.
  5. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Was de concurrentie maar net zo groot als in de VS ;)
     
  6. Synthesis

    Synthesis Newbie

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    8
    Zou inderdaad veel mooier zijn moesten ze hun product uniformer maken... Denk dat de Amex Belgie kaarten veruit de minste voordelen bieden van de Westerse landen.

    Voor mij was de Platinum kaart niet interessant aangezien ik meer miles verdien met de Miles & More Premium dan met de omzet naar Amex Classics Rewards rewards punten. Ok je krijgt een Priority Pass, en wat extra verzekeringen maar de meeste heb ik al - aangezien ik vaak toch al lounge access heb - vluchten boven de 6u boek ik minimaal in business.
     

Deel Deze Pagina