BAEC: Segment run vanuit AMS voor Silver status

Discussie in 'Hulp met boeken' gestart door JustinCase, 23 jun 2017.

  1. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Wie kan mij helpen met 2 of zelfs 4 goedkope BA segmenten om Silver te halen bij British Airways Executive Club.

    Recentelijk 560TP's gehaald met de QR Tokyo "flash-sale", en voor werk ook op en neer met BA naar Londen. Dus BA Bronze met 580 TP's. Als het goed is hoef ik nog maar 20tps en 2 segmenten om naar Silver te gaan? (De BA app zegt : Retain bronze - no more RPs needed, 0 of 2 flights completed. Wat ik wat vreemd vindt, waarom niet zeggen dat ik nog 2 flights en 20tps nodig heb voor silver?)

    Waar ik op zoek naar ben is een makkelijke en goedkope run met BA met het liefst 4 segmenten, zodat mijn vriendin ook meteen BA Silver is (of bronze met 2 segmenten).
    Zelf kwam ik die veel verder dan een weekendje Edinburgh voor 179e. Maar ik vraag me af of ik mijn vriendin daarop mee krijg als zij ziet dat we voor 100e met SleazyJet vliegen of voor 130 met KLM (zij kan de KLM segmenten weer goed gebruiken voor status).

    Slimme tips welkom!
     
  2. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
  3. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    1.588
    Trofeepunten:
    273
    Herkenbaar dit..als ik met mijn vriendin reis moet ik regelmatig weer de discussie aangaan.." waarom met FB maatschappij als low cost goedkoper is" ..Nou een calculatie is zo gemaakt: fatsoenlijke stoel reserveren + ze wil per se 2 koffers mee..bij FB aan boord gratis eten en wijn maar in Ryan aanboord voor 20 euro per persoon consumeren..in totaal valt door onze wensen dan de lowcost meestal duurder uit...
    Wizz air heeft gelukkig afgedaan na de gruwelijke kostenexplosie / drama die we hadden meegemaakt..
     
    Goffe de Boer vindt dit leuk.
  4. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Jaa, ik zou zeker die laatste 20 TP's nog even binnenhalen! En als je vriendin niet mee wil, dan ga je toch zelf even in één dagje op en neer? :D

    Let wel op de boekingsklasse. De goedkoopste klassen Q, O en G verdienen maar 5 TP. Met K, L, M, N, S en V krijg je 10 TP's per enkele reis heb je aan één retourtje Londen genoeg.

    2017-06-25 16_29_49-British Airways - Collecting Avios.jpg
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  5. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Thanks TheoS, was ik me niet van bewust, aangezien ik zakelijk voor (relatief) weinig in Econ naar LCY vloog.

    Opties buiten Europa voor een lang weekend weg met zijn 2 zijn ook binnen bereik. We kijken naar een lang weekend weg in September, zou mooi zijn als dat een of meer BA vluchten zijn. Op de terugweg kan ik haar toch meenemen met mijn Silver card in de Lounges? Of moet je daar Gold voor zijn?
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  6. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.566
    Leuk Bevonden:
    2.365
    Trofeepunten:
    583
    In je eerste post geef je aan dat je vriendin ook bijna Silver is. Nadat jij die vluchten voltooid hebt mag jij + 1 gast de lounge in. Je vriendin mag als ze haar Silver heeft sowieso de lounge in en kan dan ook 1 gast meenemen.
     
    FlyingFonz en JustinCase vinden dit leuk.
  7. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Mijn vriendin is bijnaSilver in het illustere programma van Flying Blue, met meer benefits dan de AMEX Centurion card... (phun intended)
    Vandaar dat zijn de Skyteam vluchten prefereerd, of ze we moeten met minder dan Skyteam 4 segmenten met BA vliegen.
     
  8. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.566
    Leuk Bevonden:
    2.365
    Trofeepunten:
    583
    Ik zou dan zeggen doe 2 goedkope retoutjes in ec naar londen of maak een leuke citytrip ergens heen maar zorg dan voor ba metal. Dan zit zij op de vluchten en heeft zij BA Silver wat gelijk is aan Oneworld Sapphire.
     
