belastingen terug ontvangen bij geannuleerde vlucht KLM

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door wilma555, 24 okt 2019.

  1. wilma555

    wilma555 Newbie Premium Member

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    15
    Trofeepunten:
    3
    Helaas hebben wij onze reis naar Curacao moeten annuleren en nu ben ik aan het kijken naar het terug krijgen van de belastingen op onze tickets. Geboekt via budgetair en zij zeggen onderstaande;

    Het totale betaalde belastingbedrag - 263,10 eur per persoon.
    Niet-terugbetaalbare belastingen - 225,61 eur per persoon
    Onze administratiekosten - 55 eur per persoon

    Volgens mij zijn alle belastingen toch terug te vorderen?
     
  2. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    De administratiekosten van Budgetair mogen ze in rekening brengen, omdat ze er tijd aan gaan besteden. Dat Budgetair de term 'belastingen' gebruikt is al bijzonder, want het gaat met name om toeslagen.

    Ik ken de procedure bij Budgetair niet, maar bij directe boekingen bij KLM krijg je uit het volgende overzicht alles terug behalve 'ticketkosten' en 'boekingskosten en toeslagen'.

    upload_2019-10-24_17-40-28.png

    Als je de bedragen uit deze kolom optelt en niet uitkomt op hetzelfde bedrag als Budgetair, zou ik eerst KLM proberen te bellen of ze het zelf kunnen restitueren. Kan dat niet, zou ik zeker Budgetair mailen met een kopie van je ticket, optelsom van wat je terugvraagt en een deadline voor terugbetaling stellen.

    Als Budgetair je niet de juiste bedragen overmaakt (maar let op, administratiekosten mogen ze dus wel in rekening brengen) en je hebt met een credit card geboekt, kun je ook nog het niet overgeboekte bedrag betwisten bij de credit cardmaatschappij. Bij American Express moet dat lukken en wellicht bij andere ook.

    Succes in ieder geval!

    PS mocht je met een credit card geboekt hebben, dan geeft de reden van annulering wellicht ook via die weg kans op teruggave van je volledige ticket minus eigen risico?
     
  3. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Hou ook de vlucht in de gaten, mocht er een wijziging zijn geweest die recht geeft op wijziging, kan je je geld sowieso terugkrijgen. Dit scheelde mij ooit mijn eigen risico van de annuleringsverzekering.
     
  4. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    Klopt volgens mij. Echter het deel belasting is zeer beperkt. Voorbeeld met KLM naar CUR en retour:
    KL-TAX-CUR.PNG
    YQ en YR zijn toeslagen en dus geen belasting. Berekening van Budgetair lijkt dus niet zo gek.
     
  5. PierreV

    PierreV Newbie

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    50
    Trofeepunten:
    18
    Geen annuleringsverzekering?
     
  6. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.259
    Trofeepunten:
    508
    Incorrect, ook toeslagen krijg je terug.
     

Deel Deze Pagina