  9. TheoS

    TheoS Silver Member Captains Premium Member

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    550
    Trofeepunten:
    348
    Met Silver mag je inderdaad de lounges bezoeken. Met Gold First Class lounges als die er zijn. Maar... ik zou er niet vanuit gaan dat als je een weekendje weggaat, de heenreis al verwerkt is in de systemen waardoor je Silver wordt. Duurt meestal een paar dagen. En anders zou ik in ieder geval zorgen voor bewijsmateriaal en vriendelijk lachen uiteraard... :D
     
    Goffe de Boer vindt dit leuk.
  10. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Meestal zijn er goedkope fares te vinden naar Manchester of Leeds. Als je dan via LHR vliegt, dan heb je meteen 4 segmenten.
     
  11. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Thanks @Lionell Wat zijn voor jouw "goedkopere fares"? Ben op een wekelijke basis nog steeds op zoek naar leuke BA tariefjes om Silver te halen. Eind van het jaar naar Azië in Economy, hoop dat QR/CX/BA dan een leuk tarief heeft en "wij" gebruik kunnen maken van de elite perbs.
    Anders wordt het weer KLM heen en weer in krappe slim-line-seats :-(

    Heb een beetje zitten puzzelen met London, dat is 88e retour. Maar kom er achter dat de fare-buckets maar 5TPs enkele reis opleveren via BCD Travel. Heb 2 vluchten en 20TPs nodig voor BEAC Silver.
    Denk dat het mijn AMS-LCY trip eerder dit jaar puur geluk was dat ik voor 188 inc bagage 2 x 10 TP's kreeg.
     
  12. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    AMS-LHR-LBA in business retour op BA voor ongeveer 370 euro. Levert per segment 40 TP op. Zit zelf naar iets soortgelijks te zoeken omdat ik nog 4 qualifying BA vluchten nodig heb. Ik heb al 600 TP voor Silver, maar al deze vluchten waren met QR en Sri Lankan.
     
  13. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Mijn dilemma is een beetje: " Wat haal ik er uit als ik Silver word?"

    200 euro in Eco, of 400 in Business. Daarvoor kan ik (en mijn gezin) me ook goed vol laten lopen op de luchthaven. En met kids heb je vaak toch al priority boarding ;-)
    Lounge access kost zo'n 25e, dus bij 200e kan ik 8x een lounge bezoeken.

    vliegen is natuurlijk leuk, maar wat is het je waard om status te halen als je er maar een paar keer hooguit gebruik van kan maken.
     
  14. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik behaal dit jaar relatief goedkoop BA gold, alles bij elkaar een investering van net geen 1000 euro. Dus dat haal ik er volgend jaar zeker weer uit.
     
    ErwinLansing, KarinS en lloydje33 vinden dit leuk.
  15. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.566
    Leuk Bevonden:
    2.365
    Trofeepunten:
    583
    Dat is best netjes.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  16. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ja alles goed uitgekiend en het geluk dat 1 van m'n tickets waarmee ik veel TP's behaal voor me werd betaald :)
     
    JustinCase vindt dit leuk.
  17. JustinCase

    JustinCase Silver Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    600
    Trofeepunten:
    348
    Omdat ik worstel met de vraag " Omdat ik het er volgend jaar uit haal"

    Wat haal jij dan uit financiele waarde er uit? Voor mij persoonlijk vooral lounge access.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  18. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik heb een aantal toekomstplannen waar de elite status goed van pas gaat komen, dus als ik dat voor dit geld kan behalen, dan is dat mooi meegenomen. Mijn situatie is misschien ook wat gemakkelijker, als alleenstaande heb ik niks of niemand om rekening mee te houden bij het plannen/boeken van reizen/vluchten.

    Als ik op een jaar tijd tig keer via LHR vlieg, dan is de fast track en lounge toegang me dat absoluut waard. De Avios die ik ermee verdien zijn meegenomen, het gros van m'n miles dit jaar verdien ik op een andere manier (meer dan 100k AA miles door vluchten van familieleden :D). Ook het priority inchecken is voor mij een grote winst. Vorige week vloog ik BRU-LHR-MAN, bij economy stond ruim 100 man aan de balie, loop zo iedereen voorbij en ben aan de beurt. Daarna versneld door security en je hebt dan nog ruim de tijd om iets te eten, drinken en eventueel nog wat te werken in de lounge. Als je eenmaal gewend bent aan die versnelde procedures, dan wil je gewoon niet anders meer. Kost me dat pakweg 1000 euro per jaar, dan betaal ik dit graag. Maar betaal het alleen omdat ik met dat geld ondertussen ook een paar leuke trips maak.

    Indien ik minder zou willen investeren, dan koop ik wel iets zoals de Priority Pass.
     
    FlyingFonz, lloydje33, DirkOnTour en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